Turbine pa so vedno bolj pogoste tudi v avtomobilih in če smo pred dvajsetimi leti imeli turbobencinarje zgolj zato, da so imeli veliko moči, so danes številni motorji prisilno polnjeni predvsem zaradi učinkovitosti in manjše porabe goriva. Namesto večjega motorja je namreč v vozilu s pomočjo turbine lahko motor prostorninsko manjši in zato za eksplozije v valjih porabi manj kapljic goriva, vseeno pa obenem zagotavlja enako količino moči.
Kaj sploh dela turbina? Ta pri relativno majhnem številu vrtljajev, okoli 1.800, že motorju poveča moč. Na eni strani posrka izpušne pline, turbo se zavrti in jih na drugi strani izbljuva ven. Vsrkan zrak stisne na vsaj polovico gostote in ga nato pošlje v motor. To je osnovna funkcija turbinskih polnilnikov. Kako to dejansko doseže? Naprava je v bistvu sestavljena iz dveh delov, turbine in kompresorja, ki sta si v osnovi podobna. Polno in bolj pravo ime naprave je zato turbinski kompresor. Skozi oba posamezna dela je napeljana os, ki na vsaki strani nosi vetrnici podobno zadevo. Oba konca imata tudi veliko odprtino za zrak, razlika je le v tem, kam katera od lukenj vodi. Turbo je montiran na izpušni kolektor, ki ni nič kaj več kot skupek cevi, ki iz cilindrov odvajajo pline v izpušno cev. Izpušni plini tako gredo skozi v turbinski del in poganjajo turbino, s čimer se na drugi strani vrti tudi kompresorska vetrnica, ki svež zrak, ki ga dobi prek zračnega filtra, potiska v sesalno cev. Hitrost vrtenja je prek 100.000 vrtljajev na minuto.
Drži pa tudi mit, ki pravi, da so turbine občutljive. Če namreč še hladen motor priganjamo in s tem tudi turbino, to ni zdravo, takisto ne, če pri še dodobra razgretem turbopolnilniku motor ugasnemo. Ampak namesto 10-minutnega sedenja v avtu pri prižganem motorju priporočamo raje, da se nekaj kilometrov pred zaustavitvijo zapeljete normalno pri 2.000 obratih, saj se bo turbo tudi na takšnen način dovolj ohladil, da se ne bo delala škoda. Če slučajno pride do okvare, pa zamenjava ni poceni in tega se tudi vsi 'dizlaši' najbolj bojijo. Stroški z novo turbino in montažo so namreč skoraj vedno nad tisočakom evrov. Lahko si tudi omislite obnovljeno enoto, te se dobijo, recimo, po polovični ceni, ampak nova je le nova.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!