Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Popoln preobrat

Mazda CX-5 2.0i AWD attraction

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Težko mi gre z jezika, ampak v tem primeru ni dvoma, tale mazda CX-5 je s tem bencinskim motorjem fenomenalen avtomobil. Pa ne zato, ker bi imel karkoli proti Mazdi, samo ta moderni trend SUV-jev mi ni preveč všeč, ker so avtomobili postali preveliki, predragi in preveč požrešni.
Popoln preobrat
Foto: Anže Jereb
23. 10. 2012 ob 22:40
Komentarjev: 1
video test mazda CX-5 2.0i AWD attraction
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Takšen CX-5 pa marsikaj obrne na glavo. Zaradi zelo premišljene gradnje je avtomobil lahek in se odlično obnaša na cesti. Lahkotno in zelo predvidljivo se vozi. Kljub svojim meram, ki sploh niso skromne, je vodljiv kot kužek, lega pa je suverena, brez občutka podkrmiljenja, ki je tako pogost pri tovrstnih vozilih. Vse skupaj še nadgradi dober občutek na volanu, kar je dokaz, da se da, če se hoče, in da so Mazdini inženirji opravili odlično delo. Redkokateri avtomobil se v tem razredu pelje bolje. Ima tudi štirikolesni pogon, da lažje speljete na kakšni spolzki podlagi, ne morete pa nanj nič vplivati, deluje popolnoma samodejno in do največ 50 odstotkov navora prenese še na zadnji kolesni par, če prvi zdrsne. Sicer elektronika vso moč prenaša na sprednji par, da je poraba goriva karseda ugodna.

In ta je nadvse ugodna za vrsto avtomobila. Vsi smo bili presenečeni, da je med čisto običajno vsakodnevno vožnjo CX-5 porabil manj kot osem litrov bencina, kar ni bilo bistveno več kot pri CX-5 z dizelskim motorjem, ki ga je pred časom vozil Anže. Sicer je imel tisti samodejni menjalnik, ta pa ročnega, razlike pa bi vsaj glede na pričakovanja in tehnične podatke lahko bile večje. Ampak nič hudega, od primerljivega modela z dizelskim motorjem je bencinski kar 2 tisoč evrov cenejši in stane s to bogato opremo 28.890 evrov.

Moj nasvet je zato v skoraj vsakem primeru, da izberete ta motor, bencinski dvolitrski štirivaljnik z rekordnim kompresijskim razmerjem in rekordno hitrim vklapljanjem v primeru vključenega sistema i-stop, ki izklaplja motor, kadar vozilo miruje. Res je prijeten, lepo se zavrti in če niste res nori na turbodizle, vas bo navdušil. Seveda govorimo o neki normalni uporabi povprečnega Slovenca, ki na leto prevozi okoli 15 tisoč kilometrov. Ko slednja številka preseže 40 ali 50 tisoč km na leto, je pa že potreben drugačen izračun, saj se tudi liter razlike pri porabi lahko fino pozna.

Vsa konkurenca bi se lahko še česa naučila pri tem menjalniku; mislim, da tako finih, kratkih in natančnih gibov ročice menjalnika v tem segmentu ne ponuja noben avtomobil. Na predstavitvi CX-5 so rekli, da so se zgledovali po MX-5 pa sem si takrat mislil, da naj ne nakladajo, zdaj pa vem, da niso. Seveda to ni športen avtomobil, je pa veselje upravljati z mehaniko, ki lepo posluša voznika in sodeluje z njim. Prepričan sem, da se bo mazda6 še bolje peljala, sem pa zelo prijetno presenečen, da je tudi CX-5 uspel prepričati, ker nas prejšnji, katerega test si lahko ogledate na tej povezavi, ni tako navdušil. Oblika je, po reakcijah sodeč, ljudem všeč, SUV-ji so še vedno popularni, sploh takšni, ki spadajo v nekakšen evropski srednji razred, tako da potrebuje CX-5 le še malo več sreče s trenutno situacijo, ki prodaji novih avtomobilov sploh ni naklonjena. Ampak za omenjeno ceno ponudi kar veliko.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda CX-5 2.0i attraction
vrsta motorja bencinski, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 118 (160) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 208 pri 4.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4555 x 1840 x 1710
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 503
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1500 (500)
največja hitrost v km/h 197
pospešek 0-100 km/h v s 10,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,1/5,8/6,6
poraba na testu v l/100 km 8,0
cena osnovnega vozila v EUR 22.590
cena testnega vozila v EUR 28.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 29.540

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
VEVTVC1CTVdkLTA1X2IuanBlZzEzMTU2NTk1NTk=.jpg
specto pravi:
Kr hud avto
(pred 1 desetletji )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |