Zato prosim za nekaj pozornosti, ker jo boste potrebovali. Na posnetkih je BMW 428i gran coupe, kar pomeni, da po BMW-jevi klasifikaciji nekako ni limuzina, ampak zaradi bolj položno spuščajoče strehe kupe. Ja, morate odmisliti dejansko definicijo kupeja. Je brat štirice, pravega kupeja, le da so mu prilepili še dodaten par vrat. V bistvu tri. Od trojke, ki je limuzina, je malce širši in nižji, nikakor pa ga ne gre mešati s trojko gran turismo, ki je spet nekaj drugega in tudi gršega. Tudi z X4 nima na videz nič kaj skupnega, kakor tudi ne s karavanom touring. Ja, vse to so v tehnološkem bistvu BMW-jeve trojke.
Štirica gran coupe je očiten BMW-jev odgovor na audija A5 sportback in tega niti ne skrivajo, ampak, a je to zadosten razlog, da mora obstajati? V bistvu gre za bolj seksi alternativo trojki, čeprav je v precej bolj tesnem sorodu s štirico. Obilnejši in bolj baročni boki vam bodo preusmerili pozornost s prtljažnih vrat, tako da morate res dobro pogledati, da ugotovite, da gre v bistvu za 'hatchback'. Vrata nimajo okvirjev za stekla, kar je tudi zapuščina štirice. Zadaj je več prostora kot v kupeju, a zaradi položne strehe vseeno manj kot v trojki, spredaj pa se sedi nižje in občutek za volanom je precej bolj športen, kar tudi pomeni, da je plazenje v in iz avta težje. Meni je super, saj si refleksno itak vedno sedež zabijem do konca v tla, pri kom pa bodo znali trpeti kolena in hrbtenica. Vrata prtljažnika so resnično ogromna, za sabo pa odpirajo 480-litrski prostor, kar je za 35 litrov več kot pri trivratni različici in natanko toliko kot v limuzinski trojki. Dovolj, torej, čeprav je sam prostor pač nižji in ob položnejši šipi manj uporaben.
Avto je od trojke za slab centimeter in pol širši (enako širok je kot kupejevska štirica), predvsem pa kar štiri centimetre nižji, zato je težišče nižje in se pelje praktično enako kot kupe, torej zabavno. Nagibanja karoserije v zavojih je minimalno in v kombinaciji z odzivnim krmilnim mehanizmom komaj čakaš, da boš naletel na kakšen zaprt zavoj. Dimenzijsko je enak kupeju, skoraj, no, za dober centimeter je višji, enako pa je tudi čvrst, kar pomeni, da razlike v zavojih praktično ne opazite. Zelo je suveren od ovinka do ovinka, res pa je, da je imel testni avto še 3.700 evrov vreden športni paket M, ki mu da športno podvozje za optimalno polaganje zavojev in športne sedeže za kar najboljšo zasidranost zadnjice. Skratka, kljub več pločevine in dodatni masi za volanom deluje enako dobro povezano in uravnoteženo kot manjvratni brat.
Zaradi tega je v bistvu najbolj zanimiv, oblika je itak stvar okusa. Dodatna vrata gran coupeja otežijo za 65 kilogramov (spet v primerjavi s kupejem), 70 pa jih doda še štirikolesni pogon xDrive, ampak tega na cesti ne boste opazili niti pri pospeševanju. Dvolitrski turbopolnjeni bencinski motor s svojimi 245 'konji' in 350 Nm navora svoje delo tudi tu opravi več kot odlično in da so spredaj samo štirje valji, vas ne bo motilo, če niste zaljubljeni v vrstne bavarske šestvaljnike. Do stotice se zapodi v več kot solidnih šestih sekundah, končna hitrost pa je omejena na 250 kilometrov na uro. Zvok sam ne razočara, ker zna motor lepo, na trenutke celo malo bolj globoko, zabrneti in poskrbeti, da v vas vzbudi veselje do vožnje, ko boste vsakič znova ugotavljali, kako dobro so Bavarci spet uglasili podvozje. Vedno je zanimivo peljati avtomobil, v katerem se brez težav vozijo štirje in obenem uživajo v dinamičnih vragolijah, ki si jih voznik lahko privošči. Če zna, seveda. 8-stopenjski samodejni menjalnik ga ne bo prav nič oviral, ker deluje odlično, torej hitro, odločno, hkrati pa udobno. Le poraba nas ni navdušila; seveda je 'konje' potrebno napojiti in ob dinamični vožnji postanejo hitro žejni, vseeno pa 10,5 litra za le dvolitrski motor in dokaj prizanesljivo vožnjo na testu ni malo.
Kdo bi ga torej hotel? Nimam pojma, še sam sem malce zmeden. Ponavadi so petvratne različice cenovno praktično enake kot štirivratne, BMW-jevci pa hočejo v tem primeru gran coupeja od limuzinske trojke ločiti z devetimi dodatnimi tisočaki. Takšen in s to opremo vas bo olajšal za 68 tisoč evrov. Res pa je, da je v višji ceni vključena lepa bera dodatne opreme. Sumim, da je štirica gran coupe še eden od sicer nepotrebnih predstavnikov, ki služijo bolj prepoznavnosti znamke kot iskanju kupcev, ki bi želeli točno to vrsto salame. Še najbolj ga lahko priporočamo vsem, ki nikakor ne želite žrtvovati tistega nekaj več užitka in lepšega izgleda, ki ju nudi kupe, nikakor pa tudi ne morete brez dodatnih vrat in boljše uporabnosti. Vseeno smo jih na cestah nekaj že zasledili, tako da Bavarci z njim zagotovo niso brcnili v temo. Daleč od tega, kombilimuzina, kakor grdo se to sliši za tovrsten avto, je težko bolj privlačna.