Mitsubishi outlander PHEV 2.4 MIVEC 4WD AT diamond
Avtor prispevka:Anže Jereb
Pri izdelovanju hibridov in električnih vozil so pri Mitsubishiju že stari mački, električno micro so ponudili že leta 1971, priključno-hibridni outlander pa je tudi na cestah že nekaj let. Zdaj so ga mehansko prenovili, da je bolj zanimiv. In bolj zakompliciran, na srečo ne za uporabnika.
Outlander PHEV je najbolje prodajan priključni hibrid v Evropi.
Outlander PHEV je najbolje prodajan priključni hibrid v Evropi in najbolje prodajan priključno-hibridni SUV na svetu. Američani so ga celo proglasili za najbolj zelen SUV na svetu, čeprav je testni bele barve … Šalo na stran, tokratna prenova je bore malo spremenila navzven, veliko več sprememb je tehnične sorte.
Po premetavanju podkožja je spredaj sedaj 99-kilovatni 2,4-litrski bencinski motor z Atkinsonovim ciklom, da je bolj varčen. Motor ima torej večjo prostornino kot prej in se posledično ob močnejšem pritisku na plin manj zaganja in ni tako hrupen; v praksi dejansko skoraj nikoli ni preveč hrupen. Na obeh oseh sta še elektromotorja, zadnji je malo močnejši in ima 70 kW moči, sprednji pa 60. Skupna sistemska moč ni ravno seštevek vseh motorjev, to bi bilo preko 300 ’konjičkov’ in potem do sto ne bi potreboval 10,5 sekunde. Sistemske moči nikjer ne navajajo, ker trije motorji niso mehansko povezani in se njihovo sodelovanje nenehno spreminja.
Baterija ima kapaciteto 13,8 kWh in je dovolj za okoli 40 do 50-kilometrsko pot, odvisno seveda, kje jo boste opravili. Do 135 km/h se lahko peljete povsem na elektriko, ampak potem bo bateriji energije zmanjkalo hitreje, to je jasno. Ker kapaciteta vseeno ni tako velika, jo boste doma na klasični vtičnici napolnili v 5,5 ure oziroma dobre tri ure na običajnih polnilnicah, ker vgrajeni polnilnik ne polni z več kot 3,3 kilovata. Razen ko govorimo o hitri polnilnici z enosmernim tokom, takrat bo 80-odstotno polna v 25 minutah, naprej pa bo šlo zopet počasneje. Outlander je eden redkih priključnih hibridov, ki sploh omogoča hitro polnjenje.
Baterija je nameščena v dno pod potnike, zato ne odžira uporabnega prostora pa še težišče je nizko, čeprav outlander še vedno ni avto za divjanje, je pretežak in preveč se nagiba. Zanimivo je tudi, da bencinski motor lahko služi le kot generator moči elektromotorjema, temu se reče zaporedni hibridni sistem in takrat bo poraba bencina še posebej velika, lahko pa je tudi vzporedni in bencinar dejansko poganja kolesi skupaj z elektromotorjema. Pogon je štirikolesni tudi, če se boste peljali le na elektriko, zadaj pa je vtičnica, ki lahko napaja celo 1,5-kilovatno napravo. Baje so na Japonskem že hiše ogrevali s tem avtom, ko je zmanjkalo elektrike zaradi preveč snega!
Voznik ima še obvolanski prestavni ušesci, ki tokrat nista namenjeni prestavljanju, temveč spreminjanju stopnje regeneracije energije, outlander po spuščenem plinu lahko bolj ali manj zavira in regenerira energijo, na voljo je šest stopenj, a se mi zdi razlika med njimi premajhna. V nobenem primeru ne zavira tako močno, kot to znajo hyundai kona, BMW i3 ali nissan leaf, čeprav so seveda vsi polni električni avtomobili, ne hibridi. Hvalim pa, da med vožnjo lahko polnite baterijo ali pa njeno zalogo energije varčujete do trenutka, ko jo boste morda bolj potrebovali, denimo v kakšnem mestnem središču, kjer je dovoljen le električni pogon.
Zapleteno podkožje naj uporabnika ne skrbi, ker je tole sicer čisto klasičen outlander in se z delovanjem pogonskega sklopa sploh ni potrebno ukvarjati. Prenova tokrat vseeno ni prinesla veliko novega pri zunanjosti ali v kabini, zato ponavljam, da je prostora dovolj za štiri ali celo pet potnikov, ker je zadaj v sredini dno skoraj povsem ravno, precej škatlasta oblika avtomobila pa pomeni, da ga ne bo zmanjkalo niti pri glavah. Prtljažnik je za segment zgolj povprečen, ker je pod njim kajpak še elektromotor, ta pa odžre nekaj uporabnega volumna.
Kakovost izdelave je nasploh dobra in materiali so večinoma mehki, je pa vse skupaj oblikovno dolgočasno in preživeto. Določena stikala so na manj posrečenih mestih, a nasploh ergonomija posebej ne trpi. Tudi odlagališč je dovolj. Glede na tip vozila ne gre zameriti, da je outlander v dinamičnem smislu precej slab, malce neroden in okoren ter nagibajoč, ker pri običajni vožnji to ne zmoti. Torej je skorajda vseeno.
Zanimiv avto z zanimivim pogonskim sklopom je outlander PHEV, ki ima veliko prostora ter opreme, sploh pri paketu diamond. Bojda zato, ker so usnjeni sedeži diamantno prešiti, česar ne razumem najbolje in pri ceni preko 47 tisočakov bi znotraj vseeno pričakoval še kakšen diamantni prstan. Ali pa vsaj modernejše okolje. Ob tako visoki ceni se zdi varčevanje z gorivom skoraj nepomembno, je pa tudi res, da je še vedno najcenejši priključni hibrid med SUVji.
1 / 28
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
mitsubishi outlander PHEV 2.4 MIVEC 4WD AT diamond
vrsta motorja
bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj