Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prvi dizelski hibrid na svetu

Peugeot 3008 hybrid4

Avtor prispevka: Anže Jereb
Pred leti je v ledino hibridov dodobra zaorala Toyota, ki je danes kljub hibridnemu udejstvovanju skoraj vseh pomembnih igralcev v avtomobilski industriji, še vedno eden najbolj prepoznavnih proizvajalcev in ponudnikov hibridne tehnologije.
Prvi dizelski hibrid na svetu
Foto: Anže Jereb
16. 12. 2012 ob 16:50
Komentarjev: 0
video test peugeot 3008 hybrid4
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pri vsaki stvari pa velja, da se močno izboljša šele takrat, ko se mora. Ko dobi konkurenco. Zato je bila prva generacija priusa z izjemo pogonskega sklopa dokaj slaba – s slabimi voznimi lastnosti, z nesimpatično obliko, slabo ergonomijo in prostornostjo. Dejansko je bila posebna le s svojim pogonom. Potem so prišli tekmeci in druga generacija je postala mnogo boljša. Morda je bilo krivo to, da so pri Toyoti želeli svojo tehnologijo predstaviti v povsem samosvojem modelu in to napako že dlje odpravljajo s ponudbo hibridnih sklopov v ostalih modelih. Hibride pa, kot rečeno, ponujajo tudi že skoraj vsi drugi proizvajalci. In beseda hibrid ni več tako enotna, kot je bila včasih. Poznamo mikro-hibride, ki premorejo le toliko električne energije kot baterije v vašem daljinskem upravljalniku. Pa zmogljivejše hibride, ki zmorejo voziti tudi le na elektriko, do tistih, ki jih lahko polnimo preko hišne vtičnice.

Beseda hibrid pa je s prihodom peugeota 3008 hybrid4 dobila nov pomen. Ne prvič in gotovo ne zadnjič pa ne zgolj zato, ker je tole prvi dizelski hibrid na svetu, kar se mi zdi super kombinacija, in niti ne zato, ker porabi malce manj. Glavna razlika ali bolje rečeno glavna zanimivost je ta, da je z dodanim elektromotorjem ta avtomobil postal štirikolesno gnan. Zato še ni kleni terenec, je pa dovolj zmogljivejši, da je to njegova največja prednost.

Tritisočosmice hybrid4 si ne vzemite zato, ker bi želeli varčevati in ste ekološko zavedni. Porabil bo le malenkost manj kot običajna dizelska različica, to je med šest in sedem litrov. Razen seveda, če se veliko vozite po mestu, kjer je poraba nič, vsaj, dokler gre na baterije, kar pa je v praksi dva ali tri kilometre z nežno nožico in ne hitreje kot 50 km/h. Več tisočakov razlike v ceni namreč s samo porabo ne boste dobili nazaj.

Tudi dodatnih dvajset oziroma največ 27 kilovatov moči naj vas ne prepriča, v praksi ta avtomobil ne deluje posebej živahno oziroma ni bistveno bolj živahen od dvolitrskega HDi-ja. Če zasukate stikalo na sport, gre sicer dosti bolje, a vas bo ne glede na položaj tega stikala ob vsakem močnejšem pritisku na plin ob živce spravil robotizirani menjalnik. Ta je eden najslabših menjalnikov na trgu in nenehno cuka. Pogojno uporaben je le, če ste ves čas res umirjeni pri pospeševanju.

Drugače pa je takšen 3008 še malce trši od običajnega in 100 kg težji, prtljažnik pa je le za 50 litrov manjši in še vedno mi je všeč kokpit; kot v letalu in s projekcijskim zaslonom. Okolje je skratka super in tudi prostora ostaja dovolj. Tega hibrida zato vzemite tisti, ki imate makadamsko pot do vikenda oziroma tisti, ki se pozimi radi vozite malce bolj suvereno in tisti, ki ste za občasne 4x4 avanture. Ne prezahtevne seveda. Takrat bo hibridni sistem, ki poganja zadnji kolesi, še najbolj uporaben.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 3008 hybrid4
vrsta motorja turbodizelski, 4-valjni, vrstni in elektromotor
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 147 (200) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 340 od 2.000 do 3.000 
menjalnik robotizirani, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4365 x 1837 x 1639
medosna razdalja v mm 2613
prtljažnik v litrih 432
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1808 (437)
največja hitrost v km/h 191
pospešek 0-100 km/h v s 8,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 3,9/3,7/3,8
poraba na testu v l/100 km 5,7
cena osnovnega vozila v EUR 20.480
cena testnega vozila v EUR 36.000
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 38.700

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 5. 2024
Maj 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 2 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |