Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Aranciata

Fiat grande punto 1,4 T-jet sport

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Giorgetto Giugiaro je grande punta z oznako sport zagotovo oblikoval v vročih poletnih dneh, ko si je vročino hladil in žejo gasil z najbolj tipično italijansko pijačo - oranžado. Privlačna pomarančna barva, poln svež okus in mehurčki so mu bili najboljša inspiracija.
Aranciata
Foto: Pavel Furlan
25. 9. 2008 ob 12:05
Komentarjev: 0

Zato odtenek oranžne grande puntu najbolje pristoji, v različici sport mu polnost in okusnost dopolnjujejo dovršeni dinamično oblikovani detajli, tisto, kar predstavlja šumenje in cvrčanje v grlu pa je puntova motorizacija. In v testnem primerku so bili prav mehurčki tisti, ki napravijo takšnega grande punta najboljšega. Če je Giorgetto zadel obliko in barvo  trivratnega grande punta že v osnovi 'v nulo' in ga z manekensko dodelanimi detajli podaljšanih odbijačev, poudarjenih pragov, spojlerjem na zadku, velikimi svetlečimi sedemnajstpalčnimi kolesi ter nižjim vzmetenjem navzven ter prevladujoče oranžno-črnimi odtenki notranjosti, 'granturistično' profiliranim volanom, dirkaško školjkastimi sedeži s futurističnimi gumbkastimi dodatki na sedalnih in naslonskih delih sedežev in seveda s popolno opremljenostjo povsem getejevsko ovrednotil, se je s strani Fiata spodobilo, da je takšen grande punto dobil v nos tudi motor, ki bo vse navzven nakazano tudi v celoti upravičil. Fiatovi inženirji se niso dali kar tako in so temu avtomobilu namenili najnovejše, kar je prišlo iz Fiatovega motoroznanstvenega oddelka.

Torej, bencinski turboagregat z veliko mero moči in navora, majhno porabo ter ekološko prijaznostjo, ki se v tej hiši imenuje T-jet. Grande puntu sta pravzaprav namenjena dva takšna motorja. Oba z 1,4 litra gibne prostornine, turbino variabilne geometrije, hladilnikom vstopnega zraka ter močema 120 in 150 KM. Na testu se je v avtomobilu izkazoval šibkejši in pošteno je reči, da se je več kot odlično odrezal. Pionirstvo in obvladovanje najsodobnejših tehnologij ter dognanj pri konstruiranju tega motorja je pokazalo, da je Fiat (in ostali proizvajalci avtomobilov, ki uporabljajo njihove motorje) v svetovni špici. Grande punto ni velik in ne težak avtomobil, zato se že na prvi pogled zdi 120 'konjičev' dovolj za dinamično vožnjo, 206 Nm navora pri zelo nizkih 1750 vrtljajih na minuto pa obljublja suveren vlek v celotnem območju vrtljajev motorja. A se tako motoriziran punto odreže še mnogo bolje od pričakovanj. Tiho delovanje pri normalni vožnji je pohvalno, dirkaško oglašanje pri priganjanju pa zavisti vredno. Prožnost pri najnižjih vrtljajih (takoj nad prostim tekom motorja) je odlična, tako da bo prestavljanje navzdol prav po dizelsko redko.

Adrenalin pa bo podkrepila radoživost vrtenja in hitrega odziva v vseh prestavah vse tja do omejevalnika vrtljajev motorne gredi pri 7000 vrtljajih na minuto. Pospeški presenetijo (grande punto zna biti hitrejši od tovarniško obljubljenih 8,9 sekund pri pospeševanju od 0 do 100 km/h ), končna hitrost pripada za razred bolje motoriziranim avtomobilom (v realnosti krepko preko 200 km/h). O porabi pa le pozitivno. Zmernost pri normalni vožnji je z dobrimi šestimi litri zlato poplačana, 9 litrov bencina ob živahnih podvigih pa v mejah dobrodošle normale. Menjalnik, s katerim je takšen grande punto opremljen, ima na žalost le pet stopenj pa še prestavljanje z njim je zopet na žalost po občutku precej 'gumijasto'. Zato pa velja pohvaliti športno podvozje, ki je takšnemu puntu namenjeno. Lega na cesti je dirkaško predvidljiva, stabilna, vodljivost avtomobila je odlična. Edino, kar velja pripomniti, je trdota vzmetenja. Le-to je s svojo togostjo precej trdo in zna zvabiti v notranjost grande punta kar precej čričkov.

Ja, tako kot za osvežitev z aranciato, lahko rečemo tudi za vožnjo s takšnim grande puntom. Odlična je, paše in niti ni draga. Splača se razmisliti.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat grande punto 3V 1,4 T-jet
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1368
moč v kW (KM) pri vrt./min 88 (120) pri 5000
največji navor v Nm pri vrt./min 206 pri 1750
menjalnik petstopenjski, ročni
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4030x 1687 x 1490
medosna razdalja v mm 2510
prtljažnik v litrih 275
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1230
največja hitrost v km/h 195
pospešek 0-100 km/h v s 8,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,7/5,4/6,6
poraba na testu v l/100 km 8,9
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 16.070
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |