Popoln preobrat
Mazda CX-5 2.0i AWD attraction
Takšen CX-5 pa marsikaj obrne na glavo. Zaradi zelo premišljene gradnje je avtomobil lahek in se odlično obnaša na cesti. Lahkotno in zelo predvidljivo se vozi. Kljub svojim meram, ki sploh niso skromne, je vodljiv kot kužek, lega pa je suverena, brez občutka podkrmiljenja, ki je tako pogost pri tovrstnih vozilih. Vse skupaj še nadgradi dober občutek na volanu, kar je dokaz, da se da, če se hoče, in da so Mazdini inženirji opravili odlično delo. Redkokateri avtomobil se v tem razredu pelje bolje. Ima tudi štirikolesni pogon, da lažje speljete na kakšni spolzki podlagi, ne morete pa nanj nič vplivati, deluje popolnoma samodejno in do največ 50 odstotkov navora prenese še na zadnji kolesni par, če prvi zdrsne. Sicer elektronika vso moč prenaša na sprednji par, da je poraba goriva karseda ugodna.
In ta je nadvse ugodna za vrsto avtomobila. Vsi smo bili presenečeni, da je med čisto običajno vsakodnevno vožnjo CX-5 porabil manj kot osem litrov bencina, kar ni bilo bistveno več kot pri CX-5 z dizelskim motorjem, ki ga je pred časom vozil Anže. Sicer je imel tisti samodejni menjalnik, ta pa ročnega, razlike pa bi vsaj glede na pričakovanja in tehnične podatke lahko bile večje. Ampak nič hudega, od primerljivega modela z dizelskim motorjem je bencinski kar 2 tisoč evrov cenejši in stane s to bogato opremo 28.890 evrov.
Moj nasvet je zato v skoraj vsakem primeru, da izberete ta motor, bencinski dvolitrski štirivaljnik z rekordnim kompresijskim razmerjem in rekordno hitrim vklapljanjem v primeru vključenega sistema i-stop, ki izklaplja motor, kadar vozilo miruje. Res je prijeten, lepo se zavrti in če niste res nori na turbodizle, vas bo navdušil. Seveda govorimo o neki normalni uporabi povprečnega Slovenca, ki na leto prevozi okoli 15 tisoč kilometrov. Ko slednja številka preseže 40 ali 50 tisoč km na leto, je pa že potreben drugačen izračun, saj se tudi liter razlike pri porabi lahko fino pozna.
Vsa konkurenca bi se lahko še česa naučila pri tem menjalniku; mislim, da tako finih, kratkih in natančnih gibov ročice menjalnika v tem segmentu ne ponuja noben avtomobil. Na predstavitvi CX-5 so rekli, da so se zgledovali po MX-5 pa sem si takrat mislil, da naj ne nakladajo, zdaj pa vem, da niso. Seveda to ni športen avtomobil, je pa veselje upravljati z mehaniko, ki lepo posluša voznika in sodeluje z njim. Prepričan sem, da se bo mazda6 še bolje peljala, sem pa zelo prijetno presenečen, da je tudi CX-5 uspel prepričati, ker nas prejšnji, katerega test si lahko ogledate na tej povezavi, ni tako navdušil. Oblika je, po reakcijah sodeč, ljudem všeč, SUV-ji so še vedno popularni, sploh takšni, ki spadajo v nekakšen evropski srednji razred, tako da potrebuje CX-5 le še malo več sreče s trenutno situacijo, ki prodaji novih avtomobilov sploh ni naklonjena. Ampak za omenjeno ceno ponudi kar veliko.
tehnični podatki | mazda CX-5 2.0i attraction |
vrsta motorja | bencinski, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1998 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 118 (160) pri 6.000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 208 pri 4.000 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na vsa štiri kolesa |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4555 x 1840 x 1710 |
medosna razdalja v mm | 2700 |
prtljažnik v litrih | 503 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1500 (500) |
največja hitrost v km/h | 197 |
pospešek 0-100 km/h v s | 10,5 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 8,1/5,8/6,6 |
poraba na testu v l/100 km | 8,0 |
cena osnovnega vozila v EUR | 22.590 |
cena testnega vozila v EUR | 28.990 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 29.540 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!