'Ga moramo imeti še mi' so rekli pri Maseratiju in po osmih letih od predstavitve koncepta naredili levante.
Očitno je potrebno imeti kar veliko poguma, da se proizvajalec športnih vozil po stotih letih obstoja prvič odloči za SUV. Ampak Maseratiju je pomagalo, da je to že pred mnogimi leti naredil Porsche, ki s svojim cayenne žanje velike prodajne uspehe, pa Bentley ima bentaygo, Rolls-Royce bo imel SUV, ponudba je skratka bogata. 'Ga moramo imeti še mi' so rekli pri Maseratiju in po osmih letih od predstavitve koncepta naredili levante.
Pri premijskih znamkah izgled nikoli ne sme biti stvar pomislekov, avtomobil mora izgledati zelo elegantno, zelo športno ali biti kombinacija obojega. Pri Maseratiju so se odločili za bolj drzen izgled, ki lepo sovpada z dinamiko podjetja, in levante je lep. Nastopaški je in seveda tudi malce eleganten, a predvsem športno zašiljen, zlasti sprednja maska hitro pritegne oko, ker je tako agresivna. Četudi je zadek bistveno bolj mlačen, je nasploh celoten avtomobil atraktiven, nizka silhueta pa lepo skrije njegove mere.
Znotraj pravijo, da je namenoma bolj umirjen, ker so elegantno-umirjeni tudi ostali maseratiji. Jaz pa dodajam, da je skoraj perfekten. Seveda obstajajo še bolj prestižni predstavniki, bentley bentayga je znotraj kot hiša Hugha Hefnerja, vseeno pa mi je stil notranjosti pri levante bistveno ljubši. Materiali so super, stikal je malo in ergonomija si zasluži petico. Vse skupaj je umirjeno in dodobra premišljeno, voznika obdaja duh športnosti, ki se lepo prepleta z eleganco. Tudi sedeži so krasni, sprednja zelo udobna, leseni dodatki pa izgledajo odlično. Če sem res pikolovski, mi le vsesplošna modrina na zaslonu ni všeč, ker izgleda kot iz kakšne risanke in ne paše v okolje z lesom in usnjem.
Pri vožnji sem najprej hotel udarit s tem, da mi levante na tem področju sploh ni všeč. Vem, zdaj ste rekli: 'kaaaaaaj?' Potem sem premeril tehnične podatke in ugotovil, da levante v dolžino meri 5 metrov, to je toliko kot audi Q7, in tehta 2,2 tone kljub materialom, kot sta magnezij in aluminij. Zato bom bolj prizanesljiv. Dejansko se še kar dobro pelje, bolj kot udoben je čvrst in športno nastrojen. Se pa masa vsekakor čuti in v zavojih je precej nerodno težak, čeprav se ne nagiba veliko in nos lepo sledi zavoju. Veliko bi pomagalo, če bi bil občutek na volanu boljši, a je povsem električno umeten in brez prave 'teže', zato občutek pri hitrejši vožnji ni najboljši.
Alfa je skoraj 40 centimetrov krajša in več kot 400 kilogramov lažja, a na cesti bolj dinamična.
Kar je po svoje hecno, saj imajo v koncernu model stelvio, ki je prava kozica v primerjavi s tem. Alfa je sicer skoraj 40 centimetrov krajša in več kot 400 kilogramov lažja, a na cesti tudi mnogo bolj neposredna in dinamično simpatična. Res je, da mi pri njej neposrednost krmilnega mehanizma sploh ni všeč, je preveč direkten, zato je levante na tem področju boljši, je pa alfin precej bolj komunikativen in bolje obtežen.
Zato je dizelski motor v levante čisto zadosti zmogljiv in prijeten, ker avtomobil pač ni namenjen dirjanju; kljub športnemu pedigreju znamke ne. Pa četudi ima levante zračno vzmetenje, ki avtomobil v načinu sport spusti ter otrdi, v načinu off-road pa dvigne. Mimogrede, kako zmogljiv je na terenu, ni pomembno in nismo ugotavljali. Tudi lastniki ne bodo, po poti proti zasneženemu smučišču pa se bo zapodil brez težav, če bodo pnevmatike prave.
Trilitrski turbodizelski motor s šestimi valji ponuja 202 kilovata moči. 275 'konjev' po domače. Zvok je šestvaljno umirjen, kar pomeni, da ušes ne trga kot bratje z dvema valjema manj, vedno pa imate na voljo nekaj goljufanja. En pritisk na stikalo in v izpuhu se odprejo posebne membrane, zaradi katerih postane zvok podoben bencinskemu stroju. Zunaj boste prelisičili vsakogar, ker res po moško zagrgra, znotraj pa je slišati kot zvok nekdanjih Volvovih petvaljnih dizelskih motorjev, samo še bolj zamolklo bobni vse skupaj. Si predstavljate? Prav prijetno brbota znotraj in moči je dovolj, ker levante pospešuje suvereno ter brez napora, prave potrebe po '430-konjskem V6-bencinarju' niti ni. Čeprav bi tam vsaj vedel, da je zvok pravi in ne prirejen. Če sem pošten, sem se tega umetnega bobnenja že drugi dan naveličal. No, mogoče tretji. Vseeno pa porabi vsaj 10 litrov na 100 kilometrov, če boste želeli tudi drugim pokazati to brnenje.
Vsaj 87 tisočakov stane s takšnim motorjem, pri testnem pa je pisalo celo 113.190. Že samo platišča so ceni dodala skoraj 3 tisočake, za dodatne štiri je poskrbelo oblazinjenje, ki bi bilo lahko še precej dražje, zaslon na dotik z nekaj dodatnimi elementi ceno poveča še za tri tisočake, za dva pa poskrbi ozvočenje Harman Kardon s štirinajstimi zvočniki. Celo še boljšega imajo v ponudbi s sedemnajstimi in nazivom Bowers & Wilkins, a je že takšen presenetljivo prepričljiv. Ga priporočam, ker bo super, ko se boste naveličali 'pogoljufanega' zvoka izpuha. Tudi zaradi dragih dodatkov bo levante redek na naših cestah in prav je tako. Bo vsaj vedno paša za oči, ko se bo pripeljal mimo.