Da se kupci širom Evrope in tudi pri nas najbolj odločate za križance, je jasno. Da je pri nas eden najuspešnejših Hyundaijev tucson, pa govorijo številke: preteklo leto so jih registrirali kar 1.568.
To je res dober dosežek za Hyundai, ki ga bo v tem letu kar težko ponoviti. Konkurenca v razredu je namreč zelo huda, zato tucson kupce nagovarja z atraktivno obliko in bogato opremo, sploh če se odločite za paket impression, ki predstavlja vrh ponudbe. V tem primeru v notranjosti ne boste našli nobenega slepega gumba, saj so morali inženirji najti prostor za ogrevanje sprednjih sedežev in zunanjih zadnjih, za prezračevanje sprednjih sedežev in med drugim za sistem za samodejno parkiranje. Seveda ne manjkata niti strešno okno in med kupom ostalih sistemov še opozorilnik na prečni promet od zadaj, kar pride še posebej prav na nepreglednih parkiriščih. Sistem namreč z vizualnimi in zvočnimi signali opozori na to, s katere strani prihaja avtomobil, v primeru nevarnosti pa tudi samodejno zavre, da avtomobil varno ustavi še preden pride do nesreče.
Ker smo tucson na testu že imeli, sem se tokrat res osredotočil na kup dodatne opreme, med katero so tudi električna vrata prtljažnega prostora. To sicer ni nič novega, ima pa takšen tucson še funkcijo pametnega odpiranja vrat, ki zna marsikomu povzročiti nekaj sivih las, ko bo čistil sneg z avtomobila. Zadeva namreč deluje tako, da sploh ne rabite z nogo zamahniti pod prtljažnikom, pač pa samo stojite pred njim in ko se tucson štirikrat oglasi, se prtljažnik odpre. Sem po čiščenju seveda ugotovil, da se ta izjemno pametna funkcija lahko tudi izključi, torej sem bil kriv sam, ker spet nisem prebral navodil, preden sem kritiziral.
Usnje je prvih nekaj minut res hladno v zimskih mesecih, ampak se hitro ogreje, če gretju še sami pomagate s stranskim produktom fižola, volanski obroč je tudi ogrevan. Posebnost te različice je še 1,7-litrski turbodizelski stroj, ki proizvede 104 kW moči, torej 141 'konjev', in 340 njutonmetrov navora. Je sicer bistveno bolj zmogljiv od različice, ki ima na razpolago samo 115 ’vrancev’, ampak vseeno ne pričakujte pretiranih pospeškov. Glasnost in robatost se s povečano močjo ni odpravila, je pa zelo dobrodošel 7-stopenjski robotiziran menjalnik z dvojno sklopko DCT, ki res lepo prestavlja, s čimer se samo povečata udobje in uglajenost. Poraba je v primerjavi z manj zmogljivim bratom malenkost večja, na avtocesti pa praktično enaka.
Res, da bi lahko bila notranjost še bolj kvalitetna in podvozje manj glasno ter bolj udobno, ker vse tole ne stane malo. Če se želite bahati z opremo, potem pripravite dobrih 38 tisočakov, oziroma 35.680, kolikor stane s popustom. Je to veliko? Je, sploh, ker še nima štirikolesnega pogona in ga s tem motorjem niti ne more imeti. Po drugi strani pa je avto všečen in nikomur ne boste rabili razlagati, kakšno funkcijo bi lahko imel na tistem slepem gumbu, ker ga z bogato opremo enostavno nima. So me kolegi v uredništvu hecno gledali, ko sem jim to navdušeno razlagal, ampak nekaterim nam je pomembno tudi to.
Čez nekaj mesecev bo sicer na naše ceste zapeljal posodobljeni model, vendar lahko vmesno obdobje izrabite za kakšen dodaten popust, če vam je aktualni tucson že zdaj tako všeč, da ga enostavno morate imeti.
1 / 21
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
hyundai tucson 1.7 CRDi HP DCT impression
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj