Cupra se zgodi, ko dobijo inženirji športnega oddelka v roke čisto navaden model avtomobila in si dajo duška. Z omejitvami, seveda. Pri Seatu so očitno rekli, da ne sme biti preveč vpadljiv, ker ima konkurenco kar znotraj hiše, legendarnega golfa GTI!
In kako se z njim lepše spopasti kot z več moči. Leon cupra ima kar 50 'konjev' več! Na prvi pogled z belo barvo sicer deluje skoraj kot vstopni model s šibkim bencinskim motorjem, ampak na pošast pod pokrovom motorja opozarja značka na maski. Če vas ravno prehiti, boste mogoče prej vedeli, da gre za najhujšega leona, če vam bo uspelo na hitro prebrati dokaj velik napis cupra na prtljažnih vratih. Ali če boste videli spet dokaj zadržana spojler zgoraj in difuzor spodaj. Bi pa že samo drugačna barva poskrbela za večjo prepoznavnost, recimo tista strupeno zelena, v katero je bil leon cupra nekoč že odet, čeprav je zdaj sploh ni mogoče izbrati. Ja, zunanjost me je pustila ravnodušnega.
Zanimivo, da Volkswagen ni imel nič proti španski različici golfa GTI, ki ima toliko več moči od njihovega ponosa. Med vožnjo na Stelvio sem namreč krotil 2,0-litrski turbobencinski motor TSI, ki proizvede kar 206 kW moči, torej 280 'konjev'. Strupeno? V bistvu odvisno od razpoloženja voznika. Gre za enega najbolj kompromisnih avtomobilov, kar sem jih kdaj vozil. V mestu v načinu 'comfort' vožnja ni prav nič živčna, niti neudobna, čisto ok za vsak dan. Daleč od kakšnega dirkalnika. Ko se pred vami odpre prazna in odprta cesta, polna ovinkov in brez kolesarjev in ostalega nadležnega prometa, pa vas od veselja loči samo še gumb 'cupra'. Vmesni program 'sport' je po moje čisto brez veze, ker boste vedno pritisnili samo cupra in … vruuum! Takoj se spremeni zvok, precej bolj rezek in glasen je, avto občutno bolj potegne, bolj je odziven, no, po tem pa si zasluži svoje ime. Kot bi združil dva avtomobila.
Šeststopenjski menjalnik DSG bo marsikomu všeč, ker bo lahko prestavljal kar z obvolanskima ročicama in se bolj posvetil sami vožnji, ampak bi še vedno raje imel ročnega. Ne razumite me narobe; menjalnik super deluje, dobro predvideva in seveda bliskovito hitro prestavlja. Še bolj pomembno pa je tole - leon cupra ima pametno in pravo zaporo diferenciala, tako da lahko vso razpoložljivo moč prenese na samo eno pogonsko kolo in zato res kar požira ovinke. Zakaj pametna? Ker elektronika poskrbi tudi za to, da volana ne trga iz rok ob polnem plinu. Vse skupaj sicer ne deluje tako neposredno, kot pri bolj brezkompromisnih predstavnikih hitrih kombilimuzin, torej je občutek med vožnjo športen, ne pa dirkaški. Volan je sicer dovolj informativen, sam krmilni mehanizem hiter, avtomobil deluje izjemno nevtralno, vseeno pa nos ni tako lahek, da bi se kar potopil v vsak ovinek. Tukaj se najbolj čuti, da so morali sklepati kompromise, ampak če je to kompromis, naj kar bo! Če vstanete dovolj zgodaj in če imate takšen avto, boste hitro postali odvisni. Jasno, še vedno gre samo za navaden družinski avto na steroidih, ampak pomislite, da greste v Alpe z družino na dopust in jih pustite nekje v dolini, da gredo kolesarit v gozd ali hodit v hribe, česar se vam pač ne da početi, vi pa greste, no, se odpeljete, na fin asfalt.
Morda bo to, da je cupra dokaj neopazen avtomobil, včasih celo prednost. Nekateri res ne želijo povsod izstopati in tisti zvok, o katerem sem pisal prej, je dejansko bolj slišen v kabini, zunaj sploh ne razgraja. Vas skrbi prostornost? Kabina je že zaradi platforme (seat leon jo deli z golfom) prostorna, prav tako prtljažnik. V bistvu vse skupaj ni nič posebnega, razen sedeži, ki so malo bolj školjkasti. Bi pa morali biti še veliko bolj že pri opremi cupra, ne pa da je treba zanje odšteti še dodatnih 1.200 EUR. Pa seveda merilnikov ne boste spregledali, 300 ima na števcu! Se spomnim, ko smo bili mulci in gledali, koliko ima kateri. Ja, ta bi marsikje zmagal že samo zaradi tega. Ampak so dirkači dokazali, da je tudi na Nordschleife hiter, tako da nekaj že je na tem! Za lepo usnje in alkantaro boste morali doplačati, za boljšo preglednost skrbijo še hude polne led-luči, ki jih ima samo leon, namestitev za je volanom brezhibna, kot tudi volan sam. Dobro se boste počutili.
Cena? V bistvu imate na voljo dve cupri. Vstopno z 265 'konji', ki stane 26 tisočakov in pol, in takšno z 280, ki brez dodatne opreme testnega avtomobila stane 1.800 evrov več. K sreči ne dobite samo 15 dodatnih 'konjev', ampak še večja platišča in večji zadnji spojler, tako da ja, kar močnejšo vzemite. In druga plat zgodbe? Poraba tukaj hitro zraste čez 15 litrov, ampak kaj potem, temu je namenjen. V normalnem prometu se boste vozili z manj kot 9 litri, kar se meni zdi za tolikšno moč super. Zakaj bi torej še hotel golfa GTI? Če sem čisto pošten, ne vem več.
1 / 23
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
seat leon cupra 2.0 TSI 280 DSG
vrsta motorja
turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj