Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Renault Z.E.

Domača premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Renault v teh dneh v Sloveniji začenja zgodbo električne mobilnosti. Zato so kupcem ponudili tri električne modele, računajo pa, da bo vlada poskrbela za subvencije in posledično omogočila preboj električnih vozil med slovenske kupce.
Renault Z.E.
Foto: Anže Jereb
18. 3. 2015 ob 14:40
Komentarjev: 0
video domača premiera renault Z.E.
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Morda niste vedeli, a Renault električna vozila proizvaja že štiri leta in vanje so v teh letih vložili okoli štiri milijarde evrov ter zaposlili preko 2.000 ljudi, o pravilnosti odločitve pa govori več kot 55.000 doslej prodanih 'električarjev'. Seveda ne v Sloveniji, pri nas njihova električna vozila doslej niso bila naprodaj, vseeno pa lahko pobrskate po tej povezavi, kjer smo dva njihova modela že preizkusili. Do sedaj v Sloveniji niso nastopali predvsem zaradi slabega vladnega 'posluha' za takšna vozila in zaradi premajhnega števila javnih polnilnic za baterije.

Očitno je, da so se sedaj prvi odločili za korak k čistejši mobilnosti, po pogovorih z vlado pa so optimistični, pravijo. Do konca letošnjega leta bo slovenski avtocestni križ bogatejši za 26 hitrih polnilnih mest z močjo 43 kW, kjer boste baterijo svojega električnega renaulta skoraj povsem lahko napolnili v največ pol ure, prav kmalu pa naj bi vlada ponovno razpisala še subvencije za električna vozila, pravzaprav gre za eko-subvencije, ki jih poznamo že od leta 2008, in veljajo tudi za gradbene objekte in druge stvari.

Pri Renaultu so namreč ugotovili, da bi v Sloveniji lahko petino vozil takoj zamenjali z električnimi in s tem nihče ne bi bil prikrajšan, saj skoraj polovica vseh uporabnikov dnevno naredi manj kot 100 kilometrov, torej manj kot znaša doseg njihovih električnih vozil. Med doslej prodanimi električnimi vozili v drugih državah beležijo kar 98-odstotno zadovoljstvo kupcev, ki nazaj na klasična pogonska sredstva ne bi več šli, z dovolj obsežnim dosegom pa bi v Sloveniji zadostili tudi potrebe praktično vseh delovnih migrantov, celo tistih, ki migrirajo med regijami. In Renaultova strategija prodaje je malce samosvoja, saj kupec kupi le avtomobil, baterijo pa najema, zato je sam nakup vozila lahko bistveno ugodnejši.

Torej, kaj ponujajo? Najcenejši in oblikovno najbolj zanimiv je model twizzy, ki je na voljo v dveh izvedenkah. Šibkejši twizzy45 ponuja manj kot 4 kW moči in ne preseže hitrosti 45 km/h, zato je dobra alternativa skuterjem ali drugim majhnim vozilcem, s katerimi se lahko vozijo 15 in več let stari vozniki. Spada skratka v kategorijo AM, z upoštevanjem subvencije v vrednosti dveh tisočakov pa je cena takšnega vozilca 4.490 EUR. Twizzy80 ponuja občutno več moči in z njim se smete voziti tudi po avtocesti, saj doseže največjo hitrost 80 km/h. Z upoštevanjem tri tisoč evrov vredne subvencije stane 4.990 EUR. Doseg obeh vozil je okoli 100 kilometrov, čelade ne potrebujete, ima pa dva sedeža. Mesečni najem baterije vas stane 50 EUR.

Bolj uporaben je model zoe, nekakšna električna različica clia, ki ponuja celo nekaj več prostora in je tudi oblikovno bolj futuristična. Zanj je predvidenih pet tisoč evrov subvencije in je v osnovni opremi life vaš za 15.490 EUR, intens in zen pa ceno dvigneta na 16.990 EUR. Homologiran doseg je preko 200 kilometrov, realno pa boste naredili med 100 in 150 kilometrov, preden bo baterija s kapaciteto 22 kWh prazna. Na običajni hišni vtičnici ga boste polnili 10 ur, dokupite pa lahko hitro polnilnico, ki čas polnjenja skrajša na 4 ure, odvisno od njene moči. Najem baterije mesečno stane 79 EUR.

Največji je kangoo Z.E., ki je na voljo v treh dolžinskih različicah in namenjen predvsem poslovni rabi. Njegov tovorni del je enako velik kot pri klasičnih pogonskih različicah, motor ponuja 44 kW in baterija s kapaciteto 22 kWh zmore realno med 80 in 100 kilometrov, preden je prazna. Hitrega polnjenja pri tem modelu ni, zato ga boste morali imeti parkiranega okoli 12 ur, preden bo ponovno pripravljen na vožnjo. Trije evrski tisočaki subvencije pa pomenijo, da je cena brez DDV od 12.050 EUR naprej. Najem baterije je 73 EUR mesečno.

Zaenkrat je v Sloveniji pet Z.E. specialistov, ki smejo prodajati in servisirati električna vozila. Najem baterije pa ima določene prednosti, poleg nižje cene vozila še asistenco in garancijo, ko kapaciteta pade pod 75 odstotkov, dobi lastnik novo baterijo in Renault tudi poskrbi za ekološko razgradnjo. Kupcu pa je s tem vedno na voljo najnovejša tehnologija baterij.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |