11. del - Maribor
Modri volan


Fantje so se odlično odrezali, prvi pa je razred zapustil Slobodan, za njim še David in Dejan, Matej in Simon pa sta se morala pomeriti še na izpadanje, ker sta pri zadnjem vprašanju hkrati dvignila roki. Na koncu je bil boljši starejši Simon. Sledilo je posvetovanje, priprava ibize in vsi so bili pripravljeni na nadaljevanje, menjavo letnega Goodyearovega avtoplašča z zimskim. Slobodanu, ki je začel prvi, je odlično kazalo do konca, ko mu je padlo kolo in je izgubil kar nekaj časa. Postavil je referenčni čas 3 minute 18, 84. Davidu je za njim malo ponagajala posoda s pasto za mazanje, sicer pa je bil zadovoljen. Naslednji je bil Dejan, ki je še mene presenetil, zadnji pa se je zagnal Simon, ki je imel nekaj manjših težav, ampak je vseeno dosegel zelo dober čas. Kljub napakicam so bili vsi dobri in seveda so nestrpno čakali na razglasitev, ki je pokazala, da sta šla naprej Dejan in Simon.
Pomerila sta se v menjavi zavornih čeljusti v bobnu. V bistvu jih nista zamenjala, ker so bile še nove, tako da sta jih le snela in namestila nazaj. Če bi potrebovala nove, pa bi lahko preverila cene na www.vednovredno.si. 'Hobotnico', ki se strokovno imenuje orodje za demontažo pesta kolesa, bi uporabila samo, če ga ne bi mogla sneti z ostalim orodjem, se pravi, če bi bil preveč zapečen. No, kar pa sta uporabila, so klešče za zavorne vzmeti, s katerimi sta raztegnila vzmet, nato pa s kleščami napela pletenico ročne zavore. Uporabila sta tudi nekaj ostalega klasičnega Uniorjevega orodja, začel pa je Simon.
Jure Kočar iz AMZS je povedal, da zavorne čeljusti menjamo zaradi zmanjšanega učinka zaviranja, ali pa v primeru okvare. Kadar govorimo o zmanjšanem učinku, se to pokaže na tehničnem pregledu, ob meritvi zavornega učinka, kadar govorimo o okvarah, je pa največkrat okvara, da se zavorna obloga odlepi od zavorne čeljusti. Je pa tudi zelo pogosta okvara puščanje zavornega valjčka. Običajna življenjska doba bobnastih zavor je nekje 4 do 5 let, torej 100.000 prevoženih kilometrov.
Simon se je naloge lotil zelo hitro, vendar je imel nekaj težav s pletenico ročne zavore, zaradi česar je porabil veliko časa. Nato pa se mu je pripetila še ena nerodnost, pozabil je namestiti vzmet. Jasno, na koncu ni bil zadovoljen. Za kazen smo mu pribili dvojni čas, ki bi ga porabil za vzmet, to je 20 sekund, tako da je dosegel čas 5 minut, 56 sekund in 97 stotink. Dejan se je za njim lotil naloge kot pravi mojster in čeprav je tudi njemu malo nagajala pletenica ročne zavore, mu je kazalo zelo dobro.
V zgornjem videu pa si poglejte, kdo je bil boljši.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 |
03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 01 | 02 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!



















