Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toyota C-HR hybrid in Grčija

Olivni zeleni volan

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Ob koncu leta smo si pri Volanu zastavili posebno nalogo: za zaključek smo želeli še sami organizirati interni Zeleni volan, tokrat bolj olivne barve, ampak so nas lepote Grčije tako prevzele, da smo pozabili na izjemno tekmovalnost v ekipi.
Toyota C-HR hybrid in Grčija
Foto: Anže Jereb
3. 1. 2019 ob 8:00
Komentarjev: 0

Izbrali smo idealen termin, ko v Grčiji ni turistov in ko je temperatura še vedno okoli 20 stopinj Celzija, kadar sije sonce. Sicer je ravno na dneva prihoda in odhoda lilo kot iz škafa, je bilo pa zato toliko lepše ostala dneva, ki smo ju porabili za vožnjo in ogled številnih znamenitosti. Na Peloponezu gorivo ni poceni, bencin je bil kar za 30 centov dražji kot v domovini, torej liter evro in pol, zato je bilo zlata vredno, da Toyotin C-HR hybrid precej malo popije.

Grčijo domačini uradno imenujejo Helenska republika in je država v jugovzhodni Evropi z okoli 11 milijonov prebivalcev. Smo se najprej vsi začudili, kako lahko tako malo prebivalcev naredi tolikšen minus, da smo jim še celo mali Slovenci morali dobrodušno nakazati več kot četrt milijarde evrov, kasneje dati še poroštvo, denarja pa verjetno ne bomo nikoli videli, čeprav je šlo v osnovi za posojilo. Smo upali, da bo zaradi tega za nas tam doli kaj ceneje, pa ni bilo.

No, poleg politike smo se ukvarjali tudi z zgodovino: Grčija ima daljšo kot katerakoli država, civilizacija antične Grčije pa velja za zibelko vse zahodne civilizacije. Od njih smo dobili demokracijo, zahodno filozofijo, večja znanstvena in matematična načela ter seveda olimpijske igre, če naštejemo samo najbolj znamenite. Najbližje Atenam, kjer smo na letališču prevzeli naš avto, pa je bil Korint. Vsi ga poznamo po prekopu, ki je star okoli 125 let in je dans bolj kot karkoli drugega turistična atrakcija, saj je preozek za večino sodobnih ladij, zato pa so načrte zanj imeli že v davni antiki, le da ga nikomur ni uspelo dejansko zgraditi.

Sam prekop leži malo pred Korintom in povezuje Jonsko z Egejskim morjem. Če ga boste prevozili po avtocesti, še vedeli ne boste, da ste peljali nad njim, zato je bolje prej zaviti na staro cesto in se ustaviti na velikem parkirišču, kjer boste lahko kupili tudi cenene spominke in oblačila vprašljive kakovosti. Veliko bolj so nas seveda navdušili grški jogurti, ki so v Grčiji tako ali tako vsi grški, najbolj pa prekrasni korintski stebri v Starem Korintu, ki smo si jih ogledovali kar s terase nad našim apartmajem. Ravno zaradi tega smo si rezervirali to prvo prenočitev, pa je ponoči tako lilo, da smo morali z brisačami zapreti luknje ob vhodnih steklenih vratih, da nam ni zalilo apartmaja. Nič hudega, le žalostni smo bili, da jih nismo mogli občudovati s terase, ker so tako lepo osvetljeni nad tudi sicer krasnim arheološkim najdiščem, ki je bil nekoč Apolonov tempelj.

Visoko nad njim pa se nahaja najbolj impresivna akropola na celinski Grčiji - Akrokorint. Tri leta so jo kristjani oblegali in jim niso prišli do živega. Potem so prišli Franki, potem so jo obnovili Benečani, potem so jih zasedli Turki … res bogata zgodovina na še bolj navdušujoči razgledni točki, od koder se vidi lep del Peloponeza in obeh morij, do tja pa vodi lepa zavita cesta.

Sledile so starodavne Mikene, ustanovil naj bi jih Perzej okoli leta 1.600 pred našim štetjem in v tistem času so bile po velikosti in gospodarski moči najmočnejša kraljevina na Peloponezu. Do opustošenja Dorcev je bil to eden glavnih stebrov grške civilizacije, kar vam bo hitro jasno, ko boste vstopili skozi mogočna Levja vrata. Uspešni so bli, ker so imeli fino zemljo okrog in veliko vode; smo šli celo v starodavno cisterno 15 metrov pod površjem, kar pomeni zelo strme in spolzke stopnice brez razsvetljave. Najtežji kamni za gradnjo Miken so imeli tudi 100 ton, tako da so bili stari Grki očitno kar močni fantje, danes pa je od življenja tam ostalo samo še nekaj potepuških mačk in psov, ki jih sicer srečujete povsod. So zelo prijazni, vsi pa ne najlepše negovani. Tukaj velja omeniti edino, da so te znamenitosti v zimskem času odprte le do treh popoldan in mi smo tja prispeli malo čez drugo, tako da je bil ogled (vstopnina 6 EUR) ekspresen. Naslednji dan smo na primer ravno zaradi ure zamudili Olimpijo.

Še isti dan smo osvojili še eno znamenito mesto, kjer je bil doma Leonidas, Špartanec, ki se je postavil po robu Perzijcem. Združil je grške mestne države 480 pred našim štetjem in se z vojsko odpravil do Termopil. Tam je s samo 7 tisoč vojaki branil Grčijo pred 120 do 300 tisoč Perzijci, ni točne cifre, ker takrat še niso znali tako dobro šteti. 7 dni so jih držali nazaj, na koncu pa so zaradi izdaje vseeno podlegli, tudi Leonidas. Glejte film 300, da boste videli, kakšen junak je to. Danes je od Šparte ostalo bore malo, nekaj ostankov starodavnega mesta si pa vseeno lahko ogledate le nekaj sto metrov od novega.

Tu smo prenočili v zasebnem apartmaju v centru sicer malega mesta, kjer smo ugotavljali, kako nerodno ozka parkirišča imajo. Res špartansko odmerjena. In tu smo še enkrat ugotovili, da je bila nervoza pred potjo s toyoto C-HR odveč, predvsem nas je skrbelo, da ne bomo imeli kam stlačiti vse opreme in prtljage, pa je šlo dokaj zlahka. Še poraba 5,6 do 6 litrov bencina na 100 km se je zdela prav majhna za štiri potnike. Anže je ugotavljal, da so nekatere ceste zelo dobre in ga je velikokrat mikalo, da bi si dal duška z dobrim podvozjem in nizkim težiščem C-HR, ampak smo ga ves čas opozarjali, da mora paziti na porabo, če smo že na Zelenem volanu, in da so tudi določene omejitve hitrosti, čeprav smo na celotni poti v štirih dneh srečali le en policijski avto. Grki so vedno z navdušenjem ugotovili, da imamo atraktiven avto, očitno jih v tistih krajih ni veliko, ker se jih je sicer v Evropi leta 2017 prodalo 110 tisoč, v 2018 pa naj bi cifra dosegla celo 130 tisoč, kar je lep uspeh za popolnoma nov model.

No, v nekem trenutku je zmanjkalo asfalta, ostala je le blatna luknjasta pot, k sreči pa nas je po nekaj urah nekako pripeljala do civilizacije.

Sploh pa nismo niti enega avta srečali, ko smo ubrali po Googlovi navigaciji sicer časovno daljšo, po kilometrih pa krajšo pot, ker smo se želeli izogniti avtocesti, da bi videli več dežele. No, v nekem trenutku je zmanjkalo asfalta, ostala je le blatna luknjasta pot, k sreči pa nas je po nekaj urah nekako pripeljala do civilizacije. Še dobro, da smo imeli dovolj goriva in da ni nobena pnevmatika spustila duše, ker bi brez telefonskega signala kar nekaj dni preživeli ob koreninicah in deževnici.

Tukaj smo se še enkrat prepričali, da je edina lastnost hibridnega pogona, ki bo nekatere motila, hrup bencinskega motorja, ki je ob večjih obremenitvah na strmih cestah velikokrat prisoten. Druga zgodba je v mestih, kjer je večinoma vse tiho, ampak to je pač treba vzeti v zakup pri hibridnih pogonih z neskončnostopenjskim menjalnikom. Sicer je glavni motor bencinski 1,8-litrski z Atkinsonovim ciklom (73 kW), poleg njega pa je še 53-kilovatni elektromotor. Skupaj iztisneta največ 90 kW (122 ’konjev’) oziroma 163 Nm navora. Pod zadnjo klopjo je nikelj-metal-hidridna baterija, do 100 km/h pa potrebuje 11 sekund. Všeč nam je tudi zaradi oblike, s katero je Toyota pred dvema letoma končno začela delati tudi na pogled zanimive avte, ta je ostala praktično takšna kot pri konceptu in baje je to avto, ki je bil razvit za milenijce. Dober dokaz, da je dober, je tudi PRIMA-test, na katerem je bil tretji.

Tik pred odhodom smo rabutali še pomaranče, ki jih je v tem času toliko, da se vam kar same ponujajo ob cesti.

Tik pred odhodom smo rabutali še pomaranče, ki jih je v tem času toliko, da se vam kar same ponujajo ob cesti ali vam jih prijazni Grki nastavijo cel kup na mizo. Cene hrane so podobne našim, torej zelo sprejemljive, pivo je malenkost dražje, najbolj pa smo seveda uživali v fantastičnih olivah, olju ter siru feta, s katerim na nobeni solati ne varčujejo. Tako, pa imate spet novo idejo za kratko in sploh ne predrago potovanje.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 2. 2025
Februar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627280102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 3 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |