Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Tekmovanje s samim sabo

BMW X4 M competition

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
V uredništvu vedno nekdo dobi nehvaležno nalogo, da mora oceniti avto, za katerega že vnaprej točno ve, kaj bo rekel … seveda je hiter pa tehnološki biser, ampak to ni to. In ja, isto velja za novi X4 M.
Tekmovanje s samim sabo
Foto: Anže Jereb
2. 9. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

moči je ogromno in je vedno takoj na voljo
štirikolesni pogon je na cesti izjemno učinkovit
zapora diferenciala zadaj poskrbi za nekaj užitkov
notranjost je odlično izdelana, materiali vrhunski
sedeža spredaj in volan bi bili težko boljši
hitrosti, s katerimi se lahko vozite, so nore
za tako visok in težak avto se pelje fantastično
zavore se ne utrudijo po večkratnem močnem zaviranju
podvozje je izjemno neudobno za vsak dan
poraba goriva je velika tudi med umirjeno vožnjo
zunanji izgled ni tisti, zaradi katerega bi ga imel na steni
motor in izpuh imata premalo dramatičen zvok
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (20 glasov)

Celo competition je testni, torej še za 30 ’konjev’ močnejši od običajnega X4 M in s tem najboljši v ponudbi, pa še vedno ni niti do peta ’tapravim eMom’. Res je, danes so drugačne potrebe, no, bolj želje kupcev, več se jih hoče voziti visoko in tudi ti bi se radi hitro peljali. Seveda, BMW tudi to obvlada in je svoje ’ikse’ z značkami M naredil res zmogljive. Verjetno je to najbolj športno, kolikor se da serijsko narediti takšen visok avto, ampak ravno pri besedi športno se meni potem ustavi.

Če hočem športen avto, mora biti nizek, lahek, okreten kot muha, sploh ne rabi biti ekstremno močan, da mi nudi tisto pristno veselje. Tukaj je pa tisti občutek, ko avto naredi vse, res vse, in na koncu ugotoviš, da ti nisi pa prav nič. Avto leti kot strela in kako ne bi, če ima pa kar 510 ’konjev’. 375 kilovatov za tiste, ki to bolj razumete. 4,1 sekunde potrebuje z mesta do 100 km/h in za avto, ki tehta dobri dve toni, je to odlična cifra. Nikoli se ne muči, vedno je takoj za akcijo, motor je v resnici odličen, skoraj 5 let so ga razvijali iz nule in na papirju se vse bere perfektno. Celo rad se vrti za turbo, ker doseže največjo moč pri 6.250 vrtljajih. Ampak v praksi ga nima smisla priganjati čisto do te vrednosti, ker mu bolj pašejo nižje številke in ker pri tem ne ponuja čisto nobene drame, ki smo je vajeni od takšnih avtov. Da ropotajo, rezgetajo, dajo od sebe nekaj več, morda celo nepričakovanega, tu je pa spet vse laboratorijsko čisto in čeprav skoraj leti po zraku, ne doživljaš te hitrosti dovolj pristno. Poraba je tudi ’eMovska’, dobrih 16 litrov, ampak za takšno konjenico manj niti nismo pričakovali, a ne?

OK, kaj pa ostali občutki? Na volanu je zelo dober, avto je tudi odlično vodljiv glede na višino in velikost. Zavore so super, tudi večkratno močno zaviranje jim ne jemlje volje in to je pri tako težkem in hitrem avtu še kako pomembno. Pogon je štirikolesni, jasno, in to je spet eden od razlogov, da ni skoraj nobene drame, ker preveč učinkovito grabi asfalt in je potem tvoja edina skrb, da ne boš ekstremno prehiter do naslednjega ovinka, ne pa, kako boš idealno speljal že prvega. Saj veste, stari klasični ’eMi’ so znali kdaj malo presenetiti in zato smo jih oboževali. Tako kot še vedno fenomenalni M2. Pri X4 M je zadaj tudi športni diferencial in malo več navora je vseeno speljano nazaj, da na cesti pokaže vse svoje vrline in se po občutku ne pelje bistveno slabše od klasičnega nižjega avtomobila. Kadar hitrosti niso velike in si dejansko upaš do konca pritisniti plin (in je podlaga dovolj spolzka), dejansko za trenutek hoče pobegniti celo zadek, torej nekaj malega nepričakovanega veselja celo je. Če je za vas edini pojem uživanja v vožnji sama hitrost, s katero premagujete odseke cest, je pa X4 M pri tem presenetljivo učinkovit.

Najslabši del tega avta je pa podvozje. V bistvu je odlično, če živite ob dirkališču ali direktno pod kakšnim norim prelazom s perfektnim asfaltom in tja vozite ta avto, čeprav, heh, za takšno veselje spet obstaja tudi kaj bolj primernega … Če ga potrebujete za vsak dan, vas bo pa pretresalo, poskakovalo, štelo kosti, v glavnem bolj ali manj jezilo. Ampak spet, tako mora biti, če želite, da je X4 M potem tudi tako hiter, kot je. Še enkrat poudarjam, zelo hiter je!

Izgled je, kakršen je; če so vam takšni avti všeč, je ta še malo bolj zanimiv s črnimi dodatki zunaj pa zajetnimi štirimi izpušnimi cevmi. Sam imam občutek, da so se Bavarci v zadnjih letih kar nekako izgubili v oblikovanju in ne znajo več narediti res privlačnega avtomobila na prvi pogled, ki bi ga feni tudi čez 20 let z veseljem imeli na posterju na svoji steni.

Znotraj ima res dobre sedeže in tudi kabina je odlično izdelana. Merilniki so še iz stare BMWjeve šole, ampak so mi bolj všeč kot novi, ker so bolj pregledni in delujejo bolj športno. Pa M-gumba sta še dodana na krasnem volanu za takrat, ko gre zares; M2 je tisti, ki vse nastavi na najbolj športno in takrat vas bo težko kdo prehitel. Ja, BMW zna narediti avto, ki obkljuka vse kvadratke, tudi tistega za uživanje v vožnji. Samo, da to ni X4 M.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW X4 M competition
vrsta motorja turbobencinski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2993
moč v kW (KM) pri vrt./min 375 (510) pri 6.250
največji navor v Nm pri vrt./min 600 od 2.600 do 5.950
menjalnik samodejni, osemstopenjski, steptronic
pogon na vsa štiri kolesa, xDrive
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4752 x 1927 x 1620
medosna razdalja v mm 2864
prtljažnik v litrih 525
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2045 (455)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 4,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 12,8/9,0/10,5
poraba na testu v l/100 km 16,4
cena osnovnega vozila v EUR 53.300
cena testnega vozila v EUR 112.950
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 137.196

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 2. 2025
Februar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627280102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 3 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |