Fiat tipo je eden tistih avtomobilov, ki smo jih v uredništvu že nestrpno pričakovali, saj Italijani v zadnjih letih niso imeli nič novega za pokazati. Res je, da bo novi tipo na voljo v treh karoserijskih različicah: kot karavan, kombilimuzina in limuzina, prvo pa so predstavili prav slednjo, ki bo odslej z ugodnimi cenami prepričevala zelo zahtevne kupce C-segmenta vozil. Kljub temu so se časi od leta 1989, ko je tipo prejel nagrado za evropski avto leta, precej spremenili in bo tako težko ponovil uspeh prve generacije, ko so med letoma 1988 in 1995 prodali kar 2 milijona modelov tipo. Kljub temu so predispozicije dobre, saj ima tipo všečno obliko, obenem pa se lahko pohvali tudi z odličnim količnikom upora 0,29.
4,54 metra dolga štirivratna limuzina je tudi praktična, saj številna odlagalna mesta v notranjosti zagotavljajo 12 litrov prostora, v prtljažni prostor pa je mogoče spraviti od 520 do 1.150 litrov ob spuščenih zadnjih sedežih. Tipo se ponaša še z največjim prostorom za noge v razredu, saj ga imata potnika spredaj za 107 centimetrov, potniki zadaj pa za kar 94 centimetrov, kar je posledica 2,64 metra dolge medosne razdalje. Obenem so kabino dobro zvočno zatesnili, da bo vožnja prijetna in kar se da udobna za 5 oseb. Poleg tega bo že vstopni model imel veliko opreme in se bo ponašal s šestimi varnostnimi blazinami, meglenkami s funkcijo osvetljevanja cestišča v smeri vožnje in s sistemom za nadzor tlaka v pnevmatikah poleg ABS-a in EBD-ja. Na voljo bo še ročna klimatska naprava, avtoradio s predvajalnikom za MP3-datoteke in vhodoma USB in AUX, osrednje zaklepanje in vklop luči, ogrevana vzvratna ogledala in 15-palčna platišča. Paket easy doda 16-palčna platišča in 3,5-palčni zaslon multimedijskega zaslona poveča na 5 palcev, med merilniki se pojavi 3,5-palčni zaslon TFT za informacije potovalnega računalnika, v usnje sta odeta prestavna ročica in volan, na katerem so še ukazne tipke. Vzvratno ogledalo se samodejno zatemni, dodani sta še tipali za dež in mrak ter prostoročno pogovarjanje preko povezave Bluetooth. Najboljši paket lounge je kriv za dodatne kromirane letvice, samodejni vklop žarometov, samodejno klimatsko napravo, tempomat in sprednji naslon za roke.
Fiat tipo bo na voljo s tremi paketi opreme in tremi različnimi motorji, ki so lahko spojeni s 5- ali 6-stopenjskimi ročnimi menjalniki. Edini bencinski motor ima prostornino 1,4 litra in proizvede 70 kW (95 KM) moči in največji navor 127 Nm pri 4.500 vrtljajih. To je dovolj, da tipo do stotice pospeši v 11,5 sekunde in doseže hitrost 185 km/h. Preostala motorja za pogon uporabljata dizelsko gorivo in imata prostornini 1,3 in 1,6 litra, proizvedeta pa 70 kW (95 KM) in 88 kW (120 KM) moči. Najzmogljivejši lahko doseže hitrost 199 km/h in povprečno porabi 4,2 litra, manjši pa 3,7 litra. Pri Fiatu še dodajajo, da bodo v Sloveniji večinoma prodajali dizelsko gnane modele, že zdaj pa na spodaj napisane cene ponujajo 1.500 evrov popusta.
Še nekatere cene:
fiat tipo 1.4 16V 70 kW (95 KM) pop - 13.490 EUR
fiat tipo 1.4 16V 70 kW (95 KM) easy - 14.390 EUR
fiat tipo 1.4 16V 70 kW (95 KM) lounge - 15.290 EUR
fiat tipo 1.3 16V 70 kW (95 KM) multijet pop – 15.490 EUR
fiat tipo 1.3 16V 70 kW (95 KM) multijet easy – 16.390 EUR
fiat tipo 1.3 16V 70 kW (95 KM) multijet lounge – 17.290 EUR
fiat tipo 1.6 16V 88 kW (120 KM) multijet pop – 16.490 EUR
fiat tipo 1.6 16V 88 kW (120 KM) multijet easy – 17.390 EUR
fiat tipo 1.6 16V 88 kW (120 KM) multijet lounge – 18.290 EUR