Večina nas namreč dnevno med tednom ne prevozi kaj dosti več od 30 kilometrov, torej baterije ne bi rabili polniti niti vsak teden.
Za vse povprečne voznike, seveda, ne za tiste, ki se vsak dan peljejo v Nemčijo in podobno daleč. Večina nas namreč dnevno med tednom ne prevozi kaj dosti več od 30 kilometrov, torej baterije ne bi rabili polniti niti vsak teden, pa tudi za izlete ob koncu tedna bi morala kapaciteta večje baterije več kot zadostovati.
Torej, kona electric je prvi električni avtomobil na naših cestah, ki ob sprejemljivi ceni in s trendovsko ’križansko’ obliko nagovarja kar najširšo publiko, zato je povpraševanje že zdaj veliko, dobavni roki pa dolgi. V tem trenutku, so nam rekli, boste nanj čakali od 6 do 8 mesecev, klic znanca v salon pa je razkril, da celo 10 mesecev. Baje so prve modele na veliko rezervirali že Norvežani, ki so daleč najbolj električno osveščen narod, saj država izdatno spodbuja nakup tovrstnih vozil, s katerimi postajajo vse manj odvisni od ostalih energentov.
Pri nas je državna spodbuda konkretna in znaša 7.500 evrov.
Pri nas je državna spodbuda še vedno konkretna in znaša 7.500 evrov, kar ceno kone electric zniža na sprejemljivo raven, torej najmanj 27.300 EUR za mestno in 33.500 za standardno. To so že cene, ki niso bistveno višje od zneskov, ki jih Slovenci odštejemo za dobro opremljene križance, zato bi si jih načeloma lahko privoščili, zakaj pa bi si jih dejansko želeli?
Električna vozila imajo en svoj čar, po drugi strani ga pa za veliko voznikov tudi nimajo, ker nič ne ’ropota’ in ker ne morejo prestavljati. Tako vsaj pravijo, marsikdo pa se ne zaveda, da mu je v resnici vse to odveč in bi užival v ležernosti uporabe tihega avtomobila. Kona electric ima ravno tako zgolj reduktor namesto menjalnika, kar pomeni eno prestavo od speljevanja do največje hitrosti, ki znaša 155 oziroma 167 km/h. Sploh bi vas moral navdušiti pospešek, ki znaša 9,7 oziroma 7,6 sekunde do 100 km/h za močnejšo različico, kar je enako, kot je imela Porschejeva carrera v začetku sedemdesetih!
Ves čas pišem o dveh različicah: šibkejši pravijo mestna in ima 100-kilovatni električni motor (136 KM), 39,2 kWh baterijo ter doseg po WLTP 312 kilometrov. Močnejši pravijo standardna, motor ima 150 kW (204 KM), baterija kapaciteto 64 kWh, doseg po novem (malenkost bolj realnem) meritvenem standardu pa 482 kilometrov. Največji navor pri obeh različicah znaša 395 Nm. Bateriji tehtata 325 in kar 445 kilogramov, tako da veste, kaj vse morate voziti s sabo, da lahko premagate tolikšno razdaljo. V ta namen je karoserija dodatno ojačana vzdolžno in prečno spodaj, sama baterija je zaprta v aluminijasto ohišje in ima tudi tekočinsko hlajenje in gretje, namestitev pa je poskrbela za boljšo razporeditev mase in težišče, hkrati pa je še vedno na voljo ravno dno v kabini. Celo prtljažnik je s 322 litri prostornine ostal uporaben, poveča pa se na 1.114 litrov.
Litij-ionska polimerna baterija ima nadzor vsake izmed 296 celic, garancija nanjo pa znaša 8 let oziroma 200 tisoč prevoženih kilometrov. Za gretje same baterije uporablja odvečno toploto elektronskih komponent, dodana pa je še toplotna črpalka in električni grelnik, če je zunaj res mrzlo. Sistem kone electric ponuja štiri načine vožnje, pri katerem izstopa ’pametna’ regeneracija, ko lahko sam zavira v mestu, na cesti pa se prilagaja glede na način vaše vožnje, če gre na primer cesta gor ali po klancu dol. Vgrajen polnilnik omogoča polnjenje s 7,2 kW, na polnilnici z enosmernim tokom pa bo šlo tudi s 100 kW, ko bo na voljo takšna infrastruktura.
Lahko izbirate med sedmimi barvami in dodatno tremi barvami strehe.
Ob vseh tehnoloških zanimivostih kone electric je še najmanj zanimiva njena podoba, čeprav tudi ta izstopa. Maska je zaprta, ker motor ne potrebuje toliko hlajenja kot klasični, žarometi svetijo v LED-tehniki, obrobe blatnikov so tukaj temne in 17-palčna platišča aerodinamična. Lahko izbirate med sedmimi barvami in dodatno tremi barvami strehe, ki, mimogrede, omogoča 80-kilogramsko nosilnost, kar je tudi pomemben podatek za dopustniške vožnje.
Tudi notranjost je malo spremenjena, saj ima drugačno osrednjo konzolo, ki je tukaj višje kot pri običajni koni in prinaša dodatna odlagalna mesta, drugačne so barve, predvsem pa so pred voznikom zdaj digitalni merilniki na 7-palčnem zaslonu, nad njim pa je še projekcijski zaslon. Na voljo sta dva sistema za zabavo, eden ima 7-palčni osrednji zaslon, boljši z navigacijo pa se pohvali z 8-palčnim. Vse, kar nam zdaj preostane, je le še test, če s polno baterijo res lahko prevozi tolikšno razdaljo, ker potem pa res ne bo več tehtnega razloga, da ne bi v prihodnosti tudi v vaši garaži stal takšen avtomobil. V praksi je seveda bolje, da se čim več vozi, ker šele v takšnem primeru tudi vaša denarnica občuti prihranek pri stroških vožnje.
Cene (brez državne subvencije 7.500 EUR):
hyundai kona electric 39,2 kWh style - 34.800 EUR
hyundai kona electric 39,2 kWh premium - 36.800 EUR
hyundai kona electric 64 kWh premium - 41.000 EUR
hyundai kona electric 64 kWh impression - 43.800 EUR