Eden najbolj vročih avtomobilov to pomlad je peugeot 308, ki premore kar nekaj novosti v primerjavi s preteklo generacijo. V prvi vrsti bolj dinamično zunanjost, nove logotipe in vedno LED luči.
V prvem prispevku bomo obdelali zunanjost, zaradi ktaere bo eden bolj prepoznavnih avtomobilov na cestah. Ste se kdaj vprašali, kako težko delo imajo oblikovalci avtomobilov? Mimogrede, bistveno težje kot ga imajo oblikovalci hladilnikov, ročnih ur, TV-zaslonov in podobnega, ker je pri avtomobilu treba upoštevati še to, da bo lepo rezal zrak, česar pri hladilniku že ni treba. Tudi, da bo znotraj dovolj prostora, da bo varnost še vedno takšna, kot mora bit, in seveda, da bo vse skupaj ustrezalo ostalim zakonskim predpisom. Teh je tudi bistveno več kot pri hladilniku. Potem pridejo na vrsto še inženirji s svojimi željami po materialih, ki tudi lahko oblikovalcu podrejo plan, ker se lahko zgodi, da določenega materiala ni možno tako ukrivit, kot bi želeli, skratka, saj razumete, zrisat avtomobil ni ravno petminutno delo. Zato pa traja recimo tri leta, da samo razvijejo luči. Več kot leto za pokrovček rezervoarja za gorivo!
Vsaka znamka ubere nekakšno oblikovno filozofijo, ki jo bo naredila prepoznavno, hkrati pa vsi njihovi modeli ne bodo na pogled generično enaki, ker to je pa potem dolgčas. Pa vseeno nekateri so. No, pri tem peugeotu takoj veste, da je 308, ker ima veliko oblikovne filozofije prejšnjega, hkrati pa je vsakomur tudi takoj jasno, da to ni prejšnji, ampak nekaj čisto novega. Torej enak, ampak drugačen. Predvsem pa lep, tukaj filozofiranje ni potrebno. Če ga primerjamo s prejšnjo generacijo, je vetrobransko steklo zdaj 10 centimetrov bolj nazaj in zato je ta pokrov zdaj daljši. Prvi korak, da avto izgleda bolj nabito. Cel avto je tudi 10 centimetrov daljši, zato je znotraj več prostora.
Potem pa gobec. Maska je zdaj še večja in bolj markantna, v bistvu je precej širša in posledično cel avto deluje širše, kar je spet zakon, ker potem tudi zato izgleda dodatno nabito. In moderno, to pa zaradi luči in logotipa. Ta je čisto nov in 308 je prvi model, ki ga nosi. Celo tako ponosno, da ga prvič najdemo tudi ob straneh pri nekaterih paketih opreme. To je sicer domena 'najhujših' strojev in mu prav paše. Pa še v Sloveniji je izdelan.
Še nekaj nam je padlo v oči. Luči! Da svetijo v LED tehniki, ni več nič posebnega, ta tehnologija je danes zakon. So pa pri boljših paketih luči matrične LED. To pomeni, da imate lahko ves čas vključen dolgi snop luči in nanje pozabite, pa vseeno ne boste nikogar zaslepili. Stalno se prilagajajo okolici, tako da se zatemni samo en del luči, ostali snop pa še vedno polno osvetljuje okolico. Primer: dohitite avto pred sabo in se zatemni samo del, kjer je tisti avto, vse naokoli pa še vedno sveti na polno, da bo še tisti pred vami užival v lepo razsvetljeni okolici. Peugeot 308 je avto poln moderne tehnike, v naslednjem prispevku pa obdelamo notranjost.