Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prašni delec

Dacia duster 1.5 dCi 4x4 delsey

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Čisto vsi proizvajalci avtomobilov se danes trudijo, da bi imeli vsaj enega v ponudbi med takšnimi majhnimi SUV-ji. Ali crossoverji oziroma križanci po slovensko. Dacia, ki navadno caplja za ostalimi, je bila tokrat kar med prvimi in pred dvema letoma predstavila dusterja.
Prašni delec
Foto: Jani Ugrin
12. 11. 2012 ob 12:20
Komentarjev: 0
video test dacia duster 1.5 dCi 4x4 delsey
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Odlično se je prijel, sploh s svojo ugodno ceno, osnovni še vedno stane manj kot 10 tisoč evrov, osnovni s štirikolesnim pogonom pa 12 tisoč evrov. To je za konkurenco praktično nepredstavljivo, dokler ne pridemo do tega modela, duster delsey, ki predstavlja sam vrh ponudbe in s popolno opremo stane kar 19.700 evrov. Zato bo v vsem prahu, ki ga duster med kupci dviguje, ta predstavljal le majhen delec. Za toliko denarja bo namreč vsak kupec dvakrat, ne, trikrat premislil, preden ga bo odštel za dusterja, razen če zaradi določenih razlogov čuti neko pripadnost znamki, ali mu je preprosto ta model tako všeč, da ga mora imeti.

No, v tem primeru bo dobil dober in robusten avtomobil, ki se zelo dobro pelje po slabih cestah. Ni ga škoda zapeljati na kakšen težji teren, kjer se prav odlično znajde tudi po zaslugi majhnih mer, saj gre za enega manjših križancev ali SUV-jev na trgu. Menjalnik je tako kratek, da ne potrebuje reduktorja pri lažjih vzponih ali spustih, bo pa zato nekaterim šel na živce pri mestni vožnji, ker je zato potrebno veliko prestavljati in bo potrebno prestaviti že v peto, ko bi pri običajnem vozilu v četrto prestavo. Morda bo koga zmotilo tudi to, da se ESP sam vklopi pri 50 km/h, pogon pa postane spet samodejni, kar pomeni, da bo v spolzkem ovinku najprej krasno zdrsnil in se odpeljal počez, nato pa bo elektronika pričela 'težiti' in vzela popoln užitek. Pri manjših hitrostih namreč lahko voznik sam z gumbom 'zaklene' prenos navora do sprednjih in zadnjih koles v razmerju pol-pol. V skoraj vseh vsakodnevnih situacijah pa bo najboljši program 2WD, saj s tem vsaj malo varčuje pri gorivu in je čisto spodobno vodljiv. Duster ni namenjen divjanju oziroma hitri vožnji, ker daje premalo občutkov na volanu in ker tudi sam položaj za volanom ni čisto idealen (če bi bil nastavljiv po višini in globini ter sedež postavljen malo nižje, bi bilo bistveno bolje). Se pa čisto lepo pelje in vliva občutek zaupanja.

V kabini je dovolj prostora, v prtljažniku, ki ima namesto roloja le pokrivalo iz tkanine, tudi, vsi materiali so pričakovano ceneni, preseneča pa kakovost izdelave, ki se zdi pri vseh daciah na visokem nivoju. Ker gre za poseben model, so šivi na sedežih, ročici menjalnika in predpražnikih v atraktivni rdeči barvi. Merilniki in gumbi so iz renaultov prejšnje generacije, malo površno pa izpadeta gumba za pomik stekel spredaj, saj sta nameščena na sredinski konzoli, medtem ko sta tudi v vratih vidna pokrita prostora za njiju.

1,5 dCi z 81 kilovati je najmočnejši motor v ponudbi in dobra izbira, je pa že v osnovi dokaj drag – dva tisoč evrov dražji kot 1,6-litrski bencinski. Če je denar zelo pomemben kriterij in vožnje kratke, bo gotovo boljša izbira, vendar smo potem že pri debati iz začetka, zakaj sploh izbrati najdražji model v ponudbi. Morda pa bo koga prepričal kovček Delsey, ki ga dobite zraven kot darilo. In takšen duster še izgleda prav kul!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia duster 1.5 dCi  4X4 delsey
vrsta motorja turbodizelski, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1461
moč v kW (KM) pri vrt./min 81 (110) pri 4.000 
največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 1.750 
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4316 x 1822 x 1630
medosna razdalja v mm 2671
prtljažnik v litrih 408
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1294 (458)
največja hitrost v km/h 168
pospešek 0-100 km/h v s 12,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,3/5,0/5,9
poraba na testu v l/100 km 6,7
cena osnovnega vozila v EUR 9.990
cena testnega vozila v EUR 18.660
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.700

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |