Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kateri je najboljši v deželi tej?

ekskluzivno: Veliki primerjalni test malih križancev

Avtor prispevka: Volan
Med seboj smo primerjali deset predstavnikov segmenta majhnih križancev in jih podvrgli zahtevnemu ocenjevanju. Primerjali smo prostornost in uporabnost, ceno, vozne lastnosti in vse, kar morate vedeti, da bo vaša odločitev čim lažja. Vas zanima, kateri je zmagal?
Kateri je najboljši v deželi tej?
Foto: Komotar, Korenjak, Pirman
15. 4. 2016 ob 7:30
Komentarjev: 0
Veliki primerjalni test križancev
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Primerjalni testi so z vašega vidika odlična stvar, saj lahko enostavno in na enem mestu hitro ugotovite, kateri od predstavnikov vam je najbolj po godu, se pa jih žal lotevamo redko, ker zahtevajo ogromno časa in koordinacije. Tokrat je odlično uspelo in verjamemo, da bo še kdaj, med prebiranjem spodnjega zapisa pa bodite pozorni, v čem je določen model dober in kje so po našem njegove šibke točke. Ni namreč nujno, da je tokratni zmagovalec najprimernejši tudi za vaše potrebe.

Segment križancev je v velikem razcvetu in čeprav zaenkrat pri nas še ni med vsemi najbolje prodajan, lahko pričakujemo, da bo v bližnji prihodnosti to postal. Všeč so vam in proizvajalci se tega zelo dobro zavedajo, zato vam križance ponujajo praktično vse znamke, vsaka pa pri privabljanju kupcev uporablja svojo taktiko. Da je segment v razcvetu, govori že dejstvo, da je zgolj med majhnimi križanci vseh skupaj kar štirinajst predstavnikov. Kje so še štirje, se sprašujete? Hja, se spominjate zgornjih besed, da je takšen primerjalni test organizacijsko zahteven? Zahtevni smo bili tudi mi.

Bili smo zahtevni pri izbiri vozil

Da bi bilo razlik med posameznimi predstavniki čim manj, smo uvoznikom postavili dva pogoja. Da je avtomobil gnan le na sprednji kolesi in da je pod pokrovom bencinski motor. Sprednji pogon smo zahtevali, ker vsi predstavniki niti niso na voljo s štirikolesnim, bencinski motor pa, ker se večina kupcev v tem segmentu odloči prav zanj. Uvoznik za Hondo in Mitsubishi v celotni Sloveniji ni uspel najti primernega avtomobila, pri Dacii žal v tem trenutku nimajo dusterja z bencinskim agregatom, prav tako na voljo ni bilo bencinskega fiata 500X. Ostale smo dobili po naših zahtevah, malce je s štirikolesnim pogonom izstopal le suzuki vitara, a ker sam pogon na ocenjevanje pri našem testu ni bistveno vplival in ker uvoznik praktično vse vitare proda s štirikolesnim pogonom, smo tokrat zamižali na eno oko.

Da bo odmevnost in širina takšnega projekta čim večja, nevtralnost zagotovljena, izsledkov pa deležno čim več ljudi, smo se projekta lotili še s šestimi drugimi priznanimi avtomobilističnimi mediji, zato naj vas ne čudi, da boste morda enako zgodbo ujeli še kje drugje. Seveda z enakimi končnimi rezultati, saj so slednji nastali kot plod skupnega sodelovanja in enotnega ocenjevalnega sistema. Torej, kaj smo ocenjevali?

Kaj vse smo preverjali?

Za začetek smo trije novinarji pri vsakem od kandidatov preverili prostornost prtljažnika, in sicer v dveh korakih. Vanj smo naložili velik otroški voziček in ocenjevali, če gre vanj zlahka oziroma če je treba odstraniti katero od koles, v drugem koraku pa v prtljažnik dodali še dva različna paketa vode, veliko športno torbo, poganjavec in napolnjeno veliko vrečo. Pri prostornosti smo se lotili tudi potniškega prostora, v odlagališča potisnili dve različno veliki plastenki, v sovoznikov predal mapo formata A4, v odlagališča denarnico, telefon, preverjali dostopnost sidrišč isofix ter prostor, ki ostane po namestitvi dveh otroških sedežev, pa enostavnost podiranja naslonjal druge sedežne vrste in še in še. Preverjali smo kakovost materialov, počutje na sprednjih in zadnjih sedežih, lahkotnost dostopa do zadnje klopi, pri udobju in preverjanju razlik v kakovosti pa svoje zadnjice na sedeže postavljali vsi trije.

Zgolj za te meritve smo porabili celoten dan, naslednja dva pa namenili vožnji. Za varno preverjanje občutka na volanu, lege na cesti, nagibanja, občutka pri zaviranju in vsega ostalega v segmentu dinamične vožnje smo se oglasili v Centru varne vožnje AMZS na Vranskem, kjer smo po slalomu, zaviranju in drugih vajah v čim bolj nemotečem okolju preverili še glasnost motorja v prostem teku. Vožnja po cesti je pripomogla še pri malce drugačnem vidiku, na njej pa smo preverili tudi porabo goriva. Ta je seveda odvisna tudi od voznika, zato smo vsi preizkusili vse predstavnike. Anže je na koncu povedal, da svoje riti ni še nikoli v enem dnevu prestavil na toliko avtomobilskih sedežev. Ocenjevali smo še izgled avtomobila in faktor X, torej tisto, kar vas na avtomobilu prepriča brez merljivega razloga. Temu delu sicer nismo namenili najpomembnejše vloge, nekaj pa le, saj nov avtomobil vedno kupujemo tudi s čustvi, ne le metrom v rokah.

Vsako uredništvo je ocenjevalo po svojih dognanjih

Pri celotnem projektu so nam seveda pomagali v Centru varne vožnje AMZS na Vranskem in omogočili testiranje, gostilna Grof na Vranskem nas je s hrano založila z dodatno energijo, mariborski hotel Habakuk pa nam je dodelil konferenčno sobo, kjer smo dolgo razglabljali o rezultatih in po zelo pozni večerji izmučeni odšli spat.

Miloš Milač, Finance: Prodajne cene se v segmentu manjših križancev po pridobljenih podatkih gibljejo okvirno med 14.000 - 20.000 evri, zato smo izbrane modele ocenili s točkami glede na njihovo nakupno ceno z upoštevanim popustom.

Vsak medij je za vsako vozilo podal svojo oceno, le tiste, ki smo jih izmerili skupaj, smo si delili. Tako kot rezultate cen, pri upoštevanju katerih smo uporabili med seboj povsem primerljive modele in ne točno teh, ki so bili na našem testu. To je bil edini segment, kjer nismo ocenjevali točno zbranih vozil, predvsem, ker so bile med njimi vseeno razlike in rezultat ne bi bil dovolj natančen. Na končno oceno zaradi razlik ni vplivala niti zmogljivost motorjev, ker smo primerjali lastnosti, ki z močjo niso neposredno povezane.

Navdušilo nas je, da so bile ocene posameznega vozila pri različnih uredništvih skoraj povsem identične. Če je določen predstavnik pri nas prejel 174 točk, jih je denimo drugod dobil 176, torej skoraj enako. To pove dvoje: da je bil ocenjevalni list sestavljen dobro in da smo s čustvi neobremenjeni novinarji resnično enako ocenjevali stvari, ki niso neposredno merljive, ampak zahtevajo predvsem veliko izkušenj. Mesto vsakega modela si lahko ogledate na naslednjih straneh skupaj z ostalimi kratkimi ugotovitvami in predstavitvijo prednosti ter šibkih strani predstavnikov. Po objavi v oddaji dodamo še video, komentarje ostalih novinarjev ter tabelo z ocenami. Pa gremo od zadaj … ali skoči takoj do zmagovalca.

 

naprej na 10. mesto >


Fotografije: Ciril Komotar & Klemen Korenjak, SiolNET; Gašper Pirman, Avtomobilizem.com; Anže Jereb, Volan.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |