Tole je najmanjši BMW v ponudbi in njihov edini električni avto, ki je namenjen širši množici. Imajo še športnega i8, ampak tisti je eksotika. I3 se mu reče in že s črkovanjem želijo povedati, da je to drugačne sorte BMW. Potem pa tudi z obliko. Samo poglejte ga, kot bi padel z Marsa. Lahko vam je všeč ali ne, dejstvo pa je, da je poseben in to mi je všeč. Pa tiste stvari, ki mi je še bolj všeč, niti omenil nisem. Material, iz katerega je izdelan, so karbonska vlakna. Oziroma nekakšna plastika, ki je ojačana s karbonskimi vlakni. Zaradi tega je zelo lahek, tehta namreč manj kot 1200 kilogramov, predvsem pa zelo čvrst. Celo tako, da B-stebrička ne potrebuje in je potem lažje zlesti na zadnje sedeže. Je pa malce nesmiseln koncept vrat, ker je za odpiranje zadnjih najprej potrebno odpreti sprednja.
Tudi znotraj je i3 v bistvu zelo poseben, elektromotor se vključi na ročki ob volanu, volan sam pa sicer izgleda malce hecno, se mi je ves čas zdelo, da je obrnjen ravno narobe, ampak v rokah je prijeten in med vožnjo nudi dovolj občutka. Pred voznikom sta dva velika zaslona z vsemi informacijami in les evkaliptusa tudi naredi izkušnjo zelo posebno. Potem pa še velike črne zaplate, ki spominjajo na vezano ploščo oziroma 'šper plato', pa pogled na s karbonom okrepljeno plastiko, ko odpreš vrata. Zelo zanimivo, predvsem pa kakovostno izdelano. Tudi prestavna ročica z gumbom za vžig je zelo futuristična, pa čeprav malce nerodno postavljena. Kakšen centimeter bolj stran od volana bi bilo bolje.
Sicer pa je nasploh položaj za volanom vrhunski, vetrobran je daleč spredaj in zato je notranjost prostorna, ne le za potnike spredaj, ampak tudi za tiste zadaj. Ker so stekla velika in se zajedajo precej nizko v vrata, je preglednost odlična. Zaradi relativne majhnosti vozila, i3 v dolžino meri milimeter manj kot štiri metre in je potnikom namenjenega veliko prostora, je nekoliko manjši le prtljažnik. Oziroma oba prtljažnika, še spredaj je manjši prostor, ki je namenjen priključnemu kablu in ostalim nujnim stvarem.
Dobro poznan pa je občutek po vžigu in ob prvem speljevanju. Pač enak ostalim 'električarjem', vse je tiho in po svoje hecno, navora je vedno ogromno in prav neverjetno je, kako surovo i3 potegne od 40 km/h do 80 km/h. Smo preizkusili pospeške z mesta in ob malenkost slabšem štartu nam M4 ni ušel do kakšnih 80 km/h. Z mesta do 60 km/h potrebuje vsega 3,7 sekunde, do stotice pa z mesta 7,2 sekunde. Zelo dinamičnih 125 kW moči poskrbi za konkreten sunek telesa v sedež.
Malce sem sicer podvomil, da se bo i3 posebej dobro peljal, ker so gume le malo širše kot na mojem kolesu, ampak se. Ker so baterije v dnu, je težišče nizko, zato se lepo pelje. Skoraj tipičen BMW-jev občutek me je takoj preplavil, čeprav z i3 pač ne boste risali krofov, kljub zadnjemu pogonu. Tole je pač mali mestni avto, ki je dejansko zelo okreten, obračalni krog pa je smešno majhen in kar zasmejalo se vam bo ob obračanju med pločniki.
V bistvu so edina stvar, ki zahteva privajanje, zavore. V mestu in tudi na podeželju praktično ni potrebno zavirati, sam nisem na zavoro v celem dnevu pritisnil niti desetkrat, ker tako močno zavira avtomobil sam. Regeneracija zavorne energije je tako močna, da iz varnostnega vidika i3 celo prižge zavorne luči, saj je učinek pojemka tako močan kot srednje zmogljiv pritisk na zavoro. Sem mislil, da me bo motilo, pa me ni, je zelo intuitivno in tega se človek hitro navadi. Zato v mestu doseg niti ne pada zelo, ker se baterijo sproti polnijo.
BMW obljublja okoli 180 kilometrski doseg, a to le ob zelo nežni vožnji v načinu eco pro +, ki izključi klimatsko napravo in hitrost omeji na 90 km/h. Sam sem se cel dan vozil v načinu comfort (zagotavlja doseg okoli 160 kilometrov), ki je nastavljen takoj ob vžigu in nisem posebej pazil, ker najbrž tudi večina lastnikov ne bo, pa sem imel po dobrih osemdesetih kilometrih še vedno doseg 37 kilometrov. Torej okoli 120 skupno, kar je še vedno odlično. Potem pa okoli pet do šest ur na običajni vtičnici in so baterije polne.
Bi pa sam sigurno doplačal pet tisočakov za podaljševalnik dosega, kot mu pravijo, za majhen dvovaljni 650-kubični motor (generator) in za 9-litrski rezervoar za gorivo, ki domet raztegne na 300 kilometrov. Potem pa dotočimo gorivo in gremo naprej. Tako vsaj za dopust ni treba iskati drugega avtomobila oziroma se na Krk voziti 3 dni. Med vsakodnevno vožnjo je dovolj elektrika, za daljše poti pa kombinacija obojega.
35.000 EUR je za takšnega malčka seveda veliko in to je cena brez podaljševalnika dosega, ampak v primerjavi z ostalimi električnimi avtomobili vseeno niti ni tako grozno. BMW i3 namreč prinaša številne tehnološke inovacije, predvsem pa je nabit z opremo, privlačen, se dobro pelje in je zelo zanimiv. In zanj bi dobili pet tisočakov subvencije, kar pomeni, da bi za tistega s podaljševalnikom dosega odšteli okoli 35.000 EUR. Ni malo, zgolj zaradi varčevevanja pri nadaljnjih stroških ga ne boste vzeli, je pa i3 očiten preboj v tehnološkem smislu. Težava je le, ker pri nas sploh ni naprodaj in tudi še ni znano, kdaj bo. Ampak meni je bil takoj zelo všeč, kar se ne zgodi velikokrat.