Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Audi A5

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Še sami težko ali pa nehote verjamemo podatku, da danes že dobro polovico prodaje novih audijev predstavljajo modeli terenske družine Q, če pa imajo v ponudbi tudi takšne bisere, kot je audi A5.
Audi A5
Foto: Gašper Miš
18. 2. 2017 ob 17:00
Komentarjev: 0

S Q-ji seveda nima veliko skupnega, kar pa še ne pomeni, da si nišni model po dolgih desetih letih ne zasluži dostojne zamenjave. Kljub temu da smo model prvič spoznali že leta 2007, ko je v razred prinesel precej svežine, danes druga reinkarnacija ne prinaša nobene revolucije. Tokrat še sami priznavajo, da gre za evolucijo prve generacije, ki po mnenju takratnega oblikovalca Walterja De Silve še vedno velja za njegovo najboljšo kreacijo kariere. Audi A5 tudi v drugo ostaja poudarjeno športen, izstopa njegova kupejevska linija, ki mu prinaša še odličen količnik zračnega upora, ki meri le 0,27. Poudarek namenjajo predvsem drobnim detajlom, je pa res, da novinec največjo novost skriva v 'podkožju'. Govorimo o novi platformi MLB evo, ki modelu omogoča, da kljub dodatnim milimetrom povprečno tehta do 60 kilogramov manj. Drugače pa prevladujejo ostre, horizontalne linije, svetila pa serijsko svetijo izključno v LED-tehniki.

Nič revolucionarnega ni niti v notranjosti, še posebej, če to primerjamo z novo štirico. Tudi tu ima armaturna plošča izrazito ostre linije, središče le-te pa predstavlja najmanj 7-palčni zaslon. Preko tega lahko dostopate do multimedijskega sistema audi MMI in sistema audi connect, ki vozilo poveže s svetovnim spletom. Vse storitve, ki jih sistem omogoča, sicer pri nas še ne delujejo, pravijo pa, da bodo najkasneje do konca leta 2018. Vseeno lahko podatke o vozilu spremljate kar preko aplikacije na pametnem mobilniku, navigacijski sistem pa si najpogosteje odpeljane poti zapomni in te kasneje predlaga med prvimi. Avtomobili s tem sistemom lahko komunicirajo in na ta način pravočasno opozorijo na nevarnost. Armaturno ploščo lahko seveda še malo popestrite, ta na fotografijah ima le 8,3-palčni zaslon, lahko pa izberete še 12,3-palčni zaslon merilnikov, projekcijski prikaz, digitalno klimatsko napravo, masažo sedežev in tako naprej …


Novi A5 je zaradi merskega prirastka postal tudi malo prostornejši, kar se še najbolj pozna pri prtljažnem prostoru. Ta pri kupeju sprejme 465 litrov in dodatnih 15 pri prostornejšem sportbacku. Kljub le nekaj dodatnim litrom je bistveno bolj praktičen, vrata se odpirajo na široko in serijsko ob pomoči elektrike. Tudi v kabini je prostora nekoliko več, se bosta pa tako voznik kot sovoznik prej razveselila samodejnega podajalnika varnostnega pasu. Ne smemo mimo najnaprednejših varnostnih in asistenčnih sistemov, ki jih ni malo, so pa poznani že iz ostalih modelov, predvsem A4, zato omenjajo le serijski sistem audi pre sense city.

Kupci lahko izbirate med kar petimi prisilno polnjenimi motornimi različicami. Bencinski sta dve, in sicer 2.0-litrski štirivaljni TFSI, ki razvijeta 140 kilovatov (190 KM) in 320 Nm ter močnejša 185 kilovatov (252 KM) in 370 Nm navora. Tu pa so še tri turbodizelske: 2.0-litrska štirivaljna z oznako TDI ultra, ki tako kot turbobencinska razvije 140 kilovatov moči (190 KM) in kar 400 Nm navora, potem pa še 3.0-litrski šestvaljna s 160 kilovatov (218 KM) in 400 Nm ter močnejša z 200 kilovati (273 KM) in 600 Nm navora. Povsem nov motor namenjajo športni različici S5, ki bo do prihoda kupejevske različice RS5 proti koncu leta in petvratne sportback leto kasneje, predstavljala vrh ponudbe. Prej 3.0-litrskemu šestvaljnemu kompresorskemu motorju TFSI tokrat pomagata turbini, zato ta zdaj razvije kar 260 kilovatov moči (354 KM) in 500 Nm navora, dobrih 5 do 10 odstotkov več kot prej. Napram predhodniku so vsi motorji močnejši, nekateri celo med 15 in 20 odstotkov, ob tem pa v povprečju porabijo tudi do 20 odstotkov manj.


Kmalu lahko pričakujemo še prihod različice A5 g-tron, ki bo za pogon lahko izmenično izkoriščala bencin, gorivo e-gas, kot zemeljski plin. Verjetno se nam obeta tudi hibridni A5 e-tron v kombinaciji turbodizelskega in elektromotorja. Petica moč v osnovi prenaša na sprednji kolesi preko šeststopenjskega ročnega menjalnika, opcijsko pa lahko posežete še po štirikolesnem pogonu quattro, sedemstopenjskem robotiziranem menjalniku S tronic ali pa osemstopenjskem samodejnem tiptronicu. Pohvalili so se še s povsem spremenjenima premama, ki sta zdaj petvodilni, krmiljenje pa elektromehansko. Ob serijskem sistemu audi drive select, s katerim izbirate med voznimi načini, pa lahko doplačate še za prilagodljivo podvozje in dinamično krmiljenje.

Tudi če govorimo o nišnem modelu, so se odločili, da drugo generacijo ponudijo v vseh treh karoserijskih različicah. Najprej bo na voljo kupe, proti koncu meseca pričakujemo petvratni sportback, medtem ko brezstrešni kabriolet na trg prihaja meseca marca. Paketi opreme so znani, osnovni basis, potem sport in design, za nameček pa še nagradni S-line in design selection. Za konec še tisto najbolj pomembno, pogled na cenik. Tu najprej opazimo poenotenje cen kupeja in sportbacka, ki sta tako na voljo od najmanj 43.900 (A5 2.0 TFSI basis, 6-st. roč.) do največ 66.600 evrov (A5 3.0 TDI quattro tiptronic sport, 8-st. sam.), medtem ko športni S5 stane okroglih 75 tisočakov (S5 3.0 TFSI quattro tiptronic sport, 8-st. sam.). Pri zastopniku znamke so pripravili še prav posebno ponudbo, paket advanced. Okrog 3.300 evrov stane, kar dobra dva tisočaka manj od opcij po rednih cenah. To najbrž ne bo pomenilo prodajnega razcveta, pričakujejo pa, da bodo letno prodali približno 80 vozil, kar je podobno prodaji preteklih let. Pretežno bodo to petvratni sportbacki, le malo bo kupejev, še manj bistveno manj pa kabrioletov.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |