Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Koliko elektrike lahko pridelajo tekači

Kombi volan 03: Volkswagen & Ljubljanski maraton

Avtor prispevka: Anže Jereb
23. Ljubljanski maraton je kljub precej žalostnemu vremenu potrdil svojo veljavo, in sicer na dva načina. Z izjemno bogato bero tekačev in rekordnim časom zmagovalca. A brez Volana in crafterja vseeno ne bi šlo.
Koliko elektrike lahko pridelajo tekači
Foto: Jure Cehner
16. 11. 2018 ob 19:00
Komentarjev: 0
Kombi volan 03: Ljubljanski maraton
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Malce sicer pretiravam, ampak smo uradnemu časomerilcu, podjetju Timing iz Ljubljane, vseeno pomagali na start in cilj pripeljati potrebno merilno opremo. Lahko bi tudi brez nas, ampak z nami gre lažje, sem se pošalil, zato smo na deževno soboto le nekaj ur pred pričetkom prvega teka napolnili kombi in se odpeljali v center prestolnice. Vse je šlo brez težav, zakaj pa smo opremo prevažali tik pred zdajci? Ker Ljubljane ne moreš kar zapreti in prometno ohromiti že teden prej. Baje tudi kakšen kos opreme čudežno izgine, če predolgo kje stoji.

Timing je za potrebe organizacije dobil 14 volkswagnov za delo, od tega tudi 7 transporterjev in 1 multivan, da so lahko poskrbeli za VIP-prevoze tujih maratoncev. In nekaj velikih crafterjev. Ta, s katerim sem opremo vozil jaz, je bil nekakšna dvoživka s prostorom za šest potnikov in z ogromnim tovornim delom, ki je vase brez zadržkov sprejel kopico drage opreme. Sem razmišljal, da bi ga po koncu organizacijskega dela vzel in z njim razvozil še nekaj hladilnikov za družino in kolege, ampak sem misel opustil, ker je bilo preveč drugega dela.

To mi je bilo všeč, da sem se lahko vozil po centru Ljubljane, ki je sicer zaprt za promet.

Ko si del ekipe, ki nekaj postavlja oziroma skrbi za nekaj velikega, je vedno fin občutek. Pa čeprav je bila moja tokratna pomoč skoraj neznatnega pomena. In tudi to mi je bilo všeč, da sem se lahko vozil po centru Ljubljane, ki je sicer zaprt za promet. Je zanimiv občutek, ko delaš nekaj prepovedanega, pa čeprav je v tistem času ravno to dovoljeno.

Sicer pa je bilo letos na Volkswagen Ljubljanskem maratonu skupaj prijavljenih 26.295 tekačev, zaradi slabega vremena pa se jih je teka dejansko udeležilo dobrih dvajset odstotkov manj. Za njihov nemoten tek je pri organizaciji in izvedbi sodelovalo okoli 1.300 ljudi. Skupna številka tekačev je vsekakor impresivna, omenjam pa jo zato, ker je Volkswagen izračunal, koliko energije so s svojim tekom ustvarili. V ta namen so skupaj z Inštitutom Jožef Štefan izdelali poseben tekaški trak, ki sploh ni priključen v omrežje, temveč zna ob teku mehansko energijo pretvarjati v električno in evo, poceni elektrika je tukaj.

Ker je bil Volkswagen glavni sponzor 23. Ljubljanskega maratona, so izračunali, koliko elektrike so okvirno pridelali vsi tekači skupaj, in društvu Rdeči noski v enoletno uporabo dali električni avtomobil. Z njim bodo lahko prevozili toliko kilometrov, kot smo jih tekači nabrali skupaj, okoli 50.000. Izračun je seveda narejen malce 'čez prst', ker bi za popolno in natančno računanje potrebovali tudi mase vseh tekačev pa še marsikaj drugega. Nekako grobo rečeno pa tek ene osebe na maratonu, torej na 42 kilometrov dolgi preizkušnji, sprosti toliko energije, da bi pretvorjeno v elektriko z njo lahko prevozili okoli 7 kilometrov z avtomobilom.

Če to preselim na celoten maraton in vse udeležene … Vsi tekači skupaj smo na tla sprostili okoli 7.500 kilovatnih ur energije in če recimo moja hiša povprečno na dan porabi kakšnih 25 'kvur', bi jo lahko s tem napajal 300 dni! Skoraj eno leto zastonj elektrike je za čistokrvnega Gorenjca zadetek na Loteriji. Tole moram nekako doma postaviti in tekače prepričati, da rajši tam tečejo. In če se preselim spet na električni avtomobil. Če ta povprečno za 100-kilometrsko pot potrebuje 15 kilovatnih ur energije, bi s 7,5 megavatne ure lahko prevozil natanko 50.000 kilometrov. Kakšnega manj, če bodo pri Rdečih noskih bolj hitri.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |