Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Behemot

BMW X5 M50d

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Če bi radi imeli nov X5, za katerega vsi mislijo, da je X5M, je M50d najboljša varianta. Še ko ga boste vžgali, bo večina mislila, da je spredaj en hud stroj. In tudi je!
Behemot
Foto: Gašper Miš
27. 9. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 2

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

izjemen motor skrbi za vrhunske pospeške
če vam je novi X5 všeč v osnovi, vam bo takšen z dodatki M še bolj
poraba goriva je lahko kljub veliki zalogi moči precej ugodna
zvok motorja in izpuha je zanimiv, celo na nek način rahlo športen
izdelava in materiali so izbrani in skrbijo za odlično počutje znotraj
ker je voznikom to pomembno, se tukaj sedi še posebej visoko
prtljažnik je velik in ima praktično dvojno odpiranje vrat
kjer so ceste res lepo urejene, je vožnja zelo prijetna
notranjost je razkošno odmerjena v širino
pred zadnjo klopjo je malo prostora za noge
podvozje ni dovolj dobro nastavljeno, ker ni ne dinamično, ne udobno
masa tega avta je res velika, kar se zelo čuti med vožnjo
zaradi štirikolesnega krmiljenja je vodljivost včasih manj natančna
še vedno nam ni všeč, da je zraven oznaka M
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (16 glasov)

V tehnološkem smislu je še kako ’hud’. Trilitrski vrstni turbodizel ima šest valjev in kar štiri turbine. Prav ste prebrali in pri tem tri vedno delujejo, največja se pa vklopi samo, ko pritisnete plin do konca.

Rezultat je zelo zdravih 294 kilovatov, torej 400 ’konjev’, pri za dizel visokih 4.400 vrtljajih. In kar 760 Nm navora. Če vas te številke pustijo hladne, je mogoče bolj zgovorna ta, da gmota tehta 2,35 tone in da do 100 pospeši v samo 5,2 sekunde. Bikovsko pospešuje pri praktično vseh vrtljajih, zato sem ga poimenoval po mistični pošasti behemot. Se mi zdi, da si kar zasluži naziv, ko se s takšno silo odriva od asfalta, čeprav ima en ’manjši’ problem: audi SQ7. Ta je še močnejši, prav tako dizelski, in čeprav ga pri nas še nismo imeli možnosti testirati, naj bi bil na cesti še bolj suveren.

Ravno to bo morda najbolj razočaralo kupce X5 M50d, ki od njega pričakujejo športnost. Pa je potem sploh kaj športnega? Niti ne. Razen zanimivega zvoka, ki je ves čas prisoten kot precej basovsko grgranje, in OK, zelo dobrih pospeškov, tega avta ne boste z veseljem gnali v ovinke, ker je preveč okoren. Sicer ima štirikolesno krmiljenje, ampak deluje nekam hecno, včasih nimaš čisto dobrega občutka, kam si ga postavil, in zahteva še kakšen dodaten popravek na volanu. Glede na maso in po zaslugi dirkaško širokih gum je lega seveda vrhunska, ampak pri takšnih avtomobilih dejansko ne veš, kaj vse se dogaja tam spodaj oziroma kaj vse so morali narediti inženirji, da se lahko vi tako hitro in brezskrbno vozite po vseh možnih cestah. Če gledate na ta X5 s takšnimi očmi, mu lahko pišete samo hvalospeve. Ob vsem skupaj je celo povprečna poraba na testu samo okoli 9 litrov na 100 kilometrov, kar je spet glede na moč in maso odličen rezultat.

Novi X5 je zajeten avtomobil, predvsem je zelo širok in ga je na ožjih cestah nekaterim kar težko natančno voditi. Se pa to seveda pozitivno odraža v kabini, ki je v širino zelo prostorna, med potnikoma spredaj je res širok naslon za roko, je pa prostor presenetljivo skromno odmerjen v dolžino. Pred zadnjo klopjo je precej manj prostora, kot bi pričakoval od tako velikega avtomobila, se pa potem odkupi s prostornim prtljažnikom. Z elektriko se ločeno odpira tudi spodnji del vrat, da je lažje natovarjanje predmetov ali pa da imate še eno fino klop za sedenje, ko se kje ustavite za sendvič. Notranjost je tokrat odlično izdelana in potovanje je večinoma zelo prijetno, da sedite v malo bolj posebnem stroju, pa vas vseeno opozori emblem M tu in tam ter napis M50d med merilniki in na pragovih vrat.

Ravno zaradi črke M od takšnih BMWjev pričakujemo veliko več, očitno že preveč. Če se vrnem k športnosti, tudi podvozje ni dovolj dobro nastavljeno, ker dobiš občutek, da se preveč nagiba, če greš prehitro v ovinek, po drugi strani pa niti tako udobno ni, da bi res užival v umirjeni vožnji, čeprav se na lepi cesti krasno pelje. Avto je pač pretežek in to se zelo čuti, tako da če hočete imeti res močan in dizelski X5, je M50d odlična izbira za že v osnovi dobrih 100 tisočakov, sam pa vam veliko bolj priporočam bistveno cenejši 30d z zračnim vzmetenjem, ki smo ga testirali tukaj. Tudi v tistem boste sedeli zelo visoko in imeli odličen vzvišen pogled na avtomobilčke pred sabo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW X5 M50d 
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2993
moč v kW (KM) pri vrt./min 294 (400) pri 4.400
največji navor v Nm pri vrt./min 760 od 2.000 do 3.000
menjalnik samodejni, osemstopenjski, steptronic
pogon na vsa štiri kolesa, xDrive
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4922 x 2004 x 1745
medosna razdalja v mm 2975
prtljažnik v litrih 650
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2350 (660)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 5,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,1/6,8/7,3
poraba na testu v l/100 km 9,2
cena osnovnega vozila v EUR 71.853
cena testnega vozila v EUR 105.100
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 138.712

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Y2MzZTJhYjZmOWQ0NTcyMmQ1NmRkODE3ZjgwZjU2ODIuanBnMTU3MDg3NjUxOA==.jpg
gizmo28 pravi:
super test volanovci, ampak če bi morali izbirati med tem BMW-jem ali pa audijem sq8 , katerga bi izbrali,jaz bi audija
(pred 5 leti )
Ni slike
DaDo99 pravi:
Pa sam 140 jurjou...
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |