Ko pomislimo na znamko Opel, nas najbrž ni prav dosti takšnih, ki najprej pomislimo na motošport. Mogoče kar malce neupravičeno, saj so svojo športno zgodovino začeli pisati že davnega leta 1903. Pred 115 leti, ko velika večina avtomobilskih znamk še niti obstajala ni, so takrat z zdaj legendarnim modelom rennwagen nastopili na dirki London-Brighton. Bolj resno so se stvari lotili leta 1968, torej pred natanko 50 leti. Med njihov največji uspeh uvrščamo naslov svetovnega prvaka v reliju, ki ga je z modelom ascona 400 leta 1982 okronal legenda tega športa, Nemec Walter Röhrl. Pravijo, da je bilo to obenem tudi zadnje leto, ko je avtomobil z dvokolesnim pogonom premagal štirikolesno gnanega. Najbrž so mislili med posamezniki, lahko pa tudi, da so pozabili na Lanciino lovoriko leto kasneje.
Tovarniška ekipa se je od relija poslovila še pred neslavnim koncem skupine B, dirkaška strast pa je ostala do danes. Zadnja leta so tako še posebej uspešni pri dobavi tovarniško predelanih dirkalnikov, kot je na primer opel adam R2. Lani so z njim nastopali v kar 13-ih državah, letos pa bodo, tudi po zaslugi domačega zastopnika znamke, v 14-ih. Dirkalni adam R2 se od tistega, ki ga vozi vaša soseda, ne razlikuje prav dosti, a pod karoserijo vseeno skriva 1,6-litrski atmosferski bencinski motor, ki razvije približno 140 kilovatov moči (190 KM) oziroma 190 Nm navora, na sprednji kolesi pa se prenaša preko petstopenjskega sekvenčnega menjalnika. Ko k temu dodamo še dejstvo, da je notranjost povsem oskubljena in avtomobil prazen tehta le dobrih 1.000 kilogramov, vemo, da govorimo o vse prej kot običajnem malem adamu. To potrjujejo tudi številni rezultati, model pa velja celo za enega najbolj uspešnih v svojem razredu. Od leta 2014, ko je bil homologiran, so na skupaj 716 relijih v kategoriji zmagali kar 115-krat, več kot 320-krat pa s posadko stali na zmagovalnem odru.
Uroš Ocvirk in Tim Novak
Komaj 23-letni Tim Novak je svojo dirkaško pot že okronal z naslovom mladinskega državnega prvaka v sezoni 2014 ter naslovom mladinskega prvaka v razredu dirkalnikov s sprednjim pogonom v pokalu Mitropa leto kasneje. V sezonah 2016 in 2017 je svoje znanje kalil v nemškem pokalu ADAC Opel rallye. Osvojil je odlični 6. ter 4. mesto, danes pa se po dveh letih vrača nazaj v državno prvenstvo, kjer se mu bo na sovozniškem sedežu pridružil še Uroš Ocvirk. S Timom sodelujeta že od leta 2012, ko sta skupaj prvič nastopila na italijanskem reliju Alpi Orientali. Da bo vse teklo tako kot mora, bo ob močni podpori Opla Slovenije poskrbel še prvi mož ekipe IK sport Miran Kacin. Večina ga dobro pozna, saj je z Darkom Peljhanom in kasneje Andrejem Jerebom kot sovoznik večkrat osvojil državno prvenstvo.
Čeprav je imel Tim dirkalni opel adam R2 možnost preizkusiti že lansko leto v Idriji, bosta skupaj z Urošem s polno paro prvič nastopila konec meseca, ko bo 20. ter 21. aprila v okolici Ajdovščine potekal reli Vipavska dolina. Pričakujeta, da se bosta letos v razredu pomerila proti petim ali šestim posadkam, za cilj pa si zastavila tudi nekaj stopničk, tako na posameznih dirkah kot v končnem skupnem seštevku. Če vam je za reli le malo mar, pa ste vseeno prišli do sem, bo zanimiva informacija, da so se pri Oplu odločilili sodelovanje proslaviti s prav posebnim paketom adam motorsport edition. Ta bo vaš mestni malček za dobrih 300 evrov opremil s prav posebnimi nalepkami, vas popeljal na trening dinamične vožnje, za piko na i pa oblekel še v kapo in majico s podpisom posadke.