Že dolgo v svetu avtomobilizma velja tudi načelo ’plačaj več, da dobiš manj’. Manj centimetrov v vse smeri, zato pa toliko več prestiža. Celo znotraj ene znamke je to danes čisto normalno, zakaj bi plačali za brezvezen X1, če lahko plačate 1.450 EUR več za X2.
Izgleda desetkrat bolj zanimivo, v bistvu je X2 eden najlepših BMWjev zadnjega časa. Najbolj veseli, da je ostal skoraj takšen kot koncept pred dvema letoma, torej da ni samo pomanjšana spaka X4 in X6, ampak nekaj veliko lepšega. Kar poglejte, kako dobro izgleda z atraktivno masko, podaljšanimi pragovi, okrasno plastiko, kar 20-palčnimi platišči in spojlerjem zadaj! Je pa ravno v tem grmu prvi zajec: če ne boste doplačali za paket M sport, bo izgledal zelo žalostno, zato osnovna cena za X2 ni 34.700 EUR, kot piše v ceniku, ampak 41.500 EUR, kolikor stane s tem atraktivnim paketom opreme.
Še ena malenkost mi je všeč, da ima na širokem zadnjem stebričku še en znak.
Še ena malenkost mi je všeč, da ima na širokem zadnjem stebričku še en znak. Nekje so zapisali, da verjetno zato, da bodo ljudje sploh vedeli, da je to BMW, ker ima tako drugačno obliko, v resnici pa je to poklon nekaterim starim športnim BMWjem, kot sta BMW 3.0 CSL in 2000 CS. Pa je ta tudi športen?
Ni. Tukaj ni debate. Je pa bolj dinamičen kot navaden X1, na katerem je zasnovan. Inženirji so se trudili, da bi vse skupaj delovalo bolj vozniško, kar ni slabo, občutek v ovinkih je prijeten, na skoraj preveč umetno obteženem volanu tudi, čeprav dvomim, da bodo lastniki X2 kaj posebej hitro vozili. Ker avto že v osnovi ni visok, je težišče prijetno nizko, ravno prav je v bistvu odmaknjen od tal, 18 centimetrov, da jih ne bo strah slabših cest, kjer se tudi po zaslugi hitrega štirikolesnega pogona odlično znajde z zelo dobro trakcijo. Bo pa na vsakodnevnih vožnjah gotovo vse zmotilo trdo blaženje. Zelo trdo, v bistvu. Sploh z velikimi platišči, ki so pač zelo lepa in se takoj opraskajo, je vožnja precej neudobna.
Še en paradoks je tukaj smešen; ti avti so popularni, ker so malo višji in ker se tudi sedi malo višje. Kar eden od treh novih prodanih BMWjev nosi oznako X, ki je med nami že skoraj 20 let. No, pri X2 se sedi malo nižje kot pri podobnih križancih, kaj je potem smisel takšnega avta? Po velikosti je dejansko samo malo večji od kakšnega golfa, dolg je 4,36 metra, kabina in prtljažnik pa nista veliko izgubila v primerjavi z X1 in bo tudi za družinsko rabo čisto OK, če potnikov ne motijo nizka stekla in nekaj manj svetlobe v potniškem prostoru. Rešitev je seveda enostavna – doplačajte za strešno panoramsko okno. Prtljažnik je s prej omenjenim izgubil le 35 litrov, tako da še vedno meri 470, kar je več kot povprečje ’golfovega’ razreda. Ko so ga Nemci razvijali, je bil v njihovih očeh ves čas range rover evoque, zato je vse podrejeno obliki, sploh nazaj se slabo vidi, ker ima tako široka stebrička in majhno zadnjo šipo.
Mehansko praktično noben BMW ne razočara, pri tem še najbolj zmoti dizelski motor, ki je na mestu zunaj zelo glasen. Prav neugledno traktorsko ropota, med vožnjo pa se potem umiri. Seveda zelo lepo vleče, za velikost je 25d ravno pravšnji, ker ima 170 kW, to je 231 ’konjev’, z zmerno vožnjo porabi okoli 7 litrov na 100 kilometrov, kar je v resnici zelo dober rezultat, zasluga gre tudi zelo dobri aerodinamiki, koeficient zračnega upora znaša le 0,28. 8-stopenjski menjalnik je pa fantastičen. Še vedno prepriča z zelo nežnim prestavljanjem med umirjeno vožnjo in zelo hitrim sprehajanjem skozi prestave, ko postane voznik bolj zahteven. V praksi je katerikoli drug težko boljši.
Spet pa imam mešane občutke znotraj, ker že zdaj deluje zastarelo, čeprav v resnici vse skupaj lepo deluje in je tam, kjer boste iskali. Vozniki BMWjev boste v X2 pač doma, ker je tako kot v vseh ostalih, torej enako dolgočasno kot v BMWjih predzadnje generacije. Merilniki imajo nekam preveč izrazito in ozko ohišje, čeprav boste več gledali na projekcijski zaslon, in čeprav razumem, da mora vse skupaj delovati vsaj malo športno utesnjeno, sem vseeno pogrešal še kakšno uporabno odlagalno mesto več. Nekam kratek je voznikov sedež; kljub temu da je sedalni del nastavljiv po dolžini, je še vedno premalo opore za stegna, in za desno koleno je za dolgonoge premalo prostora, nekatere bo žuljilo. Vse ostalo je na nivoju znamke in počutje v avtu je vselej zelo dobro.
Od avtomobilov prestižnih nemških znamk smo že vajeni cen, ki močno presežejo osnovno, zato nobenega ni presenetilo, da testni X2 stane 67 ’jurjev’. Dodatna oprema je bogata in lepo pokaže, kaj vse si lahko omislite tudi pri vstopnem razredu X s sodo številko, ki naj bi označevala bolj ekstravagantne avtomobile v ponudbi BMWja. Sicer za isti denar dobite tudi trojko z enakim motorjem in pogonom, ki je v praksi boljša izbira, ampak nekaj pa šteje tudi imidž, a ne? V bistvu v tem primeru vse, zato boste z veseljem plačali več evrov za manj centimetrov.
1 / 35
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
BMW X2 xDrive25d M sport X
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj