Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Najmanjši električni velikan

Nissan e-NV200 combi 7 comfort

Avtor prispevka: Anže Jereb
Odkar je pred desetimi leti na ceste zapeljal mali NV200, mi je bil všeč. S svojo nenavadno obliko in prismuknjenim noskom je bil vedno posebnež in prav to je tudi s tokratnim električnim pogonom.
Najmanjši električni velikan
Foto: Anže Jereb
17. 7. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zanimiv dizajn ga dela posebnega, čeprav ni vsem všeč
skromne zunanje mere so marsikje lahko velik bonus
notranjost ponudi veliko prostora za sedem potnikov
kljub skromni moči je dovolj živahen
je tako okreten kot osebni avtomobili
zanimivo vpetje zadnjih dveh sedežev povečuje uporabnost
veliko je odlagalnih površin
doseg je na avtocesti bistveno manjši od pričakovanega
voznikovo okolje je zastarelo, plastika pa trda
e-NV200 je eden najmanj udobnih kombijev na trgu
ob sedmih potnikih prostora za prtljago praktično ni
zaslon vzvratne kamere je majhen in zelo slabo pregleden
položaj za položnim volanom ni posebej dober
3,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.7 (7 glasov)

Ta mini kombi je v osnovi star že deset let in v svojem ’življenju’ ni bil deležen kaj dosti popravkov. Od leta 2014 je na voljo tudi kot e-NV200, torej 'štromar', 2018 pa je dobil še večjo baterijo, zdaj ima 40 kilovatnih ur. In je kar precejšnja prodajna uspešnica, na desetih evropskih trgih je baje najbolje prodajan električni kombi in v šestih letih so jih v Evropi prodali že več kot 20.000.

Ena njegovih prednosti je vsekakor velikost. Oziroma majhnost! Štiri metre in pol ima v dolžino in manj kot 1,8 metra v širino, za primerjavo, to je malenkost daljše in ožje od kratkega Citroënovega berlinga. In to se pozna pri mestni okretnosti, kjer je ta praktično enako okreten kot kakšen osebni avtomobil, vseeno pa je znotraj dovolj prostora za 7 potnikov. No, če nimajo prtljage.

Ravno v mestu in bližnjem okolju se najbolje znajde. Tovorni recimo za pošto in obrtnike, ki večinoma letajo blizu svoje pisarne, takšen potniški pa recimo za prevoz šolarjev ali potnikov po mestu in okolici, mogoče celo za taksi. Brez izpustov, dovolj okretno in prostorno. V tem primeru bo baterija zdržala kakšnih 200 kilometrov, na avtocesti pa je zgodba drugačna. Relacija Kranj-Ljubljana in nazaj, pa še enkrat proti Ljubljani in sem bil že pošteno nervozen, sem izklopil klimo, vključil način eco, se peljal 100 km/h in komaj privlekel na cilj. Doseg je na avtocesti manj kot 150 kilometrov.

Še posebej, če se boste peljali blizu hitrostne omejitve, takrat elektromotor kar pošteno ’cuza’ baterijo. Smo se šalili v uredništvu, da Volvo svoje nove avtomobile hitrostno omejuje na 180 km/h, bojda zaradi varnosti, ampak je Nissan s svojim e-NV200 očitno daleč pred njimi. Takšen električni NV200 gre največ 123 km/h in že to je dovolj velik dokaz, da avtocesta ni njegovo naravno okolje. No, k sreči baterijo lahko polnite na enosmernem toku, na hitri polnilnici bo 80-odstotno polna v slabi uri, na hitri javni ali domači polnilnici z izmeničnim tokom pa jo boste polnili z največ 6,6 kilovata in potrebovali okoli sedem ur in pol.

Da gre v osnovi za precej star kombi, se najbolje vidi znotraj. Plastika je trda, položaj za volanom malce hecen in zelo položno postavljen obroč je nastavljiv le po višini. Ogromen zaslon na dotik je nekaj, za kar ta avto še ni slišal, tudi smerniki ne znajo 3x utripniti in je potrebno levo ročico vedno premakniti do konca, sovozniku pa povedati, da je ta ročna zavora vaša, čeprav je čisto ob njegovi nogi. Odlagališč je sicer kar nekaj in če je tisto med obema sprednjima potnikoma že premajhno za moderne 'mobilnike', gre telefon še vedno lahko v precej veliko držalo za plastenke pred volanskim obročem. Zanimiva je tudi prestavna ročica, me spominja na tisto v letalih. In ESP lahko izključim kar z desnim kolenom, samo sedež si postavim malo bolj naprej. Pač, zadeve so v tem času drugod že precej napredovale, tukaj pa ostale v takratnih časih.

V drugi vrsti je na klopi po kombijevsko prostor konkretno odmerjen, domiselna in uporabna pa sta zadnja dva sedeža. Ko ju ne potrebujete, sta zložena ob bok vozila in pri tem dejansko vpeta visita ob straneh, v tem primeru je med njima kar nekaj prostora za prtljago. Če ju potrebujete, je spuščanje hitro in enostavno in potem je tudi na njih dovolj prostora še za dva potnika. A vsi skupaj ne bodo smeli imeti prav veliko prtljage, ker prostora ne bo. In zadnja dva potnika bosta vstopala in izstopala skozi prtljažna vrata, ker je klop druge vrste privita v tla, bočna drsna vrata pa se tudi ne razprejo posebej široko.

Da je v osnovi avto precej star, se vidi tudi po voznih lastnostih. Občutek na volanu je precej anemičen, predvsem pa je mnogo slabše kot pri novih vozilih podvozje. Nissan e-NV200 je trd in pretresa, sem se pošalil, da je skoraj kot kakšen športen avtomobil, ker neuglajeno pobira neravnine in ker je visok, se posledično veliko bolj zaziba oziroma včasih prav nerodno poskoči. Oznaka opreme pravi 'comfort', ampak ne vem, kaj so gledali. Opreme najbrž tudi ne, ker je ni veliko, sta pa vsaj tempomat in vzvratna kamera, ki pa je postavljena tako nerodno, da se ne vidi prav daleč za vozilo. In tudi njen prikaz na majhnem zaslončku med merilniki je milo rečeno neroden.

Če vas skrbijo zmogljivosti, navsezadnje ima e-NV200 le 80 kilovatov moči oziroma 109 ’konjičkov’ … skrbi so odveč, je dovolj živahen. Elektrika vedno poskrbi za takojšnjo dostavo navora, zato je pri speljevanjih ter pospeševanjih ta mini kombi dovolj živahen. Zdi se močnejši in tudi nabasan s potniki je dovolj hiter.

Moram priznati, da mi je oblikovno ta kombi simpatičen že od svojega prihoda na ceste. Ne ravno lep, je pa zanimiv. In užival sem tudi v vožnji, čeprav po modernih standardih dejansko ne bi smel. Spomnil me je na stari suzuki jimny, ki ima tudi dovolj prvinskega karakterja, da je zanimiv. Ena nissanovih večjih težav, poleg majhnega dosega, je cena. Takšen e-NV200 stane 38 'jurjev', pa še to v posebni akciji in je zato precej drag. Seveda lahko odštejemo še vrednost subvencije, ampak vseeno še vedno stane 32 tisočakov. Zato morate imeti res specifične potrebe v dokaj ozki uporabniški niši, takrat bo pa odličen.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki nissan e-NV200 combi 7 comfort
vrsta motorja električni
baterija 40.0 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) pri vrt./min 80 (109) od 3.008 do 8.000
največji navor v Nm pri vrt./min 254 od 0 do 3.008
menjalnik samodejni, neskončnostopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4560 x 1755 x 1858
medosna razdalja v mm 2725
prtljažnik v m3 0,6
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1619 (631)
največja hitrost v km/h 123
pospešek 0-100 km/h v s 14,0
poraba (po WLTP) v kWh 25,9
poraba na testu v kWh 21,5
cena osnovnega vozila v EUR 44.164
cena testnega vozila v EUR 44.164
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 44.164

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |