Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Razumevanje

Fiat qubo 1.3 multijet 16V emotion

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Fiatov poskus napraviti mali enoprostorček iz najmanjšega hišnega dostavnika je lepo uspel. Qubo je res majhen, a je na osnovi odlično izrabljenega prostora in kompaktnosti, ki ga ponuja njegov brat dvojček fiorino, dovolj velik, da se zlahka vanj pospravi manjša družinica. S prtljago seveda.
Razumevanje
Foto: Matej Mihinjač
23. 5. 2010 ob 14:06
Komentarjev: 0
video test fiat qubo 1,3 multijet 16V emotion
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

No pa še eno lastnost ima; ta družinica ga bo hotela imeti še bolj zaradi njegovega, lahko bi rekli 'šminkerskega' izgleda, tako zelo igriv in privlačen je. Tako kot 'obleka naredi človeka', je tudi qubova forma izpopolnjena z mičnimi detajli in obliko. Nikakor ne gre spregledati tega v oči bodečega 'kobilično' zelenega laka, pa mafijsko zatemnjenih v poltrapez ošiljenih stranskih vrst stekel, velikih šestnajstpalčnih koles in seveda futurističnih sankastih strešnih lokov. A ker je lepota balzam le za oči, je za uporabo seveda tu tudi praktičnost. Qubo je zasnovan tako, da je skozi velika zadnja vrata z lahkoto priti do prtljažnega prostora in vanj nakladati prav tako velike stvari. Lahko dostopnost k zadnji klopi pa omogočata z bokov na obeh straneh drsni vrati. No, obregniti pa se velja le v malce višje postavljen prag vrat, ki bo starejšim ter tistim najmanjšim povzročil nekaj nerganja ob prestopanju le-tega. Sicer pa kljub majhnosti qubo s prostorom prav nič ne skopari. Čeprav je kabina zasnovana povsem enako kot v fiorinu, je zaradi visoke strešne linije občutek v avtomobilu zračen in prijeten, zaradi višje nasajenih sedežev pa se zdi sedenje v njem lagodno in neutesnjeno.

No, ko gre za ergonomijo, bo voznik negodoval nad izdatnim iskanjem prave pozicije sedenja, sopotnik pa se bo sam pri sebi trmasto ukvarjal z mislijo zakaj je njegov sedež zgolj 'polsedež', in zakaj sploh ni nastavljiv, razen ko se ga zloži v priročno mizico. Čeprav je slednji del dodatne opreme in je v osnovi čisto običajno nastavljiv, se zdi, da v takšnega družinsko usmerjenega ne paše preveč. Opremljenost avtomobila je dobra. V opremi emotion najdete klimatsko napravo, radijski sprejemnik s sistemom blue&me in športni usnjen volan, za dodatek proti doplačilu pa tudi zelo uporabne parkirne senzorje. Na žalost pa je 'industrijska' notranjost v quba prinesla tudi slabosti, ki jih tu ne gre spregledati. Če oblika le-te s kombiniranjem lakirane pločevine in plastičnih oblog ter različnih barvnih odtenkov tkanin odlično sovpada s karakterjem avtomobila, pa bo zmrdovanje nad trdoto in hladnostjo materialov izzvalo nelagodje. A na to se gre hitro privaditi.

Težje pa se bo privaditi na uglašenost podvozja tegale avtomobilčka. Inženirji se niso mogli bolj posvetiti udobju med vožnjo, zato je qubo ostal skoraj enako in seveda tako krepko pretrdo vzmeten kot dostavni fiorino. Poskakovanje je stalno in moteče, zato ne bo nikakor in nikomur všeč. Razen ko bo avtomobil primerno obtežen. Sicer je prtljažni prostor quba s 329 litri v osnovi dovolj velik, a je kot tak precej plitek. Se ga pa da v primeru podiranja zadnje vrste sedežev ali bolje, odstranitvi le-te iz kabine, obilno povečati na 2,5 kubična metra, vanj moč postaviti predmete do 2,5 metra dolžine ter obremeniti s 600 kilogrami mase. Po drugi strani je zaradi kratke medosne razdalje qubo zelo okreten avtomobilček, lahko vodljiv in predvidljiv. Tudi vsled njegove dobre preglednosti.

K temu svoje doprinese mnogokrat preizkušeni turbodizelski agregat iz družine multijet. 1,3 litra gibne prostornine in šestnajstventilska tehnika s 55 kilovati moči ter 190 Nm navora pri 1750 vrt./min sta dovolj, da je vožnja s tako motoriziranim qubom pri manjših hitrostih živahna. In varčna, saj se njegova poraba pri normalni vožnji vrti okrog 5,5 litra na 100 prevoženih kilometrov. Izzivov pri večjih hitrostih pa ne gre iskati, saj avtomobil odvrača od priganjanja in lovljenja skrajnih zmogljivosti. Zato bo nakup quba opravljen s točno določenim namenom. Prepričljivih stvari je dovolj, da boste z njim lahko zadovoljni. Le razumeti ga je potrebno in sprejeti takšnega, kot je.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat qubo 1,3 multijet 16V emotion
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1248
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 190 pri 1750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3970 x 1716 x 1810
medosna razdalja v mm 2513
prtljažnik v litrih 329
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1275 (610)
največja hitrost v km/h 155
pospešek 0-100 km/h v s 16,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,9/3,9/4,6
poraba na testu v l/100 km 5,6
cena osnovnega vozila v EUR 12.500
cena testnega vozila v EUR 15.500
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 17.241

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |