Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nostalgični ali modni dodatek?

Fiat 500 1.2 lounge

Avtor prispevka: Anže Jereb
Nostalgija je hecna stvar. Sem še ravno dovolj star, da se spominjam, kako so me kot mulca prevažali v fičku. Fiat 500 seveda ni fičko, ga pa omenjam, ker ste tudi novemu prav vsi nadeli takšno ime.
Nostalgični ali modni dodatek?
Foto: Gašper Miš
28. 9. 2016 ob 5:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

rahle oblikovne spremembe so dovolj za dodano svežino
nalepke so simpatičen element personalizacije, le v pravi barvi naj bodo
zaslon na sredinski konzoli popestri in posodobi voznikovo okolje
motor je kljub majhnosti precej živahen in simpatično zabrunda
čvrsto vzmetenje kar kliče k temu, da malčka zapeljete nekoliko hitreje
glede na mere vozilca se znotraj sedi čisto spodobno
armaturna plošča je malce preživeta, doplačajte vsaj za modernejše merilnike
pri večjih hitrostih je motor glasen in se muči
občutek na volanu je umeten in ne nudi veliko informacij
ročica menjalnika je sicer blizu rok, a ta ni najbolj natančen
cena ni njegova vrlina, zagovarja jo dokaj težko
na slabih podlagah pričakujte precej pretresanja
tudi zvočna izolacija ni najboljša
3,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.4 (20 glasov)
test fiat 500 1.2 lounge
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zastava 750, edini pravi fičko, in fiat 500 sta bila pred desetletji skorajda identična, zato me ne preseneča, da tudi novi petstotici jugonostalgiki pravijo tako. Oblika je namreč sila prepoznavna, sicer moderno ukrivljena, a vsekakor nostalgična. In ravno takšna zunanjost mu zelo pomaga, da je bil lahko skoraj deset let praktično nespremenjen. Tako dolgo danes pri večini proizvajalcev ne zdrži niti celotna generacija določenega modela, petstotica pa je šele sedaj dobila malenkostno kozmetično prenovo. In bo najbrž spet dobra za naslednjih nekaj let, čeprav ne verjamem, da spet za celo desetletje.

In kaj so spremenili? Niti ne veliko, a dovolj, da boste nove detajle opazili. Zadnje luči niso več polne in je vmes del v barvi karoserije, sprednje so bolj atraktivne in lepše zaobljene, zato je še bolj luštkan, notri pa je postal bolj moderen predvsem z novim zaslonom.

Med malčki se je konkurenca v zadnjem desetletju zaostrila, zato fiat 500 ne izstopa več, kot je včasih. Opel adam je bolj poln dodatkov, s katerimi ga lahko opremite po svojih željah, hyundai i10 bolj prostoren in uporaben, celo twingo je postal z zadnjim pogonom in ultramajhnim obračalnim krogom pravi posebnež, ki tudi omogoča veliko mero personalizacije. Ampak, kupci petstotice točno veste, zakaj ga hočete. Še vedno je simpatičen in poseben, še vedno boste opaženi, dodajam pa tudi, da je z uporabniškega vidika čisto prijeten.

Notranjost je ob prenovi dobila večji zaslon na sredini, med dodatno opremo boste našli še doplačilne grafično modernejše merilnike, oboje pa bo notranjost še najbolj popestrilo. Sicer je tudi po desetletju še dovolj zanimiva, so pa materiali bolj enostavni, precej je trde plastike, logično, gre za majhen avtomobil, in takšno imajo tudi vsi tekmeci. Ampak ne moti, ker ne škripa in je čisto v redu na pogled. Notranjost je skratka oblikovno še vedno dovolj sveža, posebej pa ne izstopa.

Dva potnika bosta potovala razmeroma udobno, čeprav sta sedali sprednjih sedežev prekratki in bočne opore je tudi premalo. Ni ravno lounge, kot pravi oprema, ampak posebnih pripomb nimam. Morda sem se celo navadil in sprijaznil, da so sedeži v vseh različicah fiata 500 malce slabši, spominjajo me na klop v parku. Po udobju in opori, ne po obliki. Prtljažnik bo trgovinske vrečke zlahka pogoltnil in celo na zadnjih sedežih boste prijatelje na krajše poti lahko zapeljali. Sicer je občutek na volanu slab in voznikovim rokam ne namenja dovolj informacij, ampak v tem avtu to ne moti.

S fiatom 500 ne boste divjali in pri normalni vožnji je super, pri šviganju skozi mestne ulice ravno tako.

S fiatom 500 ne boste divjali in pri normalni vožnji je super, pri šviganju skozi mestne ulice ravno tako. Menjalnik mi je še posebej všeč, ker je natančen in blizu rok, motorček, ki nima niti 70 'konjičkov', pa ne deluje podhranjeno. Fiat 500 je lahek, nima niti tone, zato je povsem dovolj živahen, celo prijetno noto zaigra, ko boste motorček malo bolj zavrteli. Porabi pa okoli 6 litrov na 100 kilometrov. Na avtocesti vas ne bo strah radarjev, ker se kaj dosti več od 130 km/h itak ne boste peljali. Postane precej glasen pa še preveč se napreza.

Vseeno se mi zdi, da mu manjka še malo posebnosti in izvirnosti v primerjavi s starim. Ali pa s kakšnim adamom. Fiat 500 namreč le ni malček, ki bi prepričeval tiste, ki gledate na vsak evro; cena ni njegova najmočnejša vrlina, večji znesek plačila pa zagovarja s posebnostjo. Poseben vsekakor je, dovolj samosvoj in zanimiv, da bo nekatere prepričal, pri novem manjka le še neka pika na 'i'. In še enkrat, predlagam, da doplačate za modernejše merilnike, ker bo potem tudi znotraj bolj zanimiv.

Pa mogoče še ena, čisto moja osebna. Če ga boste opremili z nalepkami, jih izberite v drugi barvi, ker tokratne z desetih metrov izgledajo, kot bi celoten zgornji del avtomobila večkrat prehodili mački. Se ne vidi, da so nalepke, ampak deluje umazano. Od blizu so pa kul!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat 500 1.2 8v lounge
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 1242
moč v kW (KM) pri vrt./min 51 (69) pri 5.550
največji navor v Nm pri vrt./min 102 pri 3.000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3571 x 1627 x 1488
medosna razdalja v mm 2300
prtljažnik v litrih 185
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 940 (400)
največja hitrost v km/h 160
pospešek 0-100 km/h v s 12,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,5/4,3/4,7
poraba na testu v l/100 km 6,0
cena osnovnega vozila v EUR 11.150
cena testnega vozila v EUR 12.150
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.040

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |