Zasilna rezervna pnevmatika
Nasvet z Goodyearom
Veliko današnjih avtomobilov niti nima več rezervne pnevmatike pravih mer, ampak le zasilno. Oziroma včasih zgolj kit za popravilo. Ker me zanima, koliko je zasilna rezervna pnematika slabša v praksi, smo jo namestili na sprednje kolo, ki je med vožnjo bolj obremenjeno, saj mora poleg poganjanja tudi usmerjati vozilo.
Na ostalih treh mestih so ostale letne gume goodyear efficientgrip, začeli pa smo s preizkusom vodljivosti. Ker je zasilna rezervna pnevmatika pod bistveno večjim tlakom in posledično mnogo bolj trda, se v zavoju niti ne zvija kaj dosti. Zato na posnetku ne morete videti, da oprijema vseeno ni toliko kot z običajnimi gumami, sam pa sem med vožnjo čutil, da avtomobil uboga bistveno slabše. Predvsem so mi težavo povzročali desni zavoji, kjer je večina mase vozila obremenila ravno zasilno kolo, ki zaradi majhne stične površine ni uspelo zagotavljati oprijema.
Naše prepričanje, da bo guma pri izogibanju oviri izjemno slaba, smo morali hitro ovreči, a le zato, ker je šlo za precej specifičen primer. V zavoju na suhem takšna ozka guma ne bi ponudila dobrega oprijema, ker je enostavno preozka, mi pa smo se oviram izogibali na spolzki površini, kjer je bila precejšnja količina vode. Zaradi tega je prišlo do učinka, ki ga srečamo pozimi, kjer se ožje gume obnesejo bistveno bolje, saj enaka teža pritiska na manjšo površino in se ta lažje zareže v podlago. In prav to se je zgodilo tukaj, kjer je zasilna rezervna guma bolj uspešno izpodrinila vodo in celo poskrbela za boljši oprijem. A ponavljam, le zaradi specifike naloge.
Zasilna guma je res zasilna. Obnese se slabše, čeprav v kakšnem specifičnem primeru niti ne tako slabo. Njena največja hiba je, da se obrablja zelo hitro in da z njo ne smete voziti hitreje od 80 km/h. Pa tudi zelo draga je, saj stane skoraj toliko kot vse štiri običajne pnevmatike.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!