Novi fiat 500 hybrid ni priključni, niti ne navadni, pač pa le blagi hibrid, ki se od običajne različice razlikuje predvsem po lastnostih, ki so skrite pod kožo. Da pred vami stoji elektrificiran model in ne takšen, kot ga ima vaša soseda, boste namreč kar težko ugotovili. Celo več, prepričan sem, da če bi odstranili oznako hybrid, ki se razprostira na zadku, ne bi nikoli, ker zunaj drugih razlik praktično ni. Edinooo če na pamet poznate celotno barvno paleto modela, ker je ena nova. Zelena, seveda, da vam še enkrat povedo, da tole ni kar tako. V notranjosti si lahko omislite oblazinjenje iz recikliranih materialov, v vsakem primeru pa boste deležni nekoliko drugačnega prikaza na bodisi analognih ali 7-palčnih digitalnih merilnikih.
Pod motornim pokrovom je več novosti, saj so Italijani tja postavili povsem nov motor, ki ga ponekod najdete pod oznako GSE, sicer pa gre za nov litrski trivaljni bencinski motor, ki je član družine fire fly. To pomeni, da je atmosferski, kljub dvema decilitroma manjši delovni prostornini in valju manj pa razvije celo kilovat več kot njegov predhodnik, ki je na voljo le še pri vozilih iz zaloge. Čeprav je moči le za 52 kilovatov, torej okroglih 70 'konjičkov', navora pa za 92 Nm, imam občutek, da v povezavi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom večina kupcev več niti ne bo potrebovala.
Razlog delno tiči v majhni masi vozila, ki znaša le 1.055 kilogramov, delno v tem, da gre vseeno za mali mestni avtomobil in noben športnik, predvsem pa v tem, da govorimo o blagem hibridu, kjer alternator odigra še vlogo elektromotorja. Ta sistemu start/stop pomaga pri mirnejšem zagonu motorja, slednjemu pri speljevanju nudi dodatni navor, omogoča tudi takoimenovano jadranje od hitrosti 30 kilometrov na uro navzdol. Majhno litij-ionsko baterijo, ki je nameščena pod voznikovim sedežem, boste polnili bodisi med prestavljanjem navzdol ali pa zaviranjem s pomočjo stopalke zavore. Na račun blago-hibridne tehnologije meritev cikla WLTP obljublja do pet odstotkov prihranka goriva, dodatnih pet pa boste deležni še na račun novega, čistejšega in obenem bolj učinkovitega motorja fire fly.
Elektrificiranih novosti ni bil deležen le trdostrešni fiat 500, pač pa tudi njegov platnenostrešni brat 500C ter sestrska fiat panda. O njej kdaj drugič, tokrat le še o cenah in planu prodaje. V primeru, da se boste odločili za 1.700 evrov dražjo različico s platnom, pričakujte, da boste za hibridni model odšteli od najmanj 16.090 (500C 1.0 GSE hybrid lounge, 6-st. roč.) do največ 17.890 evrov (500C 1.0 GSE hybrid launch edition, 6-st. roč.). Klasična različica tako stane od 14.390 (500 1.0 GSE hybrid lounge, 6-st. roč.) do 16.190 evrov (500 1.0 GSE hybrid launch edition, 6-st. roč.), boste pa na vse, tudi spodaj navedene cene, deležni še okroglih tisoč evrov popusta, ki ga na kultni model ponuja zastopnik znamke. Vse to pomeni, da je najnovejši fiat v ponudbi (v primerjavi s tistim z 1,2-litrskim bencinskim motorjem v nosu) dražji za približno 400 evrov, je pa res, da je tam menjalnik robotiziran, tu pa ročni, tako da je razlika vseeno večja. Da bo hybrid za kupce dovolj zanimiv, je na voljo še v posebni različici launch edition, ki predstavlja sam vrh ponudbe. Nova tehnologija naj bi do konca letošnjega leta prepričala okrog 80 Slovencev, kasneje pa naj bi si 'hibridne' različice odtrgale od 10 do 20 odstotkov celotne pogače.
Cene:
fiat 500 1.0 GSE hybrid lounge, 6-st. roč. (52 kW) – 14.390 EUR
fiat 500 1.0 GSE hybrid sport, 6-st. roč. (52 kW) – 14.890 EUR
fiat 500 1.0 GSE hybrid star, 6-st. roč. (52 kW) – 15.290 EUR
fiat 500 1.0 GSE hybrid rockstar, 6-st. roč. (52 kW) – 15.790 EUR
fiat 500 1.0 GSE hybrid launch edition, 6-st. roč. (52 kW) – 16.190 EUR
fiat 500C 1.0 GSE hybrid lounge, 6-st. roč. (52 kW) – 16.090 EUR
fiat 500C 1.0 GSE hybrid sport, 6-st. roč. (52 kW) – 16.590 EUR
fiat 500C 1.0 GSE hybrid star, 6-st. roč. (52 kW) – 16.990 EUR
fiat 500C 1.0 GSE hybrid rockstar, 6-st. roč. (52 kW) – 17.490 EUR
fiat 500C 1.0 GSE hybrid launch edition, 6-st. roč. (52 kW) – 17.890 EUR