Dejstvo je, da novi X-trail dovolj dobro izgleda, da bo opazen, nima pa tistega ... ne vem, nečesa posebnega kot prej. Recimo močnih luči na strehi, s katerimi si strašil srne po gozdu, tiste so bile res zakon. Sprememba je zelo očitna, tretja generacija je postala bolj podobna ostalim predstavnikom razreda, na videz manj terenska, marsikdo je sploh ne bo prepoznal kot model X-trail, ampak povečan qashqai. In, hecno, deloma bo imel celo prav, saj jima služi enaka platforma s številnimi dodelavami, jasno, da si sploh zasluži lastno modelno ime. Nissan celo pravi, da je X-trail zdaj križanec med križanci in SUV-ji. Kot da ni že dovolj zmešnjave med vsemi mešanicami razredov.
Zato pa se povsod pozna očiten napredek. Najprej v kabini. V bistvu se ga čuti, ker so materiali boljši, več je mehkobe, sploh opora za levo roko je tako prijetno mehka, da vas v komolec tudi na dolgih vožnjah ne bo žulilo. V spodnjem, manj opaznem, delu armaturke je vse še vedno iz trde plastike, ampak dovolj dobro sestavljeno, da ne moti. Je pa bilo nekaj škripanja pod stropom, očitno zaradi panoramskega stekla na strehi, kar se je očitno slišalo na slabših podlagah. Sedeži so odlični, tako spredaj, kot zadaj. In sploh zadaj se odlično sedi; celo naš snemalec Miha, ki je precej visok, je rekel, da se že dolgo ni tako udobno peljal. Jasno, če pa se lahko nastavi tudi naklon naslonjala in sredinska opora je res zajetna. Pride prav, če sta otroka ravno v fazi, ko se ne marata preveč pa je nekaj več prostora med njima. O prostoru ni potrebno izgubljati besed, povsod ga je veliko, kar je zasluga konkretno daljšega medosja od predhodnika. Dobro se tudi spomnim, kako plastičen je bil prtljažnik pri starem, da je vse letelo po njem med vožnjo. Pri novem so zadevo rešili z drugačno podlago, s policama, ki sta lahko navpični pregradi, dodatne police v več nivojih, skratka, veliko boljše in bolj premišljeno je vse skupaj izdelano. Plus zelo veliko je spet prostora, če nimate še dveh sedežev zadaj.
Vožnja je najprej udobna. X-trail je kar konkreten avto in to se hitro čuti, ko zapeljete na bolj zaprto cesto. Več je nagibanja, nos postane težje vodljiv in bi šel raje naravnost, je pa občutek na volanu v redu, v bistvu je nasploh prijeten za vožnjo, če ne zahtevate preveč, ker včasih kdo pričakuje, da se bodo takšni višji avtomobili peljali enako kot nižji. V primerjavi s qashqaijem s poltogo premo zadaj ima X-trail dražjo večvodilno, ampak vseeno ne mara hitro odpeljanih ovinkov. Celo 90 kilogramov manjša masa od predhodnika pri občutku ne pomaga kaj dosti, nos je težak, zato je ta avtomobil za umirjene voznike. Sploh se bo umirjenost poznala pri porabi, ki z lahko nogo znaša le slabih 6 litrov, povprečno pa okoli 7, kar se mi zdi zelo zmerno. Ob povečanih željah bo hitro zrasla, zasluga pa gre majhnemu turbodizelskemu motorju. Za moje pojme na trenutke premajhnemu, ker z 1,6 litra enostavno ni dovolj prepričljiv pri speljevanju, vleki večje prikolice in na kakšnih strmih cestah, ko ga v drugi prestavi kar zmanjka. Ko se zavrti, je pa povsem kos večjim, dvolitrskim dizlom. V primerjavi s starim ima celo enak največji navor. Zaenkrat je to sploh edini motor v ponudbi, tako da boste že morali biti zadovoljni s temi 130 'konji', verjetno pa bo v prihodnosti na voljo še enako velik motor z dvojno turbino.
Se mi pa zdi kar drag, 36 tisoč evrov je stal testni. Saj ima s paketom tekna res ogromno opreme in je konkreten avto, z dokaj zmogljivim štirikolesnim pogonom pa je celo na slabši podlagi prepričljiv, če vam ne bo škoda velikih lepih platišč. V osnovi sta ves čas gnani sprednji kolesi in v praksi je prav zanimivo opazovati, kako malokrat se dejansko vklopi še pogon k zadnjima. Pri večini voznikov nikoli. Oddaljenost od tal je tukaj kar 21-centimetrska, torej v rangu resnih terencev, ampak z veliko več občutljive plastike. No, če ne rabite nič terenskega, je osnovni s sprednjim pogonom na voljo za 26 tisočakov, kar je že bolj sprejemljivo. Čeprav zame ne; če mora biti X-trail, naj bo točno takšen. Nabutan z opremo in dovolj zmogljiv, da se skoraj kamorkoli neovirano in udobno pripeljem, ko si zaželim!