Da je 1,6 litra prostornine ob pomoči turbopuhala dovolj za tolikšno moč, smo preizkusili že na dirkališču Nordschleife, kjer smo se preganjali s tem RCZ R. Motor peugeota 308 GTi je v osnovi enak, so pa ga še malce dodelali, zaradi česar je čistejši, varčnejši in za ščepec močnejši, obenem pa celo še bolj zanesljiv. Kovani bati so hlajeni s posebnimi škropilniki in se zaradi specialne oblike hitreje hladijo. Gorivo se vbrizgava pod pritiskom 200 barov, rezultat pa je seveda 200 kW moči in pospešek do stotice v šestih sekundah. Pri speljevanju z mesta za prvi kilometer vožnje 308 GTi potrebuje 25,3 sekunde, zanimiv pa je tudi podatek o povprečni porabi goriva, na uradnem testu je GTi zahteval le šest litrov, v praksi pa bo številka nedvomno večja. 330 Nm navora je na voljo že pri 1.900 vrtljajih, vrednost pa ostaja na voljo vse do 5.500 vrtljajev v minuti.
Pomembni in zanimivi so še ostali podatki. 308 GTi tehta le 1.205 kilogramov, torej manj od vseh tekmecev, motor pa mora tako z vsako konjsko močjo premikati le 4,46 kilograma mase vozila. Sprednji koluti merijo zajetnih 380 milimetrov, nanje pa pritiskajo 4-batne zavore, od običajnih različic je GTi tudi 11 milimetrov bližje tlom, ravno toliko je širši tudi sprednji kolotek, zadnji pa za milimeter. 19-palčna platišča, na katerih so pnevmatike dimenzij 235/35 R19, so izdelana iz karbona in tako od za palec manjših aluminijastih vsa skupaj lažja za 9,6 kilograma. Ker govorimo o nevzmeteni masi, je številka kar zanimiva.
Tudi 6-stopenjski ročni menjalnik je prirejen in ojačan ter pripravljen na zahtevne roke, ki ga bodo mučile s hitrimi prestavljanji. Da voznika v zavojih ne bo grabila panika, pa skrbi še 35-odstotna zapora sprednjega diferenciala Torsen, ki pomaga izničevati podkrmiljenje. Da bo v kabini zvok bolj agresiven in prav takšna še stopalka za plin, je tudi v 308 GTi na voljo gumb sport, ki spremeni določene parametre vozila.
Torej, tehnikalije so zanimive in precej impresivne, zato se že veselimo, da 308 GTi dobimo na test in lahko povemo še kaj o samih občutkih. Že pogled na zelo agresivne sedeže nam je dal slutiti, da ta tristoosmica ni ravno pomehkužene sorte. No, še cena. Uradna na ceniku znaša 31.160 EUR, vsaj do konca leta pa ob njihovem financiranju ponujajo 308 GTi za 28.290 EUR, oziroma za tisočak več, če financiranja ne boste izbrali. Ne vemo za vas, ampak nam se vedno zdi zanimivo, ko med druščino nabritih bombic pripelje nov kandidat.