Novi compass pa je model, ki sodi ravno nekam vmes. Tudi zato so se možje na vodilnih položajih odločili, da po dobrem desetletju na trg ponovno pošljejo predstavnika, ki se v prvi reinkarnaciji ni odrezal najbolje. Novi obeta precej več. Če ne drugega, že zaradi videza vozila, ker je napram predhodniku postal pravi lepotec, kar je odlična iztočnica za nagovor zahtevnih evropskih kupcev. Čeprav oblikovni navdih več kot očitno črpa od največjega grand cherokeeja, se s slabih 4,4 metra dolžine prej poistoveti z odpadniškim renegadom, na platformi katerega je zasnovan. Kljub temu je od omenjenega skoraj 15 centimetrov daljši, malo več kot centimeter širši in preko pet nižji, zato bo nagovarjal tudi nekoliko drugačen, predvsem pa širši krog kupcev. Predvsem tiste, ki sledijo trendom in si želijo moderen srednje veliki križanec. Compass pa ne sledi le trendom, pač pa vseeno stavi tudi na nekatere že kar tradicionalne oblikovne poteze. Tako ne moremo mimo motorne maske s sedmimi režami, žarometa, ki jo obdajata, pa tako kot nekoč serijsko svetita le v halogenski tehniki. Vseeno pa lahko kupci posežete po LED-dnevnih lučeh in bi-ksenonskih žarometih. Celo bočna linija je zanimiva, kar ni ravno v domeni znamke. Izstopata tako dinamično oblikovana C-stebrička kot trapezno oblikovane obrobe koles. Za razliko od svetil spredaj te zadaj svetijo izključno v LED-tehniki, oblikovane pa so po vzoru največjega predstavnika družine cherokee.
Trapezne linije, ki veljajo kar za zaščitni znak znamke, se nadaljujejo tudi v notranjosti. Najprej jih opazimo na vrhu armaturne plošče, ki je tudi neke vrste hibrid. Voznikov del le-te namreč močno spominja na tisto v renegadu, sredinski in sovoznikov pa na tisto, ki jo najdemo pri obeh cherokeejih. Če za osnovo vzamemo nekoliko bolj pomanjkljivo opremljeno različico, je armaturna plošča na pogled kar malce pusta, saj ima voznik pred seboj le 3,5-palčni zaslon med merilniki in pa 5-palčni osrednji zaslon multimedijskega sistema Uconnect. Sta pa lahko oba opcijsko tudi 7-palčna, osrednji lahko pri najbolje opremljenih različicah po diagonali meri celo 8,4 palca. HD-zaslon s seboj prinaša še navigacijsko napravo, preko 500-vatno ozvočenje BeatsAudio in dostop do aplikacije skills. Preko te lahko nadzorujete podatke o naklonu, tlaku, nadmorski višini, celo kompas ima compass. Nakup bogatejše opreme ročno klimatsko napravo nadomesti z dvopodročno digitalno, sedeži so namesto v blago oblečeni v kombinacijo blaga in usnja, v vsakem primeru pa se tu sedi bolje kot v renegadu, ker je prostora vseeno nekoliko več. To se predvsem pozna pri prtljažnem prostoru, ki namesto 351 litrov pogoltne do 488 litrov krame. Ne pozabimo še na številne najnaprednejše varnostne in asistenčne sisteme, med katerimi najdemo tako aktivni radarski tempomat, opozorili pred nenamerno menjavo pasu in vozilo v mrtvem kotu, novinec pa prepozna še nevarnost naleta in po potrebi tudi samodejno zavira v sili. Da dodatni milimetri ne bi povzročali prevelikih težav, pa je tu še aktivna pomoč pri parkiranju.
Drugo generacijo compassa poganja že kar znana motorizacija italijanskega koncerna FCA. Tako je na voljo pet motornih različic, od tega dve bencinski in tri turbodizelske. Na strani bencinskih najdemo dve štirivaljni 1,4-litrski različici multiair turbo, prvič s 103 (140 KM) in drugič s 125 kilovati moči (170 KM). Pri turbodizelskih lahko izbirate med 1,6-litrskim motorjem multijet II z 88 (120 KM) in dvema 2,0-litrskima, ki kot bencinski različici, razvijeta 103 (140 KM) oziroma 125 kilovatov moči (170 KM). Ob šeststopenjskem ročnem lahko izberete še devetstopenjski samodejni menjalnik ZF, ki terenski različici trailhawk prinaša tudi nekoliko krajša prestavna razmerja. Čeprav se navor v osnovi prenaša le na sprednji kolesi, bo compass, tako kot ostali hišni modeli, na prvo mesto postavljal terenske sposobnosti. Pravijo še, da v tem trenutku velja za najbolj zmogljiv kompaktni križanec, kar pomeni, da je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom, in to celo v dveh različicah: osnovni active drive in naprednejši active drive low v primeru nakupa prej omenjene različice trailhawk. Del naprednega pogona je med drugimi tudi sistem spusta hill descent control. Veliki večini bo najbrž zadostoval kar osnovni, ki se lahko vklopi tako po potrebi kot na voznikov ukaz. Ne glede na to, katero različico štirikolesnega pogona boste izbrali, pa boste deležni še prednosti sistema select terrain, preko katerega lahko s posebnim stikalom izbirate med petimi vnaprej nastavljenimi voznimi programi.
Novi compass si lahko omislite s štirimi paketi opreme. Pod prej omenjeni trailhawk so umeščeni še trije, in sicer sport, longitude in limited. Če vam tudi to ni dovolj, lahko izbirate še med številnimi barvami karoserije, tudi v kombinaciji s črno streho, pa med najrazličnejšimi vzorci oblazinjenj in litih platišč, v ponudbi ne manjka niti 70 različnih Mopar-dodatkov. Vse to in še več za najmanj 23.490 (compass 1.4 TB multiair 16v 140 sport, 6-st. roč.) in največ 39.390 evrov (compass 2.0 multijet II 16V 170 AWD trailhawk, 9-st. sam.). Prvi kupci pričakujte še tri leta dodatne garancije, financiranje brez stroškov odobritve in komplet zimskih pnevmatik.
Cene:
jeep compass 1.4 TB multiair 16v 140 sport, 6-st. roč. (103 kW) – 23.490 EUR
jeep compass 1.4 TB multiair 16v 170 AWD limited, 9-st. sam. (125 kW) – 35.590 EUR
jeep compass 1.6 multijet II 16v longitude, 6-st. roč. (88 kW) – 26.190 EUR
jeep compass 1.6 multijet II 16v limited, 6-st. roč. (88 kW) – 29.190 EUR
jeep compass 2.0 multijet II 16v 140 AWD longitude, 6-st. roč. (103 kW) – 29.390 EUR
jeep compass 2.0 multijet II 16v 140 AWD limited, 6-st. roč. (103 kW) – 32.390 EUR
jeep compass 2.0 multijet II 16v 140 AWD limited, 9-st. sam. (103 kW) – 34.890 EUR
jeep compass 2.0 multijet II 16v 170 AWD trailhawk, 9-st. sam. (125 kW) – 39.390 EUR