Citroënov srednje velik križanec C5 aircross, ki je na trgu prisoten že dobro leto in pol, smo Volanovci dodobra preizkusili tako v bencinski različici puretech 180 kot dizelski BlueHDi 180. Zdaj je na voljo nova, ki v imenu nosi oznako hybrid in številko 225. Gre za priključni hibrid, s katerim se želijo Francozi postaviti ob bok novi Fordovi kugi, kii niro ter mitsubishiju outlander PHEV, kasneje pa še podobno motoriziranemu oplu grandland X, peugeotu 3008, toyoti RAV4 in podobnim.
Na prvi pogled takšna različica ne prinaša nič novega, zato boste zunaj opazili le nekaj novih logotipov in drugačnih barvnih dodatkov, v notranjosti pa zgolj prilagojeno grafiko digitalnih merilnikov ter osrednjega zaslona, ki prikazujeta hibridni vožnji pomembne podatke. Dobro, poznavalci boste mogoče opazili še to, da so v prvi vrsti akustična stekla postala del serijske opreme in novo samozatemnitveno vzvratno ogledalo brez okvirja, ki obenem gosti še led indikator vožnje v električnem načinu. Kasneje bodo na voljo tudi prednosti upravljanja na daljavo, ki jih bo prinesla aplikacija MyCitroën, za zdaj pa se boste morali zadovoljiti le z možnostjo nastavitve klimatizacije in polnjenja vnaprej. Od 460 do 600 litrov prtljažnega prostora (odvisno od položaja ločenih sedežev v drugi vrsti, ki jih lahko nastavljate tako vzdolžno kot po naklonu) pomeni, da je zaradi baterije ta manjši za 120 litrov, a se lahko na srečo tudi takšen C5 aircross pohvali še s 33 litri odlagalnih površin v potniški kabini ter posebnim predalom v dvojnem dnu, da polnilna kabla ne bosta ležala vse povprek.
Bistvo takšnega aircrossa predstavlja njegov pogonski sklop, ki smo ga v določeni meri spoznali že v hišnem modelu DS 7 crossback e-tense. 1,6-litrskemu turbobencinskemu štirivaljniku puretech, ki razvije 133 kilovatov moči, kar je dobrih 180 'konjičkov', tudi tu pomaga še 81-kilovatni (110 KM) elektromotor, nameščen na prvo os. To pomeni, da se 165 kilovatov sistemske moči, kar so Francozi zaokrožili kar na 225 'konj', ter 360 Nm navora prenaša le na sprednji kolesi. Kljub temu, da avtomobil že prazen tehta skoraj 1.900 kilogramov, lahko v kombinaciji obeh motorjev do stotice pospeši v še vedno solidnih 8,7 sekunde, končna hitrost pa znaša 225 kilometrov na uro.
Samo na elektriko se boste lahko vozili do največ 135 kilometrov na uro, tako da ni bojazni, da boste na avtocesti delali družbo tovornjakom. A bolj kot na avtocesti bo takšen priključni hibrid zaživel v mestih, kjer bo energija iz 13,2 kWh litij-ionske baterije, ki so jo namestili pod sedeže v drugi vrsti, prišla še kako prav. Čeprav meritev WLTP novincu obljublja 50-kilometrski električni doseg, v praksi pričakujte, da bo ta od 5 do 10 km manjši, seveda odvisno od načina vožnje. Koliko jih bomo prevozili mi, vam zaupamo takoj, ko avtomobil dobimo na test. Takrat vam povemo še, kako se v praksi odnese prilagojen osemstopenjski samodejni menjalnik ë-EAT8, ki omogoča še način B (brake), da poveča moč regeneracije. Ker bo z le-to baterijo težko polniti, ima C5 aircross hybrid serijsko vgrajen še 1-fazni polnilnik, ki omogoča polnjenje s 3,7 kW, za dodatnih 350 evrov pa si lahko omislite tudi hitrejši s 7,4 kW, ki bo baterijo na domači polnilnici napolnil v dobrih dveh urah. Ker baterija vseeno ni tolikšna, bo šlo tudi preko klasične vtičnice, pri čemer bi morala biti napolnjena v slabih osmih urah. To pomeni, da jo boste lahko polnili le čez noč, v času, ko je energija cenejša.
Da boste v praksi dejansko kaj privarčevali, boste morali biti s polnjenji kar dosledni, saj je priključno-hibridni C5 aircross pri nas na voljo le z najbogatejšim paketom shine, takšen pa po ceniku stane že 43.350 evrov. Od najmočnejše dizelske različice je tako dražji za slabih 10 tisočakov, a so pri zastopniku znamke na srečo pripravili prav posebno akcijsko ponudbo, kjer avtomobil skupaj z močnejšim polnilnikom v primeru financiranja dobite za slabih 38, sicer pa boste ceni prišteli še dodatnih 500 evrov. Ponudba, ki jo spremlja še 8 let garancije na baterijski sklop, bo tudi zaradi relativno visoke cene sprva prepričala le med 10 in 15 kupcev letno, kasneje pa bo pokazal čas.
Cena:
citroën C5 aircross hybrid 225 ë-EAT8 shine, 8-st. sam. (165 kW) – 43.350 EUR