Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Dovolj

Volkswagen golf 1.2 TSI comfortline

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Človek bi si mislil, da je Volkswagnov golf že v vseh smereh preizkušena zadevščina. S konzervativno, a všečno obliko, kvalitetno izdelavo, dobro opremljenostjo, tehnično dovršenostjo in odličnimi zmogljivostmi.
Dovolj
Foto: Črt Kocjančič
1. 7. 2010 ob 12:00
Komentarjev: 0

Ja, vse to bo držalo. Znajo pa, kljub že vsem mogočim zgodbam, ki se tičejo golfov, pri Volkswagnu presenetiti.  'Downsizing' oziroma zmanjševanje delovne prostornine motornih agregatov je vsaj pri evropskih proizvajalcih avtomobilov modni trend in pri Volkswagnu ni s tem nič drugače. Kje pa, ravno oni so bili eni prvih, ki so s tem začeli in svojo pot zares uspešno nadaljujejo. Dokaz za to je tudi novi 1,2-litrski motor TSI, s katerim je gnan testni golf. Ja, konstrukcijsko je ta stroj pomanjšana različica pred dvema letoma na novo razvitega 1,8-litrskega turbobencinskega stroja iz lahke aluminijeve litine, opremljena z enako učinkovito tehnologijo direktnega vbrizgavanja goriva ter prisilnim polnjenjem zraka. Kar je dobro. Sicer skoraj vsakomur vliva podatek o zgolj 1,2-litrski motorni kubaturi precej mešanih in dvomljivih občutkov. In veliko bo nejevernih Tomažev, ki bodo gledali na ta pogonski sklop podcenjujoče. Ampak še zdaleč ni tako.

Svoj delež k učinkovitosti doprinese tudi odlično preračunan šeststopenjski ročni menjalnik, ki je skonstruiran tako, da so prve tri prestave namenjene izvajanju odločnejših manevrov, zadnje tri pa k racionalizaciji.

Motor, ki predstavlja po novem osnovno izbiro med ponujenimi golfovimi agregati, je pravzaprav zamenjava za ostareli 1,6-litrski atmosferski blok. Iztisne po moči precej podobnih 77 kilovatov (prej 74) pri navoru pa je ta s 175 Nm bogatejši za celih 27 in je na razpolago že pri 1550 vrtljajih ter se v tej velikosti razpenja do 4200 vrtljajev v minuti. Svoj delež k učinkovitosti pogona doprinese tudi odlično preračunan šeststopenjski ročni menjalnik. Skonstruiran je tako, da so prve tri prestave namenjene predvsem izvajanju odločnejših manevrov, zadnje tri pa racionalizaciji umirjene vožnje. Sicer pa velja pohvaliti ta del transmisije tudi zaradi preciznega in hitrega prestavljanja.

In kako se stvar obnese v praksi? Presenetljivo dobro. Res ne moremo od tako motoriziranega vozila pričakovati presežkov, ampak se golf v takšni kombinaciji izkaže solidno. Pospeševanja so korektna, moči v klanec ne zmanjka, vožnja zna biti suverena, prijetne živahnosti ne zmanjka. Malce bolj zadihan postane ta avtomobil edino, ko presežemo avtocestno omejitev hitrosti, a se ne vda vse tja do dobrih 190 km/h. Drugače se prav nikjer ne čuti, da avtomobil skriva v nosu tako majhen stroj. Majhen tudi zato, ker okrog njega zaradi kompaktnih dimenzij ostaja ogromno prostora pod motornim pokrovom, česar bodo veseli predvsem mehaniki. In še ena prednost je, ki jo velja pohvaliti v downsizingu te sorte. Pri normalni uporabi je takšen golf s porabo precej zmeren, saj se bo ta vrtela okrog 6 litrov. No, pri polni obremenitvi pa se zna tudi podvojiti. Agregat velja pograjati edino, ko ni ogret, saj se v prostem teku nemirno stresa in mu vrtljaji nihajo, na kar opozarja z neprijetnim izkašljevanjem. Po drugi strani velja v ogretem stanju pohvaliti odlično zvočno pridušenost, v celotnem območju deluje presenetljivo kultivirano.

Vse ostalo, kar je dobro na tem avtomobilu, se skriva v vseh ostalih golfih. Odlična trakcija in vodljivost, stabilnost, predvidljivost, udobje, prostornost, solidna opremljenost in kvalitetna izdelava vključno z dobrim počutjem v potniški kabini so stalnice, ki jih kupci teh avtomobilov znajo ceniti. A tudi golfa 'nesejo' konkretni koncerti čričkov v armaturni plošči in vedno previsoko sedenje na prednjih sedežih. Presenečenje je tokrat popolno, četudi niso v igri presežki ali odlike. Golf je tudi tokrat povsem tak, kot se od njega pričakuje; korekten in dober sopotnik.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen golf 1,2 TSI comfortline
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1197
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) pri 5000
največji navor v Nm pri vrt./min 175 pri 1550-4100
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4199 x 1786 x 1512
medosna razdalja v mm 2575
prtljažnik v litrih 350/1305
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1233 (557)
največja hitrost v km/h 190
pospešek 0-100 km/h v s 10,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,1/4,9/5,7
poraba na testu v l/100 km 7,7
cena osnovnega vozila v EUR 15.699
cena testnega vozila v EUR 17.742
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 18.535

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |