Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Čisto zeleno

Škoda octavia 1.6 TDI CR greenline

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Varčne izvedenke avtomobilov so se v zadnjem obdobju zelo namnožile, vendar niso vse enako uspešne, ker je pri nekaterih razlika v ceni prevelika. No, pri Škodi pa so octavio greenline predstavili kar v promocijski ponudbi in tako je že v osnovi zanimiv nakup, z dejansko ugodno porabo pa tudi zelo smiseln.
Čisto zeleno
Foto: Matej Mihinjač
29. 4. 2011 ob 11:00
Komentarjev: 0
video test škoda octavia 1.6 TDI greenline
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Naše uredništvo je imelo čast s takšno škodo prevoziti blizu 15 tisoč kilometrov, ki so marsikaj razjasnili, predvsem pa potrdili, da je avtomobil varčen. Povprečje je namreč ob koncu testa znašalo 5,1 litra na 100 kilometrov, kar je zelo dober rezultat, sploh glede na uporabnost in velikost octavie.

Večino poti smo opravili po avtocestah in večino s hitrostjo točno 130 kilometrov na uro, kar smo tudi izmerili. Pri takšnem avtomobilu nikakor ne smete pozabiti naročiti tempomata, ki ga naš ni imel in smo ga tako vselej pogrešali, na seznamu doplačil pa je vreden le 172 evrov, tako da je res pameten nakup. Pa tudi v usnje oblečen volanski obroč, na katerem so manjkale tipke za radijski sprejemnik, kar je spet dobrodošla zadeva, če se dolgo vozite po avtocestah.

Posebna serija greenline ima v octavii 1,6-litrski turbodizelski motor TDI s sistemom vbrizga goriva preko skupnega voda. Enak motor uporablja koncern v veliko ostalih modelih (polo, leon…), v tem primeru pa ima ročni menjalnik s podaljšanimi prestavnimi razmerji. Pet jih je in k sreči so dovolj dobro preračunana, da se lepo ujemajo z našimi hitrostnimi omejitvami; torej se lahko malo nad 50 km/h vozite že s peto prestavo, če je hitrost konstantna in zahteve minimalne. Motor se lepo vede v zelo nizkih vrtljajih, zato lahko dosegate zelo majhno porabo, če to znate. Na testu smo z zelo premišljeno vožnjo dosegli tudi povprečja pod štirimi litri na 100 kilometrov, na relacijah (na primer Ljubljana-Ribnica-Ljubljana) 4,2 litra celo s prehitevanjem prepočasnih vozil, skratka, da se.

Za doseganje manjše porabe je malce nižje tudi podvozje octavie, dodan pa je še majhen zadnji spojler. Sam izgled avtomobila je sicer enak, dodani sta le znački 'greenline', platišča pa imajo 15 palcev in posebne gume z manjšim kotalnim uporom, za katere je predpisan tudi malo višji zračni tlak. Vožnja je z octavio vselej zelo udobna pa tudi prostora je v kabini dovolj za štiri odrasle potnike. Sploh je zelo velik prtljažnik, ki ima nad seboj izredno praktična in velika vrata, tako da gredo vanj zlahka tudi veliki kosi prtljage.

Podvozje je uglašeno predvsem na udobje, zato si divjanja čez ovinke octavia nikakor ne želi. Sicer se pelje zelo spodobno in varno, vendar je daleč od kakršnihkoli športnih vozniških užitkov. Avtomobil je namenjen lenarjenju, na kar lepo nakazujejo tako zmerna moč motorja kot dolga prestavna razmerja v menjalniku, predvsem pa nezahtevnost uporabe. Pač, točiš gorivo, se veliko voziš in bolj malo oziraš na okolico. Pomembno je, da je vožnja poceni, zato je octavia greenline res fin avto. Dober za nas, škrte Slovence.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki škoda octavia 1,6 TDI CR greenline
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) pri 4400
največji navor v Nm pri vrt./min 250 pri 1500-2500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4569 x 1769 x 1462
medosna razdalja v mm 2578
prtljažnik v litrih 585/1455
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1370 (585)
največja hitrost v km/h 191
pospešek 0-100 km/h v s 11,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,5/3,7/4,4
poraba na testu v l/100 km 5,1
cena osnovnega vozila v EUR 14.444
cena testnega vozila v EUR 16.666
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 17.625

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 5. 2024
Maj 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 2 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |