Novinec je četrti in obenem zadnji član družine, nagovarjal pa bo predvsem tiste, ki ste najbolj v dilemi. Bi križanca (kot sta stonic in sportage), ker so v modi, ali kar kombilimuzino, ker ste je najbolj vajeni? Z Xceedom imate lahko oboje, saj z večjo oddaljenostjo od tal in nekaj plastičnimi dodatki deluje bolj robustno. Ni za teren, sploh ne, mogoče le kakšen makadam, kjer bo videti bistveno bolj nastopaško. Še posebej, če boste izbrali rumeno barvo, ki je rezervirana za ta model. Xceed ima v primerjavi z običajnim še nekaj novosti. Z izjemo sprednjih vrat so vsi karoserijski deli novi ali pa vsaj rahlo spremenjeni. Na račun novih odbijačev je v primerjavi z običajnim 85 milimetrov daljši, 48 višji in 26 širši. Medosna razdalja z 2.650 milimetri ostaja nespremenjena, so pa nova še vsa svetila (ta že serijsko svetijo v polni LED-tehniki), motorna maska in lita platišča (velika od 16 do 18 palcev).
V notranjosti ni takšnih razlik, niti ni bilo potrebe. Še največji spremembi tako predstavljajo novi digitalni merilniki supervision in multimedijski zaslon. Oboje je na voljo opcijsko, v prvem primeru zaslon meri 12,3 palca, v drugem pa 8 ali 10,25 palca. Digitalni merilniki bodo sicer kmalu na voljo tudi pri ostalih članih. Novinec prinaša še posebno rumeno-črno oblazinjenje, rumeni so lahko tudi nekateri okrasni elementi. Zaradi daljših previsov (spredaj za 25, zadaj pa 60 milimetrov) je zrasel še prtljažnik, ki meri 426 litrov oziroma 31 več kot pri običajnem. Odpira se lahko s pomočjo elektrike.
Motorna ponudba je v tem primeru še najbolj podobna tisti, ki jo najdemo pri kombilimuzini. Za zdaj so na voljo trije motorji v skupaj štirih konfiguracijah moči. Kupcem bolj zanimivi bodo bencinski, kjer odskočišče predstavlja litrski trivaljni motor T-GDI, ki razvije 88 kilovatov moči (120 KM) ter 172 Nm navora. Temu se pridružuje še močnejši 1,4-litrski štirivaljnik s 103 kilovati (140 KM) ter 242 Nm, kasneje pa bo na voljo še 1,6-litrski T-GDI s 150 kilovati (204 KM) ter 265 Nm. Dizelski motor nosi oznako CRDi, ob štirih valjih in prostornini 1,6 litra pa razvije 85 (115 KM) ter 280 Nm oziroma okroglih 100 kilovatov moči (136 KM), navora pa je za 320 Nm.
Skoraj vse različice (izjema je le osnovna 1.0 T-GDI) lahko kombinirate še s sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom DCT. V osnovi je menjalnik kie Xceed šeststopenjski ročni. Toliko stopenj bo kasneje imel tudi robotizirani menjalnik dveh različic, ki bosta precej zanimivi: blagi in priključni hibrid (ta bosta na voljo tako pri kii Xceed kot kombijevskem ceedu SW), slednji pa bo lahko samo s pomočjo elektrike prevozil do 60 kilometrov. Kljub temu da je novinec za 42 milimetrov bolj oddaljen od tal, to še ne pomeni, da je za resen teren. Štirikolesnega pogona nima, saj bi se zanj verjetno odločilo premalo kupcev. Korejci so Xceedu zato le na novo nastavili blažilnike (ti so nekoliko mehkejši, da je avtomobil na slabših podlagah bolj udoben), drugačnih nastavitev je bil deležen še sistem ESP, novinec pa se lahko pohvali še z bolj zmogljivimi zavorami in boljšo zvočno zatesnitvijo.
Tu so še trije novi paketi opreme, in sicer LX joy, EX way in EX stream. Za najcenejšo bencinsko različico boste v primeru paketa LX joy po ceniku odšteli vsaj 24.590, za dizelsko pa 26.890 evrov. V primeru, da boste želeli, da namesto vas prestavlja robot, boste morali na spodaj navedene cene prišteti še od dodatnih 1.500 do 1.800 evrov. Doplačilo za belo barvo znaša 200, za ostale pa 420 evrov (brez doplačila bo Xceed temno moder). Ob upoštevanem popustu je Xceed od običajnega dražji za dobrih 600 evrov, je pa res, da je ta v osnovi bolje opremljen.
Ko sem ravno pri popustih – na navedene cene pričakujte, da boste dobili vsaj še 2.000 evrov takojšnega popusta, na tega pa še 1.900 v primeru plačila z gotovino oziroma kar 4.600 v primeru financiranja. To pomeni, da boste za najcenejši model namesto slabih 25 tisočakov odšteli manj kot 18, s takšno ceno in obliko pa bo na trgu zagotovo prepričal marsikaterega kupca. Zastopnik pravi, da bo novinec na stari celini postal celo eden najbolje prodajanih Kijinih modelov, samo pri nas pa naj bi salone mesečno zapustilo med 80 in 100 vozil. To je toliko kot vseh ostalih ceedov skupaj.
Dodatne informacije o kii ceed, ceedu SW in proceedu lahko pridobite še v domači premieri.
Cene (na katere lahko pričakujete še do 6.600 evrov popusta):
kia Xceed 1.0 T-GDI LX joy, 6-st. roč. (88 kW) – 24.590 EUR
kia Xceed 1.0 T-GDI EX way, 6-st. roč. (88 kW) – 26.790 EUR
kia Xceed 1.0 T-GDI EX stream, 6-st. roč. (88 kW) – 28.790 EUR
kia Xceed 1.4 T-GDI LX joy, 6-st. roč. (103 kW) – 25.890 EUR
kia Xceed 1.4 T-GDI EX way, 6-st. roč. (103 kW) – 28.090 EUR
kia Xceed 1.4 T-GDI EX stream, 6-st. roč. (103 kW) – 30.090 EUR
kia Xceed 1.6 CRDi LX joy, 6-st. roč. (85 kW) – 26.890 EUR
kia Xceed 1.6 CRDi EX way, 6-st. roč. (85 kW) – 29.090 EUR
kia Xceed 1.6 CRDi EX stream, 6-st. roč. (85 kW) – 31.090 EUR
kia Xceed 1.6 CRDi HP LX joy, 6-st. roč. (100 kW) – 27.690 EUR
kia Xceed 1.6 CRDi HP EX way, 6-st. roč. (100 kW) – 29.890 EUR
kia Xceed 1.6 CRDi HP EX stream, 6-st. roč. (100 kW) – 31.890 EUR