Aranciata
Fiat grande punto 1,4 T-jet sport
Zato odtenek oranžne grande puntu najbolje pristoji, v različici sport mu polnost in okusnost dopolnjujejo dovršeni dinamično oblikovani detajli, tisto, kar predstavlja šumenje in cvrčanje v grlu pa je puntova motorizacija. In v testnem primerku so bili prav mehurčki tisti, ki napravijo takšnega grande punta najboljšega. Če je Giorgetto zadel obliko in barvo trivratnega grande punta že v osnovi 'v nulo' in ga z manekensko dodelanimi detajli podaljšanih odbijačev, poudarjenih pragov, spojlerjem na zadku, velikimi svetlečimi sedemnajstpalčnimi kolesi ter nižjim vzmetenjem navzven ter prevladujoče oranžno-črnimi odtenki notranjosti, 'granturistično' profiliranim volanom, dirkaško školjkastimi sedeži s futurističnimi gumbkastimi dodatki na sedalnih in naslonskih delih sedežev in seveda s popolno opremljenostjo povsem getejevsko ovrednotil, se je s strani Fiata spodobilo, da je takšen grande punto dobil v nos tudi motor, ki bo vse navzven nakazano tudi v celoti upravičil. Fiatovi inženirji se niso dali kar tako in so temu avtomobilu namenili najnovejše, kar je prišlo iz Fiatovega motoroznanstvenega oddelka.
Torej, bencinski turboagregat z veliko mero moči in navora, majhno porabo ter ekološko prijaznostjo, ki se v tej hiši imenuje T-jet. Grande puntu sta pravzaprav namenjena dva takšna motorja. Oba z 1,4 litra gibne prostornine, turbino variabilne geometrije, hladilnikom vstopnega zraka ter močema 120 in 150 KM. Na testu se je v avtomobilu izkazoval šibkejši in pošteno je reči, da se je več kot odlično odrezal. Pionirstvo in obvladovanje najsodobnejših tehnologij ter dognanj pri konstruiranju tega motorja je pokazalo, da je Fiat (in ostali proizvajalci avtomobilov, ki uporabljajo njihove motorje) v svetovni špici. Grande punto ni velik in ne težak avtomobil, zato se že na prvi pogled zdi 120 'konjičev' dovolj za dinamično vožnjo, 206 Nm navora pri zelo nizkih 1750 vrtljajih na minuto pa obljublja suveren vlek v celotnem območju vrtljajev motorja. A se tako motoriziran punto odreže še mnogo bolje od pričakovanj. Tiho delovanje pri normalni vožnji je pohvalno, dirkaško oglašanje pri priganjanju pa zavisti vredno. Prožnost pri najnižjih vrtljajih (takoj nad prostim tekom motorja) je odlična, tako da bo prestavljanje navzdol prav po dizelsko redko.
Adrenalin pa bo podkrepila radoživost vrtenja in hitrega odziva v vseh prestavah vse tja do omejevalnika vrtljajev motorne gredi pri 7000 vrtljajih na minuto. Pospeški presenetijo (grande punto zna biti hitrejši od tovarniško obljubljenih 8,9 sekund pri pospeševanju od 0 do 100 km/h ), končna hitrost pripada za razred bolje motoriziranim avtomobilom (v realnosti krepko preko 200 km/h). O porabi pa le pozitivno. Zmernost pri normalni vožnji je z dobrimi šestimi litri zlato poplačana, 9 litrov bencina ob živahnih podvigih pa v mejah dobrodošle normale. Menjalnik, s katerim je takšen grande punto opremljen, ima na žalost le pet stopenj pa še prestavljanje z njim je zopet na žalost po občutku precej 'gumijasto'. Zato pa velja pohvaliti športno podvozje, ki je takšnemu puntu namenjeno. Lega na cesti je dirkaško predvidljiva, stabilna, vodljivost avtomobila je odlična. Edino, kar velja pripomniti, je trdota vzmetenja. Le-to je s svojo togostjo precej trdo in zna zvabiti v notranjost grande punta kar precej čričkov.
Ja, tako kot za osvežitev z aranciato, lahko rečemo tudi za vožnjo s takšnim grande puntom. Odlična je, paše in niti ni draga. Splača se razmisliti.
tehnični podatki | fiat grande punto 3V 1,4 T-jet |
vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1368 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 88 (120) pri 5000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 206 pri 1750 |
menjalnik | petstopenjski, ročni |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4030x 1687 x 1490 |
medosna razdalja v mm | 2510 |
prtljažnik v litrih | 275 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1230 |
največja hitrost v km/h | 195 |
pospešek 0-100 km/h v s | 8,9 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 8,7/5,4/6,6 |
poraba na testu v l/100 km | 8,9 |
cena osnovnega vozila v EUR | / |
cena testnega vozila v EUR | 16.070 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | / |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!