Z Matejem sva se zato odpravila na celodnevno pot, na kateri sva primerjala porabi goriva v mestu, na avtocesti in na podeželski cesti. Tega sva se dejansko lotila predvsem zato, ker nas pogosto sprašujete, v čem je sploh prednost hibridov, če so dragi in ne porabijo bistveno manj. Ker nisva želela ugotoviti le, koliko je pri porabi testni yaris hybrid v prednosti, sva primerjala še druge lastnosti obeh vozil. Vsako od njiju ima namreč kakšno prednost, se pa zdi, da je prednosti na strani hibridnega yarisa več. A je potrebno upoštevati že to, da je dražji od bencinskega ...
Ko primerjamo popolnoma enako opremljena yarisa, hibridnega in bencinskega z 1,33-litrskim agregatom v nosu, je cenovna razlika le okoli 2.500 evrov. Sami smo menili, da bo večja, saj je najcenejši yaris hybrid na voljo za 16.300 EUR, bencinarja pa dobite že za mnogo manj. Je pa potem potrebno dodati samodejni menjalnik, parkirno kamero zadaj in še kakšen kos opreme, ki je pri hibridu serijska, in cena naraste. Še preden pa berete naprej, vam povem, kar ste najbrž že sami ugotovili, in sicer da hibridni yaris izgleda bolj atraktivno od zadržanega običajnega. Če vam izgled pomeni največ, potem se verjetno tako ali tako nagibate k hibridu. Sicer pa, najino pot sva začela v mestu. Čeprav v Sloveniji nimamo velemest kot so Pariz, London ali Rim, imamo Ljubljano, ki s slabo prometno ureditvijo pogosto poskrbi za več čakanja, kot bi bilo potrebno. Zato sva bila prepričana, da bo kar dobra referenca.
V mestih so bencinski motorji boljši od turbodizelskih, ker bolj spodobno vlečejo v najnižjih vrtljajih in so bolj prožni. V šesti prestavi je denimo bencinski yaris hitrost 50 km/h brez težav ohranjal in je tudi povsem zadovoljivo pospeševal. Ampak tukaj je bil hibrid že v prednosti, ker je njegov elektromotor poskrbel, da se je z mesta dobesedno izstrelil in to v tišini ter brez naprezanja. Druga prednost je bil seveda samodejni menjalnik, ki omogoča, da na nenehno pritiskanje sklopke lahko kar pozabite. To sem tudi opisal že v testu, kjer sem omenil tudi funkcijo B, ki je v mestih zelo priročna. Ker sta oba avtomobila enako okretna in je hibridni yaris v prednosti le še zaradi parkirne kamere (na manjše parkirno mesto ga je mnogo lažje postaviti), sva ugotovila, da sta v mestu oba prijetna, pregledna in okretna, je pa hibrid bolj primeren zaradi zgoraj naštetih elementov. In seveda zaradi porabe goriva, ki je bila zelo različna. Bencinski yaris preko osem litrov, hibridni pa le 5,6, kar je dejansko manj od porabe dizelskega yarisa v mestu. Pričakovano, a vseeno pohvalno; razlog za tako majhno porabo pa je bilo dejstvo, da sem se sam več kot polovico časa vozil zgolj na elektriko in pri čakanju na semaforju tudi nisem porabljal bencina, Matej pa. Tako velike razlike pomenijo še nekaj v mestu zelo pomembnega: večja mesta se pogosto spopadajo z onesnaženim zrakom. Že bencinski motorji so čistejši od dizelskih, takšen hibridni pogon pa v okolje izpušča mnogo manj škodljivih trdnih delcev in ob tako majhni porabi so razlike ogromne. Tega ne smemo spregledati.
Kakorkoli že, mestu je sledila avtocesta. Pričakovano razlika v porabi ni bila tako velika, le za nekaj decilitrov je bil ob koncu hibrid bolj varčen, sva pa ugotovila, da je bencinski (ali dizelski) motor na avtocesti mnogo bolj suveren. Zgolj in samo zaradi menjalnika, takšen brezstopenjski menjalnik, kakršnega ponuja hibrid, ob vsakem močnejšem pritisku na stopalko za plin, denimo, ko prehitevamo, poskrbi, da se motor 'dere' in nas opominja, da sedimo v hibridu in naj temu primerno prilagodimo stil vožnje. Tudi pri 130 km/h je še spodobno tih, takoj, ko želimo pospešiti, pa občutno preglasen in naporen. Nekaj manjše porabe hibrid na avtocesti ne odtehta, zato vzemite raje bencinski motor, ali še raje dizelskega, če se veliko vozite po avtocesti. Zadnji del poti sva namenila podeželski cesti, od Bleda sva se zapeljala proti Bohinju. Tukaj je bil zopet v precejšnji prednosti hibridni yaris, ker se bencinski motor v njem zelo hitro ugasne, ko vozite nežno naravnost ali po klancu navzdol, nasploh pa se ne 'dere' kaj dosti niti pri pospeševanju, ker ni treba tako suvereno pritiskati na plin. In tudi samodejni menjalnik je fina stvar, ne zgolj v mestu, temveč tudi na odprtih cestah, ker mu ni treba posvečati pozornosti in je voznik lahko bolj osredotočen na samo vožnjo. Na koncu je bila seveda tudi na takšni cesti poraba manjša.
Torej, kupec kakšnega yarisa ste? Hibridni bolje izgleda, če se vam zdi to pomembno, in je vozniško v mestu ter na podeželju bolj prepričljiv. Porabi manj goriva in v okolje izpusti manj škodljivih snovi, zaradi samodejnega menjalnika in samega pogonskega sklopa, ki ponuja veliko električne živahnosti, pa je bolj prijeten. Na avtocesti je manj prepričljiv in tam je bencinski agregat boljši. Če se tam pogosto vozite, vas zgornje trditve ne bodo prepričale. Če ste malo 'ekofrika' in se vozite večinoma po mestu, ste pravi kupec yarisa hybrid. Je pa kljub ugodni ceni hibridni yaris še vedno precej dražji od običajnega, pri katerem ni treba izbrati vse omenjene opreme. Če si jo vseeno želite in so vaše poti pogosto v mestu, resno lahko premislite o nakupu, pa čeprav sta se ob koncu dneva oba zelo izkazala pri porabi goriva.