Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Krog namesto kvadrata v glavni vlogi

Nissan X-trail 1.6 dCi 4WD tekna

Avtor prispevka: Anže Jereb
Kam so izginile oglate linije, ki so jih imeli kupci tako radi pri X-trailu? Ob predstavitvi druge generacije so pri Nissanu celo rekli, da so jo namenoma naredili podobno prvi, ker so njihovi vozniki tako želeli. Kaj pa se je potem zgodilo pri tretji? So vsi naenkrat spremenili svoje mnenje?
Krog namesto kvadrata v glavni vlogi
Foto: Gašper Miš
22. 12. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

moderna oblika povzema zadnje Nissanove poteze
tekoče linije lepo skrivajo dejansko velikost avtomobila
dobro izdelana in iz kvalitetnih materialov sestavljena notranjost skrbi za dobro počutje
prostora je povsod veliko; za potnike in prtljago
prtljažni prostor je sedaj lahko pregrajen s policami, veliko bolje je obdelan
sedeži so zelo udobni, celo zadnja klop je prijetna na dolgih poteh
grafika merilnikov je prijetna in pregledna, velik zaslon med njimi ima veliko informacij
vožnja je predvsem udobna in umirjena na vseh podlagah
poraba goriva je zmerna glede na velikost vozila
paket opreme tekna je zelo bogat
cena avtomobila je kljub bogati opremi malo previsoka
X-trail nima več tistega karakterja kot predhodni generaciji
na prvi pogled premalo drugačen od qashqaija, razlika je očitna šele, ko ju postaviš skupaj
ni za dinamične voznike, ker je nos pretežak, podvozje ne mara hitrih ovinkov
motor je ob majhni prostornini prešibek v spodnjih vrtljajih
kvaliteta izdelave je pri testnem vozilu šepala v stropu, kjer je bilo slišati škripanje
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (39 glasov)
video test nissan X-trail 1.6 dCi 4WD tekna
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Dejstvo je, da novi X-trail dovolj dobro izgleda, da bo opazen, nima pa tistega ... ne vem, nečesa posebnega kot prej. Recimo močnih luči na strehi, s katerimi si strašil srne po gozdu, tiste so bile res zakon. Sprememba je zelo očitna, tretja generacija je postala bolj podobna ostalim predstavnikom razreda, na videz manj terenska, marsikdo je sploh ne bo prepoznal kot model X-trail, ampak povečan qashqai. In, hecno, deloma bo imel celo prav, saj jima služi enaka platforma s številnimi dodelavami, jasno, da si sploh zasluži lastno modelno ime. Nissan celo pravi, da je X-trail zdaj križanec med križanci in SUV-ji. Kot da ni že dovolj zmešnjave med vsemi mešanicami razredov.

Zato pa se povsod pozna očiten napredek. Najprej v kabini. V bistvu se ga čuti, ker so materiali boljši, več je mehkobe, sploh opora za levo roko je tako prijetno mehka, da vas v komolec tudi na dolgih vožnjah ne bo žulilo. V spodnjem, manj opaznem, delu armaturke je vse še vedno iz trde plastike, ampak dovolj dobro sestavljeno, da ne moti. Je pa bilo nekaj škripanja pod stropom, očitno zaradi panoramskega stekla na strehi, kar se je očitno slišalo na slabših podlagah. Sedeži so odlični, tako spredaj, kot zadaj. In sploh zadaj se odlično sedi; celo naš snemalec Miha, ki je precej visok, je rekel, da se že dolgo ni tako udobno peljal. Jasno, če pa se lahko nastavi tudi naklon naslonjala in sredinska opora je res zajetna. Pride prav, če sta otroka ravno v fazi, ko se ne marata preveč pa je nekaj več prostora med njima. O prostoru ni potrebno izgubljati besed, povsod ga je veliko, kar je zasluga konkretno daljšega medosja od predhodnika. Dobro se tudi spomnim, kako plastičen je bil prtljažnik pri starem, da je vse letelo po njem med vožnjo. Pri novem so zadevo rešili z drugačno podlago, s policama, ki sta lahko navpični pregradi, dodatne police v več nivojih, skratka, veliko boljše in bolj premišljeno je vse skupaj izdelano. Plus zelo veliko je spet prostora, če nimate še dveh sedežev zadaj.

Vožnja je najprej udobna. X-trail je kar konkreten avto in to se hitro čuti, ko zapeljete na bolj zaprto cesto. Več je nagibanja, nos postane težje vodljiv in bi šel raje naravnost, je pa občutek na volanu v redu, v bistvu je nasploh prijeten za vožnjo, če ne zahtevate preveč, ker včasih kdo pričakuje, da se bodo takšni višji avtomobili peljali enako kot nižji. V primerjavi s qashqaijem s poltogo premo zadaj ima X-trail dražjo večvodilno, ampak vseeno ne mara hitro odpeljanih ovinkov. Celo 90 kilogramov manjša masa od predhodnika pri občutku ne pomaga kaj dosti, nos je težak, zato je ta avtomobil za umirjene voznike. Sploh se bo umirjenost poznala pri porabi, ki z lahko nogo znaša le slabih 6 litrov, povprečno pa okoli 7, kar se mi zdi zelo zmerno. Ob povečanih željah bo hitro zrasla, zasluga pa gre majhnemu turbodizelskemu motorju. Za moje pojme na trenutke premajhnemu, ker z 1,6 litra enostavno ni dovolj prepričljiv pri speljevanju, vleki večje prikolice in na kakšnih strmih cestah, ko ga v drugi prestavi kar zmanjka. Ko se zavrti, je pa povsem kos večjim, dvolitrskim dizlom. V primerjavi s starim ima celo enak največji navor. Zaenkrat je to sploh edini motor v ponudbi, tako da boste že morali biti zadovoljni s temi 130 'konji', verjetno pa bo v prihodnosti na voljo še enako velik motor z dvojno turbino.

Se mi pa zdi kar drag, 36 tisoč evrov je stal testni. Saj ima s paketom tekna res ogromno opreme in je konkreten avto, z dokaj zmogljivim štirikolesnim pogonom pa je celo na slabši podlagi prepričljiv, če vam ne bo škoda velikih lepih platišč. V osnovi sta ves čas gnani sprednji kolesi in v praksi je prav zanimivo opazovati, kako malokrat se dejansko vklopi še pogon k zadnjima. Pri večini voznikov nikoli. Oddaljenost od tal je tukaj kar 21-centimetrska, torej v rangu resnih terencev, ampak z veliko več občutljive plastike. No, če ne rabite nič terenskega, je osnovni s sprednjim pogonom na voljo za 26 tisočakov, kar je že bolj sprejemljivo. Čeprav zame ne; če mora biti X-trail, naj bo točno takšen. Nabutan z opremo in dovolj zmogljiv, da se skoraj kamorkoli neovirano in udobno pripeljem, ko si zaželim!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki nissan X-trail 1,6 dCi 4WD tekna
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4640 x 1830 x 1715
medosna razdalja v mm 2705
prtljažnik v litrih 550
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1615 (705)
največja hitrost v km/h 186
pospešek 0-100 km/h v s 11,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,2/4,8/5,3
poraba na testu v l/100 km 7,6
cena osnovnega vozila v EUR 26.000
cena testnega vozila v EUR 35.486
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 36.106

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
almo pravi:
Predrag??? a za Audi q3 ki še za pol xtraila ni, pa ni omenjeno da je 3700? preveč...pa še 4kolesni pogon je na xtrailu boljši.
(pred 9 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |