Vas zanima, kaj se je pravzaprav zgodilo z Daewoojem, nekdaj drugim največjim proizvajalcem avtomobilov iz Koreje? Pravzaprav nič, skriva se zgolj pod drugo blagovno znamko.
Zakaj in kako je do tega prišlo, je predolga zgodba, jaz vam bom postregel samo s srečnim koncem. Cruze je prvi chevrolet, narejen po evropskih smernicah, oznanja pa vsesplošni preporod znamke na evropskem tržišču. Zelo drzno in hkrati revolucionarno. Novim modnim smernicam očitno, z manjšo zamudo, sledijo tudi Korejci. Evropska konkurenca svojim vozilom že lep čas nadeva ti. korporacijske obraze, zato so se za ta korak odločili tudi pri GM-u, večinskemu lastniku bivšega Daewooja. Oblikovalski prijemi, uporabljeni pri snovanju naslednika dokaj medlega lacettija, so del nove, gledano s stališča Chevroleta, revolucionarne oblikovalske usmeritve in bodo vidni na vseh prihajajočih modelih. Da bi kar najbolje ustregel 'razvajenim' evropskim brbončicam, je novi cruze opravil astronomskih 1,2 milijona testnih kilometrov. Evropske kupce, poleg cene in vzdrževanja, najbolj zanima prav oblika in cruze z agresivnim pogledom, ločeno prednjo masko z dirkaško mrežico ter kupejevskim stasom vsekakor prepriča že na prvi pogled. Kako ne bi, konec koncev so ga, med drugimi, oblikovale iste roke kot fiata 500.
Če na volanu ne bi bilo značilnega zlatega metuljčka, nikoli ne bi niti pomislili, da sedite v bivšem daewooju. Obdelava materialov sicer še ni na nivoju že uveljavljene konkurence, oblikovno pa se cruze ne boji nikogar, prej obratno. Kljub svetlobnemu napredku izkušeno oko takoj opazi kakšno pomanjkljivost. Leva roka se v nekaj bolj ostrih ovinkih moteče zaletava v vrata, plastika je na pogled in otip cenena, da o čričkih in 'pokanju' niti ne govorim. Je pa zato blago na armaturni plošči lepa in prijetna popestritev. Na zadnji klopi se ne sedi preveč udobno, sploh na daljših izletih, ker je sedalna površina prekratka, glava pa se že pri povprečno visokih lahko dotika nizkega stropa. Po drugi strani se spredaj sedi udobno, stranska opora je dobra, položaj za volanom pa naravnost odličen. Razočara prtljažnik z lahkimi vrati, ki so lahko zelo nerodna, če se prehitro odprejo, vodila pa se pogrezajo globoko v prostor pod seboj.
Dizelski agregat ima 320 Nm navora pri 2000 vrtljajih v minuti, 110 kilovatov pa je dovolj, da stotico dosežete v 8,7 sekunde. Verjetno vas je kar nekaj, z mano vred, ki smo pričakovali, da bo globalno podjetje, kot je GM, uporaben motor poiskalo na svojih dolgih policah. Pa ni tako. Razvoj dizelskega agregata je bil zaupan italijanskemu specialistu VM Motori, ki med drugim razvija motorje za vojaška vozila, svoj čas pa je opremljal tudi takšne velikane kot sta Toyota in Ford. Italijani za svoj motor uradno navajajo porabo 5,6 litra nafte na 100 kilometrov, v resnici je liter do dva večja, kar še lahko označimo kot dokaj učinkovito. S petstopenjskim menjalnikom nismo imeli takšne sreče, ker je bil nenatančen in zelo počasen. Dobro bi mu dela šesta prestava, da bi bile prve krajše, saj je motor pod 2000 vrtljaji opazno neodziven. Krmiljenje in podvozje sta po drugi strani do neke mere precej dinamično nastavljena. Volan je zelo neposreden, vendar žal ne ponuja dobrega občutka, isto podvozje pa uporablja tudi nova astra, zato že mora biti kvalitetno. Morda malce pretrdo nastavljeno, raje kot zaprte ovinke pa ima ravne ceste. Cruze je pač namenjen točno temu, 'kruzanju' namreč.
Stari pregovor pravi, da obleka naredi človeka. Če to prenesemo v avtomobilski svet, lahko cruza primerjamo s tipično stereotipno manekenko ali blondinko, razlika tako ali tako ni velika, če sem malce hudomušen. Tako da, je lep, vse ostalo pa še ni povsem na nivoju. V dobro gre cruzu šteti nizko ceno in veliko opreme. Med serijsko spadajo recimo ESP, ABS, TSC in kar šest varnostnih blazin, na preizkusu EuroNCAP pa se je izkazal kot eno najbolj varnih vozil sploh. Če upoštevate, da je testni avtomobil praktično najdražji v ponudbi, je to odličen dosežek, saj osnovnega cruza dobite že za 12.550 evrov. Zelo pozitivno se zdi oblikovanje, ki je lahko trn v peti tudi dražji konkurenci. Po drugi strani je obdelava na nekaj mestih površna, plastika cenena in znak na nosu za marsikoga napačen. Konec koncev gre za 'low budget' avtomobil, ki ne zmore čisto vsega, si pa zasluži opazno mesto med sebi enakimi.
1 / 4
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
chevrolet cruze 2,0 VCDi LT
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj