Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Obtežitev vozila

Nasvet z Goodyearom

Avtor prispevka: Anže Jereb
Kako gredo stvari lahko hitro narobe, če tovor v oziroma na avtomobilu ni pravilno pripet, smo že obdelali. Včasih pa se vožnja lahko zaplete tudi, če tovor lepo pričvrstimo, a s seboj prevažamo kakšno zelo težko stvar. Sem ter tja pač ne gre drugače in je potrebno hladilnik, vreče cementa ali kaj podobnega pač prepeljati. Takrat vedite, da so vozne lastnosti avtomobila občutno slabše. Koliko natančno, smo preverili na poligonu in v prtljažnik enega od obeh golfov namestili 300 kilogramov tovora.
Obtežitev vozila
8. 8. 2012 ob 9:11
Komentarjev: 0
Nasvet z Goodyearom - preobteženo vozilo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Takšna obtežitev je povsem v skladu z nosilnostjo in je nismo presegli. Je pa avtomobil zadaj vseeno pošteno počepnil, zaradi česar smo bili takoj prepričani, da se ne bo peljal enako dobro, kljub temu, da so bile na obeh avtih povsem enake gume, skoraj nove letne pnevmatike goodyear efficientgrip. Začeli smo s preizkusom vodljivosti. Oba golfa sta peljala eden za drugim z enako hitrostjo, pri čemer je črni neobteženi golf slalomiral bistveno lahkotneje.

Pri obteženem avtomobilu je zadek pri vsakršnem spreminjanju smeri želel oddrseti ven iz zavoja in ga je bilo potrebno umirjati. V posnetku lahko vidite, da sem imel sam bistveno več dela in sem moral pri vsakem zavoju še dodatno popravljati smer, medtem ko je kolega Dani iz AMZS zavijal povsem umirjeno. Takšen efekt smo sicer pričakovali, saj smo avtomobil obremenili precej neenakomerno in vseh tristo kilogramov položili v prtljažnik. A prav tja vsak med nami polaga težje tovore.

Še ena razlika se je pojavila pri vodljivosti, ki pa je ne vidite. Črni golf je slalom odpeljal brez težav, pri belem pa mi je ves čas pomagal še sistem ESP in umirjal drsenje zadka. Ta je bil povsem pritisnjen k tlom.

Prazen avtomobil je na koncu slalom odpeljal s približno 5 km/h večjo hitrostjo, ampak bolj kot sama hitrost se je pokazala razlika pri vodljivosti. Kjer je bil črni golf še povsem miren, je beli že pošteno silil iz zavoja in je bilo ves čas potrebno popravljati smer.

Za naslednjo vajo sem izbral zaviranje. Težja vozila se v teoriji ustavljajo počasneje in slabše, kar je seveda povsem logično. A ne vedno. Kot lahko vidite, sta se oba golfa pri 90 km/h ustavila enako hitro, včasih obteženi celo hitreje. Razlog za to je enostaven in ne pomeni, da morate svoj avtomobil dodatno obremeniti, če se želite hitro ustavljati. Ker smo obremenili zgolj zadek, se je pri zaviranju avtomobil manj postavil na nos in tako obdržal bolj ravnovesno lego, obenem pa so zaradi tega bolj suvereno lahko zavirala še zadnja kolesa. Če bi tovor razporedili bolj enakomerno ali celo obremenili predvsem sprednji del, bi bil rezultat povsem drugačen. In ne pozabite, na cesti se je poleg zaviranja običajno potrebno oviri še izogibati, skoraj nikoli ne zavirate le naravnost, in tam bi se hiba hitro pokazala.

Tudi če vaše sposobnosti obvladovanja avtomobila ostajajo na enakem nivoju pa ne bodo enake sposobnosti avtomobila. Zato le previdno, ko ga tako obtežite.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |