Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Srebrna leta

Chevrolet lacetti 2,0 TCDi 16V platinum

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Sicer že s prvimi srebrnimi lasmi, po petih letih življenja na cestah sveta, se lacetti skuša še vedno uspešno boriti za svoj tržni delež med sodobnejšimi konkurenti. Za to je poskrbel Italdesign, ki je takrat s korejskim Daewoojem sklenil sodelovanje in z oblikovanjem takšnega avtomobila po evropskih manirah opravil odlično delo. Kmalu zatem pa še Chevrolet, ki je z odkupom osiromašene avtomobilske industrije le-to rešil in ji dodal krepko finančno injekcijo ter spravil lacettija in ostala vozila tja, kamor spadajo.
Srebrna leta
Foto: Pavel Furlan
7. 5. 2008 ob 12:33
Komentarjev: 0

Da pa bi lacetti lahko ostal še nekaj časa v igri za uspešno prodajo, so mu v lanskem letu posodobili pogonsko tehniko s turbodizelskim agregatom. Ta naj bi ga osvežila in napravila zopet privlačnega za kupce. In tako nekako bo lahko tudi res veljalo, saj je turbodizelski motor, katerega so za Chevrolet razvili in ga izdelujejo pri italijanskem proizvajalcu VM motori, najboljši del avtomobila. Sodobna tehnologija, ki nadgrajuje dvolitrski agregat s sistemom skupnega voda vbrizga goriva, variabilno geometrijo turbine, vmesnim hladilnikom stisnjenega zraka ter šestnajstimi ventili v glavi motorja, zmore v tej različici 89 kilovatov (121 KM) pri 3800 vrt./min ter 280 Nm navora v območju od 2000 vrtljajev naprej. In pred tem območjem je bistveno manj 'turboluknje' kot pri istem, le zmogljivejšem 110-kilovatnem stroju, katerega vgrajujejo v epice in captive. V vožnji je lacetti s tem motorjem presenetljivo poskočen in živ; več povprečen voznik sploh ne potrebuje. No, le petstopenjski menjalnik bi lahko bil za prestavljanje hitrejši, oziroma če bi bilo v njem šest prestav, bi bila vožnja še varčnejša. Kajti velika črna pika je pri tako motoriziranem lacettiju prav poraba. Papirnato je ugodna, a realnost na testu z 8,9 litra priča drugače.

Lacettijeve spodobne kombilimuzinske oblike smo vajeni in še vedno lahko rečemo, da ji je čas šele začel postajati sovražnik. Pa še to le pri vzhodnjaško usmerjenih detajlih ter svetilni tehniki, katera je danes zaostala tako po obliki kot tudi po osvetljevalni tehnologiji. No, tudi bolj spodobna kolesa, če se avtomobil že nagiba k rahlo športni noti, bi bila tu nepogrešljiva. Najbolj je zob časa načel notranjost. Pa ne v njenem konceptu, kajti tega so ob snovanju dobro nastavili, pač pa v uporabljenih materialih in končni izdelavi. Če lahko rečemo, da je kljub sanjski kombinaciji sivih korejskih barv usklajenost zaradi mnogih odtenkov sprejemljiva in pri tem je dizajn armaturne plošče prav všečen, je funkcionalnost postavitve stikal in naprav potrebna kompletne obnove. Po evropskem okusu, seveda. Vključno od vseh komand na obvolanskih ročicah, zaostale Blaupunktove avdionaprave, do za vožnjo nevarno nepreglednega prikazovalnika prezračevalnega sistema. In prevelik volanski obroč bi se zagotovo dalo zamenjati z manjšim ter končno v avtomobil vgraditi potovalni računalnik.

Zato pa ostaja prostornost in lagodnost še vedno na prvem mestu, čeprav je sedenje na za ovinkarjenje preveč ravnih sedežih malce manj udobno, kot bi si želeli. Lagodnost pri vožnji pa ni več tako zelo prepričljiva. Precej čuden 'lupinast' občutek preveva potnike zaradi zvočne izolacije potniške kabine, krepki, nenapovedani udarci podvozja, tudi na ravnem cestišču, pa že dolgo ne sodijo v avtomobile današnjega časa. Prav pri slednjem bi morali inženirji vložiti največ energije, saj je glede na zmogljivosti in zahteve avtomobila 'podhranjeno' in na splošno neuigrano za dobro delovanje. Mehko vzmetenje je prijazno do potnikov na slabih cestiščih, nagibanje v ovinkih pa temu nasprotuje. In ogromno podkrmarjenje v ovinkih (tudi zaradi velike mase motorja v nosu) vodljivosti in stabilnosti ni po godu. Tako kot ne premehak in preveč posreden volanski mehanizem. A če vzamemo v zakup zmogljivosti motorja, lahko takšnim napakam oprostimo. Lacetti s takšno motorizacijo zna biti zanimiv, sploh zaradi svoje osnovne cene, vendar je potrebno vedeti, da bo nakup dobro opremljenega stal par tisočakov več. In ker ima okoli sebe resno in močno konkurenco, mu kljub njegovim srebrnim letom nikakor ni in ne bo lahko.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki chevrolet lacetti 2,0 TCDi 16V
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1991
moč v kW (KM) pri vrt./min 89 (121) pri 3800
največji navor v Nm pri vrt./min 280 pri 2000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4295 x 1725 x 1445
medosna razdalja v mm 2600
prtljažnik v litrih 275
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1280
največja hitrost v km/h 186
pospešek 0-100 km/h v s 9,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,1/4,8/5,7
poraba na testu v l/100 km 8,9
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 17.080
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |