Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Trma na stara leta

Peugeot 3008 1.2 e-THP 130 allure

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
3008 je najstarejši model v ponudbi Peugeota, ki še vztraja. Čeprav je bil prvič predstavljen že leta 2008, ko smo ga prvič vozili v okolici Dubrovnika, Francozi še vedno verjamejo, da je dovolj dober toliko let kasneje. Nekaj lepotnih popravkov tu in tam pa je avto spet dovolj moderen.
Trma na stara leta
Foto: Gašper Miš
9. 2. 2016 ob 13:40
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

z manjšimi popravki 3008 še trmasto vztraja med popularnimi križanci
posebnost (kombinacija enoprostornika in križanca) je lahko tudi prednost
projekcijski zaslon je še vedno poceni in zelo uporabna (ter varna) rešitev
položaj za volanom je dober in bo všeč tistim, ki so radi 'ujeti' v avtomobil
prostora je veliko tako v kabini kot prtljažniku
dvodelna vrata so prednost za tiste, ki parkirajo na tesno in na njih sedijo
novi motor je kljub le trem valjem dovolj miren in tih
zaradi majhne prostornine motorja se 3008 hitro upeha, ko je poln potnikov in prtljage
poraba goriva je daleč od tovarniških podatkov
vožnja je še vedno odtujena, nagibanja karoserije ni malo, nos sili naravnost
visoka osnovna cena (ki pa hitro pade s popusti)
zastarela armaturna plošča s staro obliko Peugeotovih gumbov za prezračevanje
osrednji zaslon z obliko in namestitvijo prav tako daje občutek zastarelosti
3,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.4 (18 glasov)
video test peugeot 3008 1.2 e-THP 130 stop/start allure
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ker gre samo za manjše vizualne in pri pogonu večje tehnične popravke, s sabo pelje tudi vse, kar nas je že prej motilo. Nekaterim voznikom na primer ni všeč, da je konzola v sredini tako masivna, da je potem kljub velikosti avtomobila premalo prostora za odlaganje malenkosti, čeprav se v njej skriva ogromen predal pri komolcu. Drugim je pa seveda všeč občutek za volanom, ki je kot v kokpitu letala, če pretiravam. Še določena stikala so takšna na vrhu sredinske konzole, medtem ko so tista za prezračevanje spodaj še iz starih peugeotov in kljub prenovi avtomobila izgledajo že precej zastarelo. Enako osrednji zaslon, ki se vsakič pospravi v armaturno ploščo, ko ugasnete avtomobil. Velik rob ima, ločljivost ni na ravni tiste, ki jo imajo tudi novejši peugeoti, in ni občutljiv na dotik, ker je itak predaleč od rok.

Položaj za volanom je še vedno dober, tudi preglednost iz avta ni slaba in nad udobjem ter prostorom se 4-članska družina res ne bi smela pritoževati, celo prtljažnik pogoltne več kot 500 litrov. Tudi ta ima še vedno slabo ali pa dobro lastnost z deljenimi vrati. Slabo je recimo, da boste zelo težko dosegli predmete, ki so daleč v notranjosti, dobro pa, da rabite za avtom manj prostora za odpiranje vrat in da lahko na spodnjem delu lepo sedite, ko greste na izlet v naravo.

Višina avtomobila, ki je verjetno glavni razlog za nakup, morda komu daje napačen vtis, da gre za križanec, ki se lahko vozi tudi po terenu. Daleč od tega, samo malo višje postavljen peugeot je tole. S tem se tudi malo bolj nagiba, zaradi višjega težišča je bolj podvržen podkrmiljenju, je pa vožnja zato kar udobna in dovolj prijetna, če ste veliko na avtocesti. Ampak bo v tem primeru boljša izbira kakšen večji motor. Turbobencinski trivaljnik je sicer dovolj zmogljiv, če se vozite sami, čim pa v njem sedijo štirje s prtljago, se veliko hitreje upeha in postane tudi bolj žejen. Novi motor Euro 6 ima samo 1,2 litra delovne prostornine in na papirju prepričljivih 96 kW, torej 130 'konjev'. Tudi navor 230 Nm pravi, da je prožen, ampak vseeno težko nadomesti večjo prostornino pri spodnjih vrtljajih, ga bo treba kar priganjati. K sreči kljub trem valjem sploh ni glasen in nemiren, poraba na testu pa kljub optimističnim obljubam tovarne o dobrih petih litrih v praksi znaša dobrih 7 litrov na 100 kilometrov, na testu 8,5. Menjalnik ima zdaj šest prestav in ni hiter, ampak je bolj natančen kot nekoč, tudi na ročici je občutek boljši. Nasploh je 3008 prijeten, če niste vozniško preveč zahtevni. Celo opozorilnik pred naletom ima po novem in kamero za vzvratno vožnjo. Pred voznikom je še vedno izredno uporaben projekcijski zaslon, za katerega sem ob predstavitvi pred leti pričakoval, da se bo postopoma znašel v vsakem novem peugeotu, ker je rešitev tako enostavna in uporabna.

Če si zaželite točno takšen 3008, kot ga vidite na posnetkih, bi najprej na ceniku pisalo dobrih 28 tisoč evrov, kar je kljub bogati opremi veliko. Potem pa pridemo do najbolj pogoste besede ob avtomobilih zadnjih let - popust, ja - in cena pri določenih pogojih pade pod 23 jurjev. Glede na prostor, poseben izgled in višino sedenja še zmeraj izstopa med konkurenco, ki bi jo v bistvu težko točno določili, saj prav takšnega avtomobila ne ponuja nobena znamka. Le pri motorju je potrebno dobro premisliti, kje se boste največ vozili, ker bo za večino avtocestnih kilometrov bolj primeren prostorninsko večji.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 3008 1.2 e-THP 130 stop/start allure
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1199
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 230 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4365 x 1837 x 1639
medosna razdalja v mm 2613
prtljažnik v litrih 532
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1475 (545)
največja hitrost v km/h 199
pospešek 0-100 km/h v s 10,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,5/4,6/5,3
poraba na testu v l/100 km 8,0
cena osnovnega vozila v EUR 21.060
cena testnega vozila v EUR 25.963
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 28.253

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |