Obtežitev vozila
Nasvet z Goodyearom
Takšna obtežitev je povsem v skladu z nosilnostjo in je nismo presegli. Je pa avtomobil zadaj vseeno pošteno počepnil, zaradi česar smo bili takoj prepričani, da se ne bo peljal enako dobro, kljub temu, da so bile na obeh avtih povsem enake gume, skoraj nove letne pnevmatike goodyear efficientgrip. Začeli smo s preizkusom vodljivosti. Oba golfa sta peljala eden za drugim z enako hitrostjo, pri čemer je črni neobteženi golf slalomiral bistveno lahkotneje.
Pri obteženem avtomobilu je zadek pri vsakršnem spreminjanju smeri želel oddrseti ven iz zavoja in ga je bilo potrebno umirjati. V posnetku lahko vidite, da sem imel sam bistveno več dela in sem moral pri vsakem zavoju še dodatno popravljati smer, medtem ko je kolega Dani iz AMZS zavijal povsem umirjeno. Takšen efekt smo sicer pričakovali, saj smo avtomobil obremenili precej neenakomerno in vseh tristo kilogramov položili v prtljažnik. A prav tja vsak med nami polaga težje tovore.
Še ena razlika se je pojavila pri vodljivosti, ki pa je ne vidite. Črni golf je slalom odpeljal brez težav, pri belem pa mi je ves čas pomagal še sistem ESP in umirjal drsenje zadka. Ta je bil povsem pritisnjen k tlom.
Prazen avtomobil je na koncu slalom odpeljal s približno 5 km/h večjo hitrostjo, ampak bolj kot sama hitrost se je pokazala razlika pri vodljivosti. Kjer je bil črni golf še povsem miren, je beli že pošteno silil iz zavoja in je bilo ves čas potrebno popravljati smer.
Za naslednjo vajo sem izbral zaviranje. Težja vozila se v teoriji ustavljajo počasneje in slabše, kar je seveda povsem logično. A ne vedno. Kot lahko vidite, sta se oba golfa pri 90 km/h ustavila enako hitro, včasih obteženi celo hitreje. Razlog za to je enostaven in ne pomeni, da morate svoj avtomobil dodatno obremeniti, če se želite hitro ustavljati. Ker smo obremenili zgolj zadek, se je pri zaviranju avtomobil manj postavil na nos in tako obdržal bolj ravnovesno lego, obenem pa so zaradi tega bolj suvereno lahko zavirala še zadnja kolesa. Če bi tovor razporedili bolj enakomerno ali celo obremenili predvsem sprednji del, bi bil rezultat povsem drugačen. In ne pozabite, na cesti se je poleg zaviranja običajno potrebno oviri še izogibati, skoraj nikoli ne zavirate le naravnost, in tam bi se hiba hitro pokazala.
Tudi če vaše sposobnosti obvladovanja avtomobila ostajajo na enakem nivoju pa ne bodo enake sposobnosti avtomobila. Zato le previdno, ko ga tako obtežite.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!