Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sedmi maserati z imenom vetra

Maserati levante 3.0 V6 diesel 275 AT8 Q4 granlusso

Avtor prispevka: Anže Jereb
Osem let po predstavitvi študije kubang je Maserati le zbral pogum in prvič v svoji zgodovini na ceste zapeljal SUV. Levante mu pravijo in z nizko silhueto prelisiči oko ter skrije svoje dejanske gabarite.
Sedmi maserati z imenom vetra
Foto: Gašper Miš
28. 11. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

oblikovno je levante lepa mešanica elegance in športnosti
zaradi nizke silhuete deluje manjše, kot je v resnici
materiali v notranjosti so odlični, ergonomija dodelana
vozniško je vedno najprej čvrst, šele potem udoben, kar nam je v tem primeru všeč
ozvočenje Harman Kardon je odlično, čeprav je na voljo še boljše
šestvaljni motor ima veliko moči in še več navora ter ga premika brez težav
osemstopenjski menjalnik je hiter in med vožnjo brezhiben
funkcija sport zvok motorja spremeni v pravo navidezno grmenje
ročica menjalnika se ob menjavi položajev včasih zatika
štirikolesni pogon pri polno zavitih kolesih grdo poriva nos naprej
modrina na zaslonu ne sovpada s splošno elegantnim okoljem
električni krmilni mehanizem bi moral biti boljši
v zavojih se preveč čutita masa in velikost vozila
poraba goriva je občutno večja kot pri nemški konkurenci
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (14 glasov)
test maserati levante 3.0 V6 diesel 275 AT8 Q4 granlusso
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

'Ga moramo imeti še mi' so rekli pri Maseratiju in po osmih letih od predstavitve koncepta naredili levante.

Očitno je potrebno imeti kar veliko poguma, da se proizvajalec športnih vozil po stotih letih obstoja prvič odloči za SUV. Ampak Maseratiju je pomagalo, da je to že pred mnogimi leti naredil Porsche, ki s svojim cayenne žanje velike prodajne uspehe, pa Bentley ima bentaygo, Rolls-Royce bo imel SUV, ponudba je skratka bogata. 'Ga moramo imeti še mi' so rekli pri Maseratiju in po osmih letih od predstavitve koncepta naredili levante.

Pri premijskih znamkah izgled nikoli ne sme biti stvar pomislekov, avtomobil mora izgledati zelo elegantno, zelo športno ali biti kombinacija obojega. Pri Maseratiju so se odločili za bolj drzen izgled, ki lepo sovpada z dinamiko podjetja, in levante je lep. Nastopaški je in seveda tudi malce eleganten, a predvsem športno zašiljen, zlasti sprednja maska hitro pritegne oko, ker je tako agresivna. Četudi je zadek bistveno bolj mlačen, je nasploh celoten avtomobil atraktiven, nizka silhueta pa lepo skrije njegove mere.

Znotraj pravijo, da je namenoma bolj umirjen, ker so elegantno-umirjeni tudi ostali maseratiji. Jaz pa dodajam, da je skoraj perfekten. Seveda obstajajo še bolj prestižni predstavniki, bentley bentayga je znotraj kot hiša Hugha Hefnerja, vseeno pa mi je stil notranjosti pri levante bistveno ljubši. Materiali so super, stikal je malo in ergonomija si zasluži petico. Vse skupaj je umirjeno in dodobra premišljeno, voznika obdaja duh športnosti, ki se lepo prepleta z eleganco. Tudi sedeži so krasni, sprednja zelo udobna, leseni dodatki pa izgledajo odlično. Če sem res pikolovski, mi le vsesplošna modrina na zaslonu ni všeč, ker izgleda kot iz kakšne risanke in ne paše v okolje z lesom in usnjem.

Pri vožnji sem najprej hotel udarit s tem, da mi levante na tem področju sploh ni všeč. Vem, zdaj ste rekli: 'kaaaaaaj?' Potem sem premeril tehnične podatke in ugotovil, da levante v dolžino meri 5 metrov, to je toliko kot audi Q7, in tehta 2,2 tone kljub materialom, kot sta magnezij in aluminij. Zato bom bolj prizanesljiv. Dejansko se še kar dobro pelje, bolj kot udoben je čvrst in športno nastrojen. Se pa masa vsekakor čuti in v zavojih je precej nerodno težak, čeprav se ne nagiba veliko in nos lepo sledi zavoju. Veliko bi pomagalo, če bi bil občutek na volanu boljši, a je povsem električno umeten in brez prave 'teže', zato občutek pri hitrejši vožnji ni najboljši.

Alfa je skoraj 40 centimetrov krajša in več kot 400 kilogramov lažja, a na cesti bolj dinamična.

Kar je po svoje hecno, saj imajo v koncernu model stelvio, ki je prava kozica v primerjavi s tem. Alfa je sicer skoraj 40 centimetrov krajša in več kot 400 kilogramov lažja, a na cesti tudi mnogo bolj neposredna in dinamično simpatična. Res je, da mi pri njej neposrednost krmilnega mehanizma sploh ni všeč, je preveč direkten, zato je levante na tem področju boljši, je pa alfin precej bolj komunikativen in bolje obtežen.

Zato je dizelski motor v levante čisto zadosti zmogljiv in prijeten, ker avtomobil pač ni namenjen dirjanju; kljub športnemu pedigreju znamke ne. Pa četudi ima levante zračno vzmetenje, ki avtomobil v načinu sport spusti ter otrdi, v načinu off-road pa dvigne. Mimogrede, kako zmogljiv je na terenu, ni pomembno in nismo ugotavljali. Tudi lastniki ne bodo, po poti proti zasneženemu smučišču pa se bo zapodil brez težav, če bodo pnevmatike prave.

Trilitrski turbodizelski motor s šestimi valji ponuja 202 kilovata moči. 275 'konjev' po domače. Zvok je šestvaljno umirjen, kar pomeni, da ušes ne trga kot bratje z dvema valjema manj, vedno pa imate na voljo nekaj goljufanja. En pritisk na stikalo in v izpuhu se odprejo posebne membrane, zaradi katerih postane zvok podoben bencinskemu stroju. Zunaj boste prelisičili vsakogar, ker res po moško zagrgra, znotraj pa je slišati kot zvok nekdanjih Volvovih petvaljnih dizelskih motorjev, samo še bolj zamolklo bobni vse skupaj. Si predstavljate? Prav prijetno brbota znotraj in moči je dovolj, ker levante pospešuje suvereno ter brez napora, prave potrebe po '430-konjskem V6-bencinarju' niti ni. Čeprav bi tam vsaj vedel, da je zvok pravi in ne prirejen. Če sem pošten, sem se tega umetnega bobnenja že drugi dan naveličal. No, mogoče tretji. Vseeno pa porabi vsaj 10 litrov na 100 kilometrov, če boste želeli tudi drugim pokazati to brnenje.

Vsaj 87 tisočakov stane s takšnim motorjem, pri testnem pa je pisalo celo 113.190. Že samo platišča so ceni dodala skoraj 3 tisočake, za dodatne štiri je poskrbelo oblazinjenje, ki bi bilo lahko še precej dražje, zaslon na dotik z nekaj dodatnimi elementi ceno poveča še za tri tisočake, za dva pa poskrbi ozvočenje Harman Kardon s štirinajstimi zvočniki. Celo še boljšega imajo v ponudbi s sedemnajstimi in nazivom Bowers & Wilkins, a je že takšen presenetljivo prepričljiv. Ga priporočam, ker bo super, ko se boste naveličali 'pogoljufanega' zvoka izpuha. Tudi zaradi dragih dodatkov bo levante redek na naših cestah in prav je tako. Bo vsaj vedno paša za oči, ko se bo pripeljal mimo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki maserati levante 3.0 V6 diesel 275 AT8 Q4 granlusso
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2987
moč v kW (KM) pri vrt./min 202 (275) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 600 od 2.000 do 2.600
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 5003 x 1968 x 1679
medosna razdalja v mm 3004
prtljažnik v litrih 580
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2205 (495)
največja hitrost v km/h 230
pospešek 0-100 km/h v s 6,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,2/6,6/7,2
poraba na testu v l/100 km 10,4
cena osnovnega vozila v EUR 86.900
cena testnega vozila v EUR 86.900
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 113.190

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |