Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ravnina in gore

Hyundai kona electric

Avtor prispevka: Volan
Z električno kono smo obdelali že ravnine, ko se je Matej odpeljal v Prekmurje, klance, ko se je Anže peljal v Bovec, ampak vas še vedno zanima samo doseg, zato smo imeli novo nalogo.
Ravnina in gore
Foto: Jure Cehner
6. 6. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 7
Hyundai kona electric 03: Od Kranja do Jezerskega
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Primerjali smo porabo med ravninskim odsekom in takšnim, kjer smo se dvignili za dobrih 700 višinskih metrov in se potem vrnili nazaj v dolino. Isti avto, isti voznik in isti dan, torej enaki pogoji.

Pri bencinskih in dizelskih avtih boste imeli najmanjšo porabo, ko se boste vozili enakomerno in naravnost, kljub enaki razdalji pa bistveno večjo, ko boste peljali preko prelaza ali na visok hrib. Da se vsa ta masa premika, je potrebno zelo veliko energije, in čeprav avto s klasičnim motorjem z notranjim izgorevanjem navzdol praktično ne kuri goriva, je povprečje na koncu slabo. Kaj pa tu, kjer se baterija med spuščanjem po klancu polni?

Anže si je najprej izbral pot iz Kranja do Kamnika in nazaj, ki je res čisto ravna, in ko je bil že skoraj nazaj, je bila poraba samo 10,1 kWh na 100 kilometrov. To je zelo malo, mogoče celo nerealno malo za ta avto, ampak so pogoji res dobri. Ves čas je vozil seveda po omejitvah, torej največ 90. Če bi se vsak dan vozil tako, bi s polno baterijo kone prevozil celo več kot 600 kilometrov!

Naslednja etapa je bila iz Preddvora na Jezersko, praktično ves čas je klanec in tukaj prideta do izraza dva potovalna računalnika kone, od katerih je enega možno resetirati in s tem računati porabo za vsak segment posebej ali vse skupaj. Cesta je bila mokra, ker je prejšnje dni stalno deževalo, in tukaj je še enkrat postalo očitno, kako dober bi bil v električni koni še štirikolesni pogon. Navora je toliko, da se kolesi spredaj ob vsakem močnejšem pospeševanju zavrtita v prazno.

Do vrha je motor iz baterije kone povprečno porabil 27,9 kWh na 100 km, kar seveda ni presenetilo, je bilo pa zabavno pogledati na cifro po klancu dol: 0 kWh na 100 km! Še bolj prav bi bilo, če bi bila številka negativna, ampak računalnik tega ne kaže. In tudi če bi vzeli povprečje 14 kWh, s čimer je poraba seveda večja kot po ravnem, je skupaj še vedno manjša izguba kot pri klasično gnanih avtomobilih z motorjem z notranjim izgorevanjem in tudi v tem primeru bi lahko s polno baterijo prevozil preko 400 kilometrov. Celo na poti samo navzgor v jezerski klanec preko 200. Zdaj pa najdite cesto, ki se 200 kilometrov samo vzpenja, da gre Anže še tja naredit test.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Nikol nism reku da je kona mrcina wtf kje to pise
(pred 4 leti )
Ni slike
PeugeotFan pravi:
@false....automobilistt je k baba oz. vreme, vsak dan drugače....hahhaha
(pred 4 leti )
Ni slike
pravi:
Na eni objavi napises da je prava mrcina na drugi da je obup.. Kaj zdej? Hahah
(pred 4 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Grozen lajf ma tist k za kobo dejansko da 50k....res obupen lajf
(pred 4 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
O ja pa sm....zakaj ze....torej po tvoji logiki ce ne maram kone mam grozen lajf????
(pred 4 leti )
Ni slike
PeugeotFan pravi:
Majster Avtomobilist, po teh tvojih komentarjih ki jih smetiš na Volanu, domnevam da generalno nisi zadovoljen sam s sabo.....
(pred 4 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Se bol krneki
(pred 4 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 5. 2024
Maj 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 2 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |