Pri Mercedes-Benzu pravijo, da je nova generacija oblikovana bistveno bolj dinamično od prejšnje, da se lahko pohvali z najboljšo aerodinamiko v razredu, povrhu pa se bo odlično znašla tudi na terenu. Ker se zavedajo, da ga tja večina kupcev ne bo peljala, je bolj pomemben podatek, da je GLE zrasel v praktično vse smeri. Še najbolj se pozna, da je zdaj kar 8 centimetrov daljši, za prav toliko so podaljšali tudi njegovo medosje. V kabini je zato bistveno več prostora, še bolj radodaren pa je prtljažnik, ki lahko pogoltne do 825 litrov. Seveda GLE ni le glomazen, je tudi bolj sodoben in nasploh prijeten. Notranje okolje je zdaj dodobra digitalizirano, za kar skrbita dva velika, kar 12,3-palčna zaslona. Ta sta podprta z multimedijskim sistemom MBUX, ki so ga prvič predstavili z novo generacijo razreda A, in sta del serijske opreme. Projekcijski prikazovalnik je po drugi strani na voljo opcijsko.
Medtem ko lahko najbolj zavzeti kupci že izbirate med številnimi naprednimi sistemi, boste malce prikrajšani pri izbiri motorjev. Za zdaj sta na voljo le dva, in sicer 2,0-litrski štirivaljni turbodizelski z oznako GLE 300 d 4MATIC ter 3,0-litrski šestvaljni turbobencinski GLE 450 4MATIC. Prvi razvije 180 kilovatov moči (245 KM) ter 500 Nm navora, drugi, ta je blago-hibridni, pa 270 (367 KM). Za dodatnih 16 kilovatov (22 KM) ter 250 Nm (skupaj 750) tu skrbi tehnologija EQ boost. Obe motorni različici sta serijsko spojeni še z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom 4MATIC. Ta pri šibkejši štirivaljni različici navor prenaša v razmerju 50 proti 50, pri močnejših šestvaljnih (kasneje pa tudi osemvaljni z oznako AMG) pa po novem po potrebi tudi do 100 odstotkov med sprednjo in zadnjo osjo. V primeru, da boste doplačali dobrih 2.500 evrov, bo lahko GLE postavljen tudi na zračno vzmetenje AIRMATIC, za slabih deset tisočakov pa bo prvi avtomobil, ki se bo lahko pohvalil z novim elektrohidravličnim E-ACTIVE BODY CONTROL. Ta deluje na osnovi 48-voltnega omrežja, kupci pa ga baje ne bodo cenili le zaradi udobja, pač pa tudi terenskih zmožnosti.
Novinca, ki so ga prvič pokazali na nedavnem pariškem avtomobilskem salonu, lahko najbolj neučakani že naročite, rok dobave pa je predviden v drugem mesecu prihodnjega leta. Za osnovno različico GLE 300 d 4MATIC pripravite najmanj 67.770, za GLE 450 d 4AMTIC pa 86.610 evrov. Še letos naj bi ponudbo okrepili dve šestvaljni turbodizelski različici z oznakama GLE 350 d 4MATIC ter GLE 400 d 4MATIC, poleti pa lahko pričakujemo še priključno-hibiridno različico ter šibkejšo AMG. Vse bo moč nadgraditi s številninimi dodatki, z izjemo različice AMG tudi s paketom AMG line. GLE je prvič na voljo še s šestim in sedmim sedežem v tretji vrsti, za kar boste odšteli dobrih 1.400 evrov, vse to pa bo po pričakovanju zastopnika znamke letno prepričalo približno 60 slovenskih kupcev.
Cene:
mercedes-benz GLE 300 d 4MATIC, 9-st. sam. (180 kW) – 67.770 EUR
mercedes-benz GLE 450 4MATIC, 9-st. sam. (270 + 16 kW) – 86.610 EUR