Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Od Nakla do Bovca

Hyundai kona electric

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
V drugem prispevku z električno kono nas je zanimalo, če lahko Anže zapelje svojo družino na izlet iz Nakla v Bovec brez polnjenja. In kdor vsaj malo pozna geografijo Slovenije, ve, da je na tej poti tudi kakšen klanec.
Od Nakla do Bovca
Foto: Gašper Miš
15. 5. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 1
Hyundai kona electric 02: Od Nakla do Bovca
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ampak za začetek je morala biti baterija polna in Anže s tem nima posebnih težav. Doma ima hišno polnilnico za električna vozila, na kateri lahko kono electric polni s 7,2 kilovata namesto z več kot trikrat počasnejšim polnjenjem preko standardne hišne vtičnice, kar pomeni slabih 10 ur proti dobrim 30im pri čisto prazni bateriji. To se še kako pozna in nekaj takšnega si boste morali omisliti vsi, ki boste z električnim avtom prevozili več kot 200 kilometrov dnevno. Tudi zaradi varnosti pred kratkimi stiki in pregrevanjem hišne napeljave, jasno, ampak to je že druga zgodba.

Kot pravi Gorenjec se Anže seveda tudi znajde in v Naklem imajo še javno polnilnico, ki je zaenkrat še brezplačna. V takšnem primeru imate srečo in niti ne rabite polnilnice doma pa še vedno lahko brez skrbi uporabljate električni avtomobil. Ampak v večini primerov boste uporabljali domačo in če gledamo strogo samo strošek goriva, boste z nočno tarifo zapravili okoli 5 EUR na teden, če se vozite tako malo kot povprečen Slovenec, na mesec je to malo več kot 20 EUR. Sliši se super, je pa zadaj še marsikaj drugega, kot lahko preberete v tem obsežnem prispevku.

Torej, pot! Najvišja točka je bila prelaz Predel, kjer se cesta vzpne na 1.156 metrov nad morje. Lahko bi sicer šel celo višje preko Vršiča, ampak je bil ta ravno zaprt zaradi snega. Za začetek pa avtocesta, torej koni ni prizanašal. Hitra vožnja je poskrbela, da je bila povprečna poraba 21,1 kWh na 100 kilometrov, kar bi pomenilo okoli 300-kilometrski doseg. Po navadni cesti naprej je potem pričakovano padla, čeprav je cesta do Predela ves čas lezla navzgor. Na vrhu je bila poraba 19,9 kWh na 100 kilometrov in po 81,9 kilometra vožnje je bil doseg še vedno kar 272 kilometrov.

Električni avtomobili imajo pred klasičnimi pri vožnji po klancu navzdol eno veliko prednost. Ne le, da ne porabljajo energije, ki je sicer tudi klasični avtomobili skoraj ne, ampak gre energija namesto v toploto nazaj v baterijo. Torej je kona postala elektrarna, ki pridno izkorišča potencialno energijo, vam pa niti zavirati ni treba, če ni pred vami ravno 180-stopinjski ovinek. Bi bilo fino, če bi klasičen avto tudi na koncu klanca kazal več bencina ali nafte v rezervoarju, a ne? Kona ima 4 stopnje regeneracije, ki jih določate z ušesoma ob volanu. 0 ne zavira, 3 pa že kar konkretno in to je uporabljal Anže na najbolj strmih klancih navzdol. Zadeva je še kako uporabna v mestih, kjer pred semaforji lahko zavirate praktično samo z regeneracijo.

Izkupiček vas zanima, a ne? Po točno stotih kilometrih je ostalo 64 odstotkov baterije, povprečna poraba je bila 15,1 kWh/100 km, doseg pa še vedno 284 kilometrov. Ko se je Anže vrnil v Naklo, je bila baterija še vedno napolnjena več kot 30 odstotkov, s čimer je lepo pokazal, da je Slovenija skoraj premajhna, da bi s takšnim avtom kje obstali.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Grda kona
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |