Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Fiat tipo in tipo SW

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Italijanski Fiat v teh dneh pri nas predstavlja dva nova člana družine tipo. Po štirivratni limuzini na trg tokrat pošiljajo petvratno kombilimuzino in kombijevski tipo SW, oba za znamko zelo pomembna modela.
Fiat tipo in tipo SW
Foto: Gašper Miš
2. 3. 2017 ob 2:00
Komentarjev: 0

Tipo ni novo ime, najbrž se vas večina še dobro spomni modela s konca osemdesetih oziroma začetka devetdesetih let, ko je bil na trgu prisoten v prvi generaciji. Od leta 1988 do 1995, torej v sedmih letih, so takrat po svetu prepričali kar dva milijona kupcev in leta 1989 med drugimi osvojili še nagrado za evropski avto leta. Torej tipo ni le pomemben za slovenski trg, pač pa za znamko Fiat na svetovni ravni. Nov model, ki prihaja iz turške tovarne Tofaş, je zato zasnovan izjemno racionalno, pravijo, da z njim stavijo predvsem na prostornost in uporabnost, vse skupaj pa nadgrajujejo z značajem znamke.

Naslednik modela bravo, torej novi tipo, se odvisno od karoserijske različice mersko precej razlikuje. Medosna razdalja res meri 2,64 metra in ta podatek velja za vse tri, vendar je s 4,37 metra dolžine, 1,79 širine in 1,49 višine nova, petvratna kombilimuzinska različica najmanjša med njimi. Potem imamo tu že poznan, šest centimetrov daljši tipo sedan, in še dodatnih štirinajst tipo SW, oziroma station wagon, kot mu pravijo sami. 4,57 metra meri ter dodatna dva cm v višino zaradi dodatnih strešnih nosilcev. A kljub temu odličen količnik zračnega upora Cd 0.29 ostaja skupen vsem.


Ker se prve razlike zunaj začno šele pri B-stebričku, tudi v notranjosti napram limuzinski različici ne pričakujte preveč razlik. Dejansko je še največja novost ta, da se pri najbogatejšem paketu opreme lounge nekoliko razlikuje sredinski del armaturne plošče, ker se tam nahaja nov 7-palčni HD-zaslon z multimedijskim sistemom Uconnect. Prisotna je tudi kamera za vzvratno vožnjo in 3D-navigacijski sistem priznanega proizvajalca TomTom. Je pa tipo, ne glede na izbrano karoserijsko različico, predvsem preprost in prostorsko razkošen. Že potnika spredaj imata prostora in odlagališč v izobilju, zadaj pa ga je naravnost ogromno. Pravijo celo, da največ v razredu, in to tako pri obeh novih kot leto dni stari različici sedan. Tudi prtljažnik ni kar tako, 448 litrov meri pri kombilimuzini, 520 pri limuzini in kar 550 v primeru kombijevske različice SW. Ima pa pri tej še prilagodljivo dno, imenovano magic cargo space, da dopustniška krama ne bo letela sem ter tja.

Tudi pri motorni ponudbi nič novega. Še naprej so na voljo štiri že znane motorne različice, in sicer dve bencinski in dve turbodizelski. 1,4-litrski atmosferski bencinar razvije 70 kilovatov moči (95 KM) in 127 Nm navora, potem pa imamo še turbobencinski motor T-jet, ki ob enaki prostornini razvije 88 kilovatov (120 KM) in 215 Nm navora. Turbodizelski različici se po moči ne razlikujeta od bencinskih bratov, torej imamo tu 1,3-litrski motor multijet II s 70 kilovati (95 KM) in nekaj več navora, 200 Nm, potem pa še močnejši 1,6-litrski multijet II z 88 kilovati moči (120 KM) in 320 Nm navora. Serijsko so vsi spojeni s petstopenjskim oziroma šeststopenjskim ročnim menjalnikom, moč pa se lahko na sprednji kolesi opcijsko pri najzmogljivejšem motorju multijet II prenaša tudi preko šeststopenjskega robotiziranega menjalnika TCT, čeprav po njem ne pričakujejo dosti povpraševanja.

Tipu se na slovenskem trgu poleg osnovnih paketov opreme pop, easy in lounge, v kombinaciji z močnejšima motorjema obeh polov, pridružuje še prav poseben paket city. Pravijo, da bo kupcem cenovno všeč, zato največ povpraševanja pričakujejo prav po njem, obenem pa poudarjajo tudi, da je količinsko omejen, ne pa tudi, o kakšni količini govorimo. Po novem je najcenejši kombilimuzinski tipo s petimi vrati, ki po rednih cenah stane od 13.900 do 20.790 evrov, medtem ko sta tipo sedan in tipo station wagon dražja za okroglih tisoč evrov. Ob teh cenah lahko pričakujete še 1.500 evrov popusta na redne pakete pop, easy in lounge ter kar 3.500 na že tako eno najcenejših različic 1.4 16v z osnovnim paketom pop. To pomeni, da najcenejši tipo stane manj kot 11.000 evrov, za piko na i pa so se pri zastopniku znamke pohvalili še z najnižjimi stroški lastništva v razredu. Kot kaže, bodo tudi tako privabljali kupce, ki jih bo po njihovih besedah kar nekaj, pričakujejo jih 800 letno. Največji kos pogače si bosta razdelila novinca, klasična kombilimuzina in kombijevski SW.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 9. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |