Še vedno aktualni opel astra se iz zaloge bori s svojimi zadnjimi izdihljaji, različica GTC pa ima še kar nekaj naboja v sebi. Še vedno izgleda fino in sklepamo, da nove verjetno ne bo še vsaj dve leti.
Težko je verjeti, da je med staro in še vedno aktualno astro GTC samo ena generacija. Ne samo na videz, tudi po tehnologiji in predvsem masi! Če v primeru stare vzamemo 1,4-litrski motor, je razlika v masi v primerjavi s testno skoraj neverjetnih 340 kilogramov. Res je, ta na slikah ima težji 1,6-litrski motor, a vseeno, razlika je malodane smešna. K sreči je nova astra to dodobra spremenila, saj je od poslavljajoče se lažja za do 200 kilogramov, kar je najboljši recept za bolj ekonomično in seveda dinamično vožnjo. No, rumena, še vedno aktualna astra GTC je na trgu od leta 2011 in še vedno izgleda, kot da bi ravnokar zapeljala izpod oblikovalskih peres. Ko ste videli naslovno sliko, ste gotovo mislili, da gre za '280-konjsko' varianto OPC, kajne? Ne bi bilo nič čudnega, saj s to opremo izgleda sila napadalno. Pomagajo tudi črna streha in izpušne cevi ... Ampak ni OPC, ta ima 80 'konjev' manj in pa samo opremo OPC line.
Če ima 80 'konjev' manj kot OPC-jka, jih še vedno ostane 200 in 280 Nm navora, kar je dovolj za 7,9 sekunde do sto kilometrov na uro, zato moči ne boste pogrešali. Lahko bi šlo še veliko hitreje, ampak 1.550 kilogramov je pač težko spraviti v tek. Z 1,6-litrskim turbobencinskim motorjem, ki je v ponudbi že od leta 2013 dalje, smo se že srečali pri brezstrešni cascadi, ki je bila za nameček še 150 kilogramov težja. V primerjavi s to je astra GTC v bistvu zelo agilna. V zahtevnih zavojih kljub vsej masi deluje relativno suvereno, pri normalni vožnji pa je celo dovolj udobna. Hitreje se boste peljali, bolj bo prijetna za vašo zadnjico, saj je podvozje vseeno bolj na trdi strani kot mehki in na mestnih luknjastih cestah vseeno čutite veliko anomalij. Je pa zelo žejna, 10,2 litra je pila na testu, kar je daleč od kataloškega podatka - 6,6 litra. Menjalnik tudi že poznamo in je zadovoljivo natančen ter po občutku precej trd, samo precej dolg hod sklopke ne navdušuje za športno vožnjo.
Kljub izgledu za slednjo pač ni namenjena, saj ji manjka vseh dodelav, ki jih je sicer deležna OPC-jka. Predstavljajte si, da plavate v bazenu pudinga. Čokoladnega in še nestrjenega, seveda. Ko krilite in se premikate naprej, lahko normalno zavijete v desno, dokler so to kontrolirani in zmerni gibi. Ko pa želite na hitro zaviti desno, vas bo obrnilo na hrbet. Predvidevamo. No, vožnja z astro temu ni podobna sploh. Vas pa tudi precej zaziba, če hočete na hitro obrniti v desno ali levo. Različica OPC je to kompenzirala s tršim vzmetenjem in prilagojenim podvozjem, zato je bila tudi trda kot rolka in že kar preveč naporna. OPC line pa to ni, ampak je pa zato vsaj enostavna za vsakodnevno življenje. Tudi zvok nikakor ni isti kot pri brutalnejši sestri, čeprav se vseeno zavedate, da pod pokrovom rezgeta 200 vrancev in žvižga ena turbina. Pač, glasnejši je, bobnenja in pokanja iz cevi pa nikar ne pričakujte.
Leta se ji ne poznajo preveč, notranjost je še vedno dovolj sveža in vsesplošni ambient je s prijetno rdečo osvetlitvijo prijetnejši kot v marsikaterem novejšem konkurentu; volanski obroč in prestavna ročica sta športna in praktično perfektnih oblik za dlani. To je zapuščina dinastije OPC. Vam pa polagam na srce, da če se boste odločili za nakup, nujno obkljukajte sprednja sedeža, s katerima je bila opremljena testna, ker sta udobna in nastavljiva vsepovprek. Super je, da se lahko dvigne naklon stegenskega dela, saj lahko tako najdete tisti pravi športni položaj. In še odlično objameta za povrh. Samo dodatnih 400 evrov staneta in sta jih vredna. Takisto pri trivratni astri ne boste prikrajšani, kar se tiče prostora, saj ima 380 litrov velik prtljažnik, kar je 10 več od petvratne različice. Če imate otroke, pa na njo pozabite, ker ima ena najdaljših vrat in če boste pogosto plezali na zadnjo klop po svojega malčka, boste znoreli.
S to opremo in tako vpadljivo barvo boste zelo opaženi ... in mogoče malce obubožani. Nekaj evrov pod 30 tisočaki vas bo olajšala takole opremljena in s 'konji' nabasana astra, zato se spet porodi vprašanje: »Zakaj, če pa dobim osnovno OPC-jko za slaba dva jurja več?« No, v osnovi je ta cenejša za 7 tisočakov, ampak sam raje vozim še 80 'konjev' več kot nekaj dodatne opreme. GTC-jka je sicer še vedno atraktiven nakup, ker nove ne bo še najmanj dve leti in ker pač izgleda, kot izgleda.
1 / 20
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
opel astra GTC 1.6 turbo OPC line
vrsta motorja
turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj