Prodaja Suzukija se je pri nas skokovito povečala, letos jih bo že več kot 1.350 in že tretje leto zapored beležijo največjo rast med top 20 znamkami pri nas.
Prodaja Suzukija se je pri nas skokovito povečala, letos jih bo že več kot 1.350 in že tretje leto zapored beležijo največjo rast med top 20 znamkami pri nas. Če bi poznali njihove globalne številke, se ne bi nič čudili. So namreč 9. znamka na svetu, v Evropi sicer zasedajo le 21. mesto, v letu 2020 pa nameravajo proizvesti že kar 3,2 milijona vozil za ves svet, torej se obeta še veliko zanimivega iz več kot 100 let stare japonske multinacionalke.
Seveda je zelo pomemben pri vsem skupaj ravno model swift, ki so ga od leta 2004 v dveh generacijah proizvedli že tri milijone primerkov. Zanimivo, da je nova generacija tako šele tretja po vrsti, ker model v Evropi poznamo že od prej, šele pred 13-imi leti pa je postal globalni strateški model in ga ves svet odtlej pozna pod enotnim nazivom. Swift bo vseeno postal malenkost bolj nišen model, ker je razmeroma podoben baleno že na cestah. Slednji je za umirjene in morda starejše voznike, medtem ko je novinec predvsem mladosten in vsaj malo športen.
Razigranost nakazuje že oblika z razširjenimi boki (evropski swift je kar 40 mm širši od japonskega, ker smo tukaj bolj zahtevni, kar se dinamike vožnje tiče), tako da je očitna za 40 mm večja širina od 2. generacije, obenem pa je za 15 mm nižji in celo za 10 mm krajši; v dolžino meri 3,84 metra. Stebrički so obarvani črno, kar daje vtis 'lebdeče' strehe, kljuki zadnjih vrat sta skriti v C-stebrička, žarometi pri boljših paketih opreme spredaj in zadaj svetijo v LED-tehniki, samo za swift pa sta na voljo še dve čisto posebni barvi: žareče rdeča biserna in dirkaško modra kovinska.
V kabini je športnost poudarjena s številnimi okroglimi elementi, spodaj rahlo prisekanim volanskim obročem ter k vozniku za malenkost zasukanim osrednjim zaslonom. Povezljivost je odlična, saj so podprti CarPlay, Android auto in MirrorLink, pri parkiranju bo pomagala kamera za vzvratno vožnjo, standardno je pri paketu opreme elegance nameščen tudi aktivni tempomat. Kupci bodo sicer izbirali med tremi paketi: comfort, premium in elegance, pri najbogatejšem je na voljo še SHVS, Suzukijev delno hibridni sistem, ki z integriranim zaganjalnik-generatorjem in litij-ionsko baterijo pomaga zmanjševati porabo goriva. Če se odločite za samodejni menjalnik, te opcije ni možno izbrati, lahko pa pri šibkejšem motorju naročite še štirikolesni pogon, ki navor samodejno prenaša na zadnji kolesni par preko viskozne sklopke, s tem pa je tudi edini avtomobil v segmentu, ki to možnost sploh ponuja.
Swift poganjata dva bencinska motorja: 1,2-litrski dualjet s štirimi valji in 66 kW (90 KM) ter 1,0-litrski boosterjet s tremi valji in 82 kW (110 KM). Pri prvem si lahko omislite brezstopenjski menjalnik CVT, pri manjšem in močnejšem zaradi prisilnega polnjenja pa samodejni s šestimi prestavami. Serijsko je pri obeh ročni menjalnik s petimi prestavami, štirikolesni pogon pa le pri šibkejšem. V denarnici morate imeti najmanj 10.350 EUR, če želite voziti swift 3. generacije, trenutno je najdražji v ceniku (1,0 boosterjet AT elegance) vreden 15.600 EUR, letos pa naj bi jih na domače ceste zaradi poznega začetka prodaje zapeljalo okoli 100. Ampak verjetno je tudi v vašem spominu ostal tisti beli swift iz prejšnjega tisočletja, ki je bil pri nas zelo popularen. Leto 1999 je bilo tisto rekordno, ko so pri nas prodali kar 550 swiftov. Novi verjetno ne bo tako uspešen, bo pa lepo pripomogel h konkretni Suzukijevi letini, ki se vsako leto občutno poveča.
Cene:
suzuki swift 1.2 VVT comfort - 10.350 EUR
suzuki swift 1.2 VVT premium - 11.150 EUR
suzuki swift 1.2 VVT premium 4WD - 12.800 EUR
suzuki swift 1.2 VVT CVT elegance - 14.050 EUR
suzuki swift 1.2 VVT 4WD SHVS elegance - 15.250 EUR
suzuki swift 1.0 boosterjet premium - 12.800 EUR
suzuki swift 1.0 boosterjet AT elegance - 15.600 EUR
suzuki swift 1.0 boosterjet SHVS elegance - 15.250 EUR