Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

DS 9

Domača predpremiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Na kaj najprej pomislite, ko vam omenim besedo Francija? Pariz? Eifflov stolp? Modo? Gurmani verjetno na sir in šampanjec, športniki na kolesarsko dirko po Franciji, avtomobilisti pa legendarna 'spačka' in 'žabo'.
DS 9
Foto: Gašper Miš
2. 11. 2021 ob 9:45
Komentarjev: 0

Da znamki Citroën in DS Automobiles ne bi zaspali na lovorikah stare slave (ne pozabimo, da se je 'spaček' poslovil že pred več kot 30 leti, 'žaba' pa še 15 let prej), nam Francozi tokrat predstavljajo povsem novo veliko limuzino, ki jo je navdihnil legendarni citroën DS. Prepričan sem, da le navdih in nekaj podobnih oblikovnih potez danes ne bodo dovolj in bo treba pokazati še kaj več. In DS 9, kot se imenuje, to zagotovo zna. Kot pove že samo ime, je to trenutno njihov največji model v ponudbi. Najdaljši in najširši, če sem natančen, ker višji so praktično vsi. Če začnem pri dolžini: DS 9 v dolžino meri 4,93 metra (med osema pa meter pokaže številko 2,90), to pa pomeni, da gre za precej velik avtomobil in ne le malce bolj 'fensi' peugeot 508, kot sem si sprva narobe predstavljal. Od tega je kar 18 centimetrov daljši in s tem podobno velik kot nemški 'trojčki' audi A6, BMW 5 in mercedes-benz E.

Konkurentov je seveda še veliko, bo pa novinec tem konkuriral predvsem z obliko in francoskim šarmom. Za znamko DS Automobiles je DS 9 zelo pomemben model, saj pravijo, da jo pooseblja, obenem pa predstavlja še vrh ponudbe, ki bo bolj kot za velike prodajne številke skrbel za ugled znamke. Pri oblikovanju admiralske ladje, kot ji radi rečejo, so navdih črpali v preteklosti, kar se vidi že po obliki strehe, ki proti zadku hitro pada. Danes je to značilnost izvedenk fastback, včasih pa tudi legendarne 'žabe'. Svetila so tista, ki najbolj izstopajo, razlog pa tiči v tem, da je prav Citroën z modelom DS že leta 1968 predstavil smerna žarometa, zato tudi danes velik poudarek namenjajo svetlobnemu podpisu. Pri DS 9 so vsa svetila v led tehniki, led žarometa omogočata pet različnih načinov delovanja, led dnevne luči imajo obliko bisernega šiva, zadnje spominjajo na luske s 3D-učinkom, spredaj pa je opazna še velika motorna maska. Zelo zanimivi sta še ledici na C-stebričku, ki predstavljata moderno interpretacijo smernikov Le Cornet, še bolj vpadljiva pa je kromirana letev na pokrovu motorja. Clous de Paris ji pravijo, gre pa za sabljasto letev iz giljoširane kovine (karkoli že to pomeni), s katero se poklanjajo velikim francoskim avtomobilom iz tridesetih let 20. stoletja. Kdor kriči, da smo v 21-tem in hoče nekaj novega, pa so tu še električno pomične vratne kljuke in velika 19-palčna lita platišča.

Tistim, ki ste že sedeli v križancu DS 7 crossback, bo notranje okolje dobro znano, drugim pa nekaj povsem novega. DS 9 zaznamuje uporaba visokokakovostnih materialov, predvsem pa ne manjka majhnih 'detajlčkov', ki počutje pripeljejo na nov nivo. Če se pomikam od leve proti desni, lahko začnem z velikimi 12-palčnimi digitalnimi merilniki, na sredini je enako velik osrednji zaslon, nad njim pa še izstopajoča ura francoskega proizvajalca B.R.M. Ta je vrtljiva in se ob zagonu motorja prikaže iz armature, predvsem pa si jo je moč personalizirati in izbrati takšno, ki je vam najbolj všeč. O moderno oblikovanih stikalih, ki jih tokrat ne manjka, sploh ne bi izgubljal besed, pohvalil pa bi tudi napredno ozvočenje Focal Electra s kar 14 zvočniki in skupno močjo 515 vatov. Sedi se vrhunsko, masaža je, prostora tudi ne manjka in štirje se boste peljali odlično. Zakaj štirje? Registriran je že za pet, ampak potem pozabite na 'fin' sredinski naslon za roko. 510-litrski prtljažnik pa bo dovolj velik, četudi vas bo v avtomobilu pet.

Ker znamka DS Automobiles že štiri sezone sodeluje v električni Formuli E, je pridih elektrike zaznati tudi v tej veliki limuzini. Bencinske različice z oznako puretech 225 tako pri nas ne bo, bo pa priključno-hibridna z oznako E-tense 225. Kot okvirno pove že samo ime, bo s pomočjo 11,9 kWh litij-ionske baterije ter 80-kilovatnega (109 KM) elektromotorja razvila 167 kilovatov sistemske moči (227 KM) ter 360 Nm navora. V tem primeru bo pogon le na sprednji kolesi, kot bo kasneje veljalo tudi za '250-konjsko' različico E-tense 250. Obenem prihaja tudi različica E-tense 360, kjer bo sistemske moči 268 kilovatov (364 KM), navora pa kar 520 Nm. Takšen DS 9 bo predstavljal vrh ponudbe, se do stotice izstrelil v vsega 5,6 sekunde in dosegel elektronsko omejeno končno hitrost, ki bo znašala 250 kilometrov na uro. Razlog tiči v dveh elektromotorjih in s tem štirikolesnem pogonu, prav vse različice pa se bodo lahko pohvalile še z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom EAT8. Ročnega ne bo, kar pomeni, da je to prvi DS, ki vedno prestavlja sam. Sicer si ne predstavljam, da je kdo dejansko naročil model DS 7 crossback in izbral ročni menjalnik, ampak OK, teoretično bi lahko, pri tem pa ne več. Omeniti velja še krmiljeno vzmetenje DS Active Scan Suspension, ki bo s pomočjo posebne kamere skeniralo cestišče pred seboj in preko krmilne enote posamezno kolo pripravilo na prelepe slovenske ceste. Bo imelo kar nekaj dela, mi pa vam v testu povemo, če mu uspe.

Žal šele v začetku prihodnjega leta, ker so nam novi DS 9 tokrat pokazali predpremierno, sama prodaja in s tem prve vožnje pa bodo stekle meseca januarja. Vem, da bosta na voljo dva paketa opreme (performance line + in rivoli +), vem, da želi zastopnik znamke prodati med pet in osem vozil letno, in vem, da cene za zdaj še niso znane. Šušlja se, da bodo te znašale od 47.000 evrov dalje, čeprav vidim, da novinec v Nemčiji stane slabih 53 tisočakov. Za tiste, ki želite izstopati, se sliši kot dobra kupčija.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |