Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

50 let nazaj

Renault 4 - katrca

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Dobrodošli v leto 1961, ko je liter mleka stal osem centov, bencin še pol manj, ko je bila brezposelnost po statistiki le nekajodstotna in ko ni bilo junaka, ki bi lahko pojedel za današnji evro šunke.
50 let nazaj
Foto: Anže Jereb
23. 4. 2012 ob 19:43
Komentarjev: 0
video test renault 4 - katrca
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

In ko se je dnevno po marsikateri cesti peljalo le okoli pet avtomobilov. In v čase prvih hatchbackov, v slovenščini limuzin s prisekanim zadkom. Katrca je bila prvi takšen avtomobil, jaz pa bi celo rekel, da je bil to predhodnik vseh modernih malih enoprostorcev. Renault 4, kot se uradno imenuje, in so ga v Novem mestu, kjer so ga tudi izdelovali, ljubkovalno poimenovali katrca, ker niso ali pa se jim ni dalo stalno izgovarjati reno quatre. Te, ki smo jih imeli priložnost zapeljati, so sicer malce novejših letnikov, torej iz časov, ko je Marjan Smode že izdal svojo prvo kaseto. Iz časov, ko ni bilo sistemov ESP, prostoročne telefonije in časov, ko so besedo radar poznali le vojaki. Iz časov, ko so se naši starši v polno naloženi katrci s svojimi starši peljali na morje. Hja, s tem avtomobilom je bil to verjetno pravi podvig, ki pa bi ga takoj ponovil. Tako zelo se nam je vtisnil v srca ta avtomobil.

Podobno, kot so se srčno lotili študentje Likovne akademije in skupaj z Renaultom Slovenija pripravili tri katrce, ki jih vidite na fotografijah in videu. Vse skupaj zelo atraktivne, z veliko domislicami in grem stavit, da bi jih marsikdo imel še danes, ker so tako posebne. Piknik katrca odraža vse lepo iz časov, ko so nam avtomobili služili za veliko lepih trenutkov, ki smo jih preživeli v naravi s svojimi ljubljenimi. Potem je tu post car, katrca v stilu razglednice, ki smo jih nekoč tako radi pošiljali. Seveda, ko pa nismo imeli telefonov s kamerami in MMSi. Prav z vsako se je užitek peljati, ker so tako atraktivne, sam pa sem izbral katrco šolska tabla. In nad njo so bili navdušeni malčki vrtca v Slovenskih Konjicah. Če bi jih njihovi očetje videli, s kakšnim veseljem so čečkali po njej!

In tako je nastal čisto unikaten avtomobil, s katerim smo se vozili naokrog. Glede na današnje standarde, kjer za vsako figo kritiziramo podvozja, je katrca pravzaprav nevozen avtomobil. V zavojih se nagiba bolj kot Artur Štern po parih urah fešte, volan pa daje toliko povratnih informacij kot imajo gluhi od koncerta. Zatesnitev potniške kabine je takšna, da imate okoli glave ves čas prepih. Klime seveda ni, zato je v vročih dneh brisača del obvezne opreme, vožnja ponoči pa je pravi podvig, saj luči svetijo manj od sveč. Aja, je pa poskrbljeno za potnike v primeru slabega vremena, za dežnik potrebujete le še platno, ročaj je že notri.

Ampak, uživali smo prav v vsaki sekundi vožnje s tem avtomobilom, naštete tegobe sploh niso tegobe, ampak samo stvari, ki dajejo katrci karakter. Vsak zavoj, pa čeprav odpeljan počasi, privabi nasmeh na usta, dokler ne dobite morske bolezni. Menjalnik je dejansko celo bolj priročen od današnjih, ker je tako zelo blizu in pri roki. Tukaj bi lahko Renault kaj skopiral tudi za današnje dni! OK, ventilator res bolj malo hladi, je pa ergonomija zelo dobra. Tam je prostor za telefon, celo za ogromne prve mobilce, se jih še spominjate, je poskrbljeno pred sovoznikom, v vratne predale pa gre velika plastenka vode brez težav. Stekla so sicer majhna, a ker je tudi avtomobil majhen in oglat, preglednost nikakor ni slaba. Le na zaviranje se je treba spomniti malce prej, ker zavore niso tako zmogljive, kot danes.

Hja, v vseh teh letih je res očitno, kako daleč in predvsem, kako hiter je bil razvoj avtomobilov. Skoraj neverjetno. So pa ljudje, ki jih enostavno ne morejo pozabiti. Eden takšnih je Andrej Mlinar, verjetno največji ljubitelj in specialist za katrce v Sloveniji, ki si ga lahko ogledate v zgornjem videu. Ja, katrca ostaja slovenska. Tako in drugače.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault 4 GTL
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 1108
moč v kW (KM) pri vrt./min 25 (34) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 72 pri 2.500
menjalnik ročni, štiristopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3660 x 1490 x 1550
medosna razdalja v mm 2400
prtljažnik v litrih 255
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 694 (426)
največja hitrost v km/h 120
pospešek 0-100 km/h v s /
poraba (po normah EU) v l/100 km /
poraba na testu v l/100 km 7,1
cena osnovnega vozila v EUR cca 5.000
cena testnega vozila v EUR /
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |