Salte v mestu
Nissan qashqai 1,5 dCi tekna
Ravno zato se je tako priljubil. Veliko jih namreč noče glomaznih in velikih avtomobilov, ampak moderne nadomestke klasičnim kombilimuzinam. Novi qashqai to še bolj poudarja s svojo cestno-dinamično obliko. Verjetno težko spregledate nove luči in masko spredaj. Vse skupaj deluje veliko bolj sveže, čeprav se zadka praktično niso lotili. Kupci so enostavno rekli, da jim je všeč že takšen kot je, zato so se bolj posvetili notranjosti. Tu pa boste opazili, da so materiali boljši, sploh kvaliteta izdelave. Sicer mi ni jasno, zakaj so zaslon navigacije prestavili nižje, ker je tam sedaj slabše viden. Ob vzvratni vožnji prikazuje tudi sliko za vozilom, ki spet ni tako uporabna kot bi bila parkirna tipala, vendar ta kombinacija ni možna skupaj. Zakaj že ne? No, med glavna merilnika so sedaj namestili večji in preglednejši zaslon, ki prikazuje več uporabnih informacij potovalnega računalnika, s čimer so nekako stopili v korak s časom.
Namestitev za volanom ostaja enaka kot prej, kar lahko berete 'zelo dobra za kupce tovrstnih vozil'. Sedi se namreč razmeroma visoko, zato je pregled ob in pred vozilo dober, nadzor nad prometom pa prav tako. Volan je lepo pri rokah, hkrati pa je sedež dovolj udoben tudi za daljše poti. Morda prostora na zadnji klopi in v prtljažniku ni toliko kot bi kdo pričakoval glede na zunanji izgled, vendar je potrebno upoštevati, da qashqai le ni tako velik, saj v dolžino meri 4,33 metra, kar je na ravni novejših kombilimuzin nižjega srednjega razreda. Le v višino jih prekaša, vendar se manjše mere velikokrat izkažejo kot prednost. Sploh tam, kjer je prostor problem in dostikrat se zdi, da je to nekako optimalna velikost SUV-vozila (ali bolje rečeno križanca) za evropskega kupca.
Morda podoba kaže drugače, ampak tale qashqai ima le sprednji pogon. In verjemite, 99 odstotkov voznikov več tudi ne potrebuje. Dovolj so povečana oddaljenost od tal, malenkost bolj terenske gume ter podvozje in avtomobil zadosti vsem potrebam. Enako je z motorjem. Sicer osnovni dizel v ponudbi, z 1,5 litra prostornine in 78 kilovati, svojo delo opravlja zadovoljivo in je prijetno varčen. Na testu je porabil slabih sedem litrov. Seveda je v ponudbi še močnejši dvolitrski, ki je bistveno bolj prepričljiv z zmogljivostmi, vendar se zdi, da lahko tudi s takšnim povsem spodobno shajate vsak dan in da ravno še kljubuje skoraj poldrugi toni qashqaija. Majhna prostornina se pozna pri nizkih vrtljajih, ko ni tako odločen kot bi želeli, potem se pa kar lepo zbudi in nabira hitrost tudi po zaslugi dovolj kratko preračunanega menjalnika s šestimi stopnjami.
Izbira motorja se pozna na ceni, saj takšen stane dobrih 23 tisoč evrov, kar se zdi zelo dober paket za kupce, ki želijo nekaj modernega. Qashqai je nezahteven za uporabo in ponuja spodobne vozne lastnosti. Glede na mere je lepo vodljiv in stabilen, po drugi strani pa tudi dovolj udoben na slabših cestah. Nedvomno gre še vedno za zelo zaželen avtomobil, ki ga ljubijo starejši vozniki, čeprav se morda še bolj poda mladim.
tehnični podatki | nissan qashqai 1,5 dCi tekna |
vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1461 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 78 (106) pri 4000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 240 pri 2000 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4330 x 1783 x 1615 |
medosna razdalja v mm | 2630 |
prtljažnik v litrih | 350 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1471 (415) |
največja hitrost v km/h | 177 |
pospešek 0-100 km/h v s | 12,2 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 5,9/4,7/5,1 |
poraba na testu v l/100 km | 6,9 |
cena osnovnega vozila v EUR | 17.750 |
cena testnega vozila v EUR | 21.800 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 22.800 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 |
07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!